Lexus IS 300H trilling hobbelen tijdens zachtjes acceleren

ISbram

Nieuw hier
8 mei 2025
6
10
3
Goedemiddag allemaal,

Ik ben Bram ik ben nieuw op dit forum.

Ik heb sinds een paar dagen een raar euvel met mijn IS 300h uit 2014.
Tijdens normaal acceleren trilt de hele auto en soms hobbelt deze ook alsof je kromme velgen hebt,
Uitlijning en balancering van de wielen is allemaal oke.
tijdens flinke acceleratie is er niks te merken.
Ik tank sinds een tijdje E10 en vroeg me af of het daar misschien iets mee te maken zou kunnen hebben.
De auto toont geen foutcodes.
Enkel wat ik ook merk maar dat merkte ik al toen ik de auto net kocht is dat zodra je rustig afremt en de auto onder de 15 km per uur zakt je een trilling voelt tijdens het remmen.
Dit zit niet in de remschijven maar lijkt ook uit de aandrijving te komen. Niet heel storend maar soms valt het op.

Heeft iemand van jullie dit misschien mee gemaakt?

Laatst bewerkt:
Kun je het niet op bijvoorbeeld een remmenbank stilstaand analyseren en “meten her en der” ?

Bijlagen

• IMG_3422.jpeg
    IMG_3422.jpeg
    130,3 KB · Weergaven: 13
Kun je het niet op bijvoorbeeld een remmenbank stilstaand analyseren en “meten her en der” ?
Ik denk dat ik mijn probleem heb gevonden. Het gevoel lijkt echt op een haperende motor.
Ik heb vandaag de auto achter omhoog gekrikt en met de wielen vrij in zijn drive laten lopen. Ik had veel hoogteslag en zijdelingse slag. De 19 inch jr breedset omgewisseld voor de originele 17 inch winterset. Ik voel momenteel niks meer dus heb goede hoop. Ik ga zo een paar weken rond rijden en kijken of het probleem daadwerkelijk weg blijft.

Zoiets moest het wel haast zijn, een Lexus af fabriek trilt of hobbelt niet 😉.
Dat was je op de remmenbank misschien wat moeilijker opgevallen (wel onder de auto wanneer je de ophanging ziet hobbelen) dan vrij in de lucht.