Lexus IS300 Aandrijvingprobleem.

lorenzo01

Nieuw hier
13 nov 2013
13
0
0
Hallo iedereen,

Ik heb een lexus is300 sportcross van 2001 met ongeveer 154000km erop.
Heb deze onlangs gekocht van eric in beringen, daarvoor was de eigenaar lexusis300 hier op het forum.
Probleem is al volgt dat de keeringen van de krukas richting versnellingsbak lek was,
alsook de keering versnellingsbak ingaande as ( koppelomvormer ) alsook de keering uitgaande as.
Nu heb ik deze allemaal vervangen, motor grote beurt gegeven ( zeer dikke olie kwam eruit ).
Diff olie vervangen .

Motor gestart, even al de versnellingen doorgelopen, versnellingsbak olie kwam er terug heel goed uitgedruppelt,
kant motor :( .

?k weet het nu niet meer, ik ga vandaag de versnellingsbak terug uitbouwen en kijken,
Maar hebben jullie ideeen ofzo ?


Mvg Lorenzo
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
hm... als het goed is zijn er wat monteurs hier op het forum patriekske bijvoorbeeld.. stuur hem anders een pm, misschien kan hij je op weg helpen :-/
 

lorenzo01

Nieuw hier
13 nov 2013
13
0
0
hallo,

nog even een update,
Vandaag vliegwiel / Flexplate geinspecteerd en de 6 gaten voor bevestiging Koppelomvormer,
Zijn uitgesleten, waardoor ik denk dat de koppelomvormer uit balans loopt.
Waardoor de keering volgens mij zijn werk niet goed kan doen ?
Wat denken jullie hierover ?

Grtjs hopeloze lex fan
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Ik zit meer te denken aan een O-ring van de de oliepomp (tenzij je dat al gedaan hebt uiteraard).
35301B- RING, O (FOR FRONT OIL PUMP BODY)
90301-99010.

Ter illustratie dit, zie @ 2:04 min.

Wat de beste man noemt, als de auto lekt terwijl hij stilstaat, is meestal de O-ring pomp lek.

Vandaag vliegwiel / Flexplate geinspecteerd en de 6 gaten voor bevestiging Koppelomvormer,
Zijn uitgesleten, waardoor ik denk dat de koppelomvormer uit balans loopt.
Waardoor de keering volgens mij zijn werk niet goed kan doen ?

Zie hier info over zaken uit spec en gevolgen (wiebel)as en (lekkage) keerring:
Bekijk bijlage AT07.pdf

Edit: wat ik me nu pas realiseer is dat de bak er slechts 154000km op heeft zitten...Dat is eigenlijk niets voor de transmissie. Van wat ik erover lees lijkt zo'n lekkage veelal een symptoom van een diepgaander probleem.