Lexus IS300 Aandrijvingprobleem.

lorenzo01

Nieuw hier
13 nov 2013
13
0
0
Hallo iedereen,

Ik heb een lexus is300 sportcross van 2001 met ongeveer 154000km erop.
Heb deze onlangs gekocht van eric in beringen, daarvoor was de eigenaar lexusis300 hier op het forum.
Probleem is al volgt dat de keeringen van de krukas richting versnellingsbak lek was,
alsook de keering versnellingsbak ingaande as ( koppelomvormer ) alsook de keering uitgaande as.
Nu heb ik deze allemaal vervangen, motor grote beurt gegeven ( zeer dikke olie kwam eruit ).
Diff olie vervangen .

Motor gestart, even al de versnellingen doorgelopen, versnellingsbak olie kwam er terug heel goed uitgedruppelt,
kant motor :( .

?k weet het nu niet meer, ik ga vandaag de versnellingsbak terug uitbouwen en kijken,
Maar hebben jullie ideeen ofzo ?


Mvg Lorenzo
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
hmmm beetje te technisch voor mij allemaal maar ik probeer mee te denken... misschien keerring iets te scheef geplaatst?
 

lorenzo01

Nieuw hier
13 nov 2013
13
0
0
hey,

ik hoop dat de keering scheef is komen te zitten bij montage.
We zullen zien,
Ik zat eventueel te denken aan een defekt in de versnellingsbak ? koppelomvormer?

Mvg Lorenzo
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Je noemt een mogelijk probleem met de Koppelomvormer, maar waaruit blijkt dat?

Deze keerring heb je vervangen?
 

Bijlagen

  • oilpump.jpg
    oilpump.jpg
    72,9 KB · Weergaven: 48

PrtPrt

Hoort erbij
20 mei 2012
86
1
0
Zijn de boring en de as welke de keerring moet afsluiten ook krasvrij en goed schoongemaakt?

In de werktuigbouwkunde moet officieel als je een keerring plaatst de as van een geharde staalsoort zijn (mag ook een geharde bus zijn die op de as geperst is), en hebben zowel de as als de boring een passing qua afmetingen. (h8 voor de as en H13 voor de boring, meen ik mij zo uit het hoofd te herinneren)
 

lorenzo01

Nieuw hier
13 nov 2013
13
0
0
goedemorgen,

Gisteren terug de automaat uitgebouwd.
En de keering iets dieper gestoken, probleem verergerd,
Nu ga ik terug een nieuwe keering bestellen bij een lexus service center.
Maar ik denk mischien te ver maar kan de as van de koppelomvermer uitgesleten zijn?
Want ik zie nergens barstjes scheuren alsook geen speling op de ingaande as ( kan motor ) .


Mvg Lorenzo
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
misschien ku nje ook kijken naar het fenomeen crankwalk, laatst voor het eerst ervan gehoord.. ook op een 2jz, maar deze had heel veel aanpassingen... but hey.. it's worth a shot? Verder zou ik het niet weten...
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Btw, heb je nog wat gehad aan die link die ik je heb verzonden, daar staat e.e.a. gespecificeerd, evenals meetwaarden? De 'speedyslave' staat er ook in...
 

lorenzo01

Nieuw hier
13 nov 2013
13
0
0
hallo Allemaal,

Lol ' My Bad ' speedyslave vond ik inderdaad niet :D
Maar ondertussen is de Speedi Sleeve al binnen, alsook een terug nieuwe keering.
Vanavond alles dus op zijn plaats tikken en de auto terug monteren.
Hopen jullie mee ? :roll:

Ik zal ook trachten fotos te maken zodat andere met dit zelfde probleem er ook eventueel baat bij zullen hebben.

Alvast iedereen bedankt voor de info en links !!!

Mvg Lorenzo
 

lorenzo01

Nieuw hier
13 nov 2013
13
0
0
hallo,

Gisteren alles netjes gemonteerd ...
We hebben hem 10 a 15 minuutjes in drive laten staan met de wielen van de grond ( op 2palen brug ).
Geen lekje te bespeuren, vandaag testritje rustig aan maar toch eens in toeren gooien.
En als die positief verlopen is, ga ik pas spreken van een Succesvolle herstelling.

Ill keep youre posted!

grtjs lorenzo