Lexus IS300 SportCross project

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ok geen probleem. Anders had je wat centen bespaard. Je woont in de buurt.
Trouwens die shell de wetering is een van de duurdere benzinepompen. Is haast net zo duur als aan de snelweg
 
Weet je dat ik daar niet op let.
Ik gooi er voor 50 euro in per week, krijg een paar zegeltjes voor de wasstraat en ik vertrek weer.
😂
 
Vanochtend ben ik vertrokken richting Japan Carparts uit Maasdijk.
Ik had namelijk een Injen air intake besteld en deze zou vanochtend om 10:00 ge?nstalleerd worden.
Vanaf de Leidsche Rijn was het een 50 minuten rijden.
Ik was iets te vroeg zodat we eerder konden beginnen.
Ton en een collega deden de montage.
Ik begreep dat de garage voor eigen gebruik was en niet echt bedoelt om ieder verkocht luchtfilter te monteren.
Het eerste wat Ton vertelde dat het jammer was dat Lexus geen stationwagen meer leverde.
Hij vond dat de SportCross een mooie lijn heeft.
Het is inderdaad onbegrijpelijk dat er nog geen opvolger is.
Het monteren ging vlot alleen de hitte plaat was wat lastig monteren.
Er blijven nog wel twee vragen over.
Een vacu?m slangetje was niet aanwezig aan de rechterkant zie foto.
Deze was afgetopt en we hadden een stekker over maar geen idee waar die hoort.

Hieronder de url naar de foto’s die ik gemaakt heb.

https://drive.google.com/folderview?...Gs&usp=sharing

Een kort filmpje

En twee foto's van de vacu?m en plug IMG_0412.jpg
IMG_0416.jpg






De motor loopt nog een beetje onregelmatig maar nog geen waarschuwingen in het dashboard.
Ik heb het gevoel dat de Lexus wat feller reageert op het gas en iets hoger stationeer loopt.
De hitte plaat leek een beetje te rammelen (met de hand bewegen) maar nadat het blok warm was gereden lijkt die stugger te zijn.
Het filter hoor je pas bij een hoger toerental en je kunt er prima rustig mee rijden zonder dat je hem hoort.
Verder is het dus meer een optische aanschaf met een fun gehalte in de hoge toeren maar niet een noodzakelijke uitgave.
 
Laatst bewerkt:
Je hebt zo wel wat te bekijken onder de kap ja. Bij de meeting dus open met die kap ;) En nieuw filmpje tijdens het rijden natuurlijk.
Dat pijpje en die losse stekker heb ik ook. Pijpje heb ik ooit in Rotterdam gevraagd, hoort zo, kan geen kwaad. Alleen geen idee hoe, wat en waarom verder voor wat betreft het nut van allebei.
 
Dankjewel voor je reactie Lacor,
In ieder geval een geruststelling dat jij het ook hebt.
Er gaat "nu" wel een slangetje van ik noem het maar even spruitstuk naar dat dunne slangetje
aan de rechterkant en komt er links uit en dan aan de Injen.
Is bij jou de aansluiting bij het ik noem het maar even spruitstuk dan ook afgedopt ?
Filmpje tijdens het rijden moet nog even gemaakt alhoewel ik denk dat het moeilijk is om het geluid op te nemen.
vrooooaaarrrr

:D
 
No Title

Ik weet niet zeker wat je bedoelt Marcel, dus ben maar even naar de mobiel gelopen. Zie de twee ingezoomde voor details van het bewuste pijpie en stekkertje. En een van de motorruimte. Misschien dat je nog een foto upload en daarop markeert wat je bedoelt? Ik gebruik Greenshot, retehandig voor printscreen, maar ook aanpassen, blurren, et cetera.
 

Bijlagen

  • photo3024.jpg
    photo3024.jpg
    241,6 KB · Weergaven: 54
  • photo3025.jpg
    photo3025.jpg
    240,9 KB · Weergaven: 51
  • photo3026.jpg
    photo3026.jpg
    252,7 KB · Weergaven: 59
Precies dat stekkertje en pijpje bedoel ik.
Aan de andere kant zit ook zo'n loos pijpje kijk maar op je foto.
Er gaat bij mij nu een slangetje van Injen > pijpje links > pijpje rechts > spruitstuk (denk dat het zo heet)
En eerder was pijpje links > pijpje rechts nergens mee verbonden.
Dat stekertje is nog steeds los.
Aardig dat je even wat foto' s hebt gemaakt.
Nu ontkom ik er niet aan om ook onder de motorkap te poetsen voor de meeting 😃
 
Toch vandaag maar de - pool los gehaald van de accu.
Gisteren ook gevraagd of dit niet nodig was, nee dit is niet nodig.
Vandaag toch even gelezen ook in de Injen handleiding staat accu los.
Meteen maar even de radiator vast gezet aan de linkerkant.
10 x de rem ingetrapt - pool weer bevestigd en starten maar.
De auto liep even onrustig wat rook uit de uitlaat en na 5 minuten stationair draaien even
een stukje rijden.
Loopt al stukken beter.
Stationair is al een stuk rustiger schommelt nog een klein beetje.
Tijdens het wachten nadat de - pool los was even met wat WD40 Universele reinigingsspray
in de motor ruimte bezig geweest.
Tja het is heerlijk vertoeven zo in de zon.
 
Normaal gesproken hoef je hiervoor geen ecu reset uit te voeren, aangezien deze 'on the fly' de beste waardes regelt. In principe begin je nu dus weer opnieuw. Het schommelen kan erop wijzen dat de ecu mogelijk niet voldoende kan compenseren. Na paar daagjes rijden zou e.e.a. zich wel moeten stabiliseren, eventueel zou je misschien nog die vacuumlijn kunnen checken.
 
Dankjewel GPS-10
Ik ben natuurlijk maar een leek 😁
Vind wel dat de auto sneller en beter stabiliseerd nadat de accu los is geweest,
Dankjewel voor je reactie.
Ik denk dat het minimale schommelen bij stationair wel gaat verdwijnen.
 
Laatst bewerkt:
Ik was er al een beetje bang voor.... :grin: Zie je niet als leek hoor, maar met wat je beschreef leek een ecu reset twijfelachtig... Balen man!

Maar toch, er zijn er meer met een luchthapper...(Lacor) daar lijkt het goed te gaan? Zit er misschien toch ergens iets niet goed...trekt ie misschien teveel warme lucht naar binnen?

Heb je het schommelen ook als je de motorkap openlaat?
 
Even een voorbeeld plaatje
Rechts bij het chrome (1) was afgedopt.
Deze is nu aangesloten via via op het filter.
Misschien moet ik hem gewoon weer afdoppen.?
slangetje.gif
 

Bijlagen

  • slangetje.gif
    slangetje.gif
    42 KB · Weergaven: 55
Btw, zit er een goed afsluitend hitteschild (zo'n kastje) tussen luchtfilter en motorruimte? Zo niet, dan trekt ie een hoop hitte de pijp in...
Afdoppen is een optie, kun je proberen, nu werkt het sowieso al niet helemaal lekker... Zal eens kijken of ik er wat over kan vinden...
Zit er wel een slangetje op om de uitlaatgassen te recyclen?

Als ie wel goed draait met motorkap open (en beetje fris buiten), dan weet je dat het een hitteprobleem is.
 
Beste GPS-10 er zit een hitteschild tussen spruitstuk ? en Injen.
Gaat het lampje vanzelf uit van het motormanagement als het goed is ?
Bedankt voor je tijd.

Het probleem ontstond tijdens stationair draaien voor het stoplicht nadat de motor 10 minuten heeft gelopen.
Gisteren heb ik de auto stationair laten lopen 5 minuten.
Een rit gemaakt van Leidsche rijn naar afslag Nieuwegein en weer terug toen was er nog niks aan de hand.
Wel snelweg en veel koeling door wind.
Ik hoop dat het komt door de Injen

Injen.JPG
 
Beste GPS-10 er zit een hitteschild tussen spruitstuk ? en Injen.
Gaat het lampje vanzelf uit van het motormanagement als het goed is ?
Bedankt voor je tijd.
Geen dank man, we proberen elkaar hier een beetje op weg te helpen (tussen alle onzin door) :p

Motorlampje gaat vanzelf uit als een paar keer een testfase goed doorlopen is. Dus als je oude filter weer terugzet zou de melding snel moeten verdwijnen. Melding wordt dan opgeslagen. Hitteschild is prima voor directe hittestraling, maar wat ik bedoel is echt zo'n kastje om het luchtfilter heen, dus een compartiment. Als je bijvoorbeeld stationair staat te wachten bouwt zich veel warme lucht op onder de motorkap. Als je luchtfilter dan niet omsloten is door zo'n afscherming, heb je grote kans op aanzuigen lucht motorhitte die, naast vermogensverlies, veelal schommelingen in toeren veroorzaakt. Maar goed, we zijn nu aan het brainwaven he?

Verder zou je veel kunnen zien als de auto wordt uitgelezen, dus welke lucht/brandstof verhoudingen er gebruikt wordt, maar dan heb je al snel zo'n TIS scanner nodig.

Misschien kan Lacor nog wat toevoegen qua ervaring, als hij het niet heeft....

Dit idee:
ram_air_intake.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.