Lexus IS300 SportCross project

Status
Niet open voor verdere reacties.
Net de rubberslangetjes vervangen.
En de boel afgedopt.
Motor even stationair laten lopen maar motormanagement lampje gaat nog niet uit.
Alles is dus origineel op de Injen na.
Wat mij wel opvalt dat de Injen nu continu zuigt als een stofzuiger zeg maar.
Eerder was dit niet klonk alsof er iets vacu?m zoog en met een psssss weer vrijkwam.
Ja ik kan niet anders bewoorden heren.
Hierna kan ik misschien de truc met de - pool doen maar morgen eerst maar weer een stuk rijden en kijken of het lampje vanzelf uitgaat.
Dank voor jullie mede leven en meedenken.
En ik baal natuurlijk erg.
Je selecteert een product vanwege goede recensies , je laat het monteren omdat ik zelf een leek ben.
En dan dit.
Het voordeel is wel weer dat ik voor het eerst onder een motor kap heb gesleuteld.
Een oplossing heb bedacht.
Als het nu nog gaat werken hebben we er meteen een FAQ bij IMG_0423.jpg
IMG_0426.jpg
 
Yep, behalve auspuff 100% origineel. Ik heb net beide pijpjes bekeken, zit verder niets op, ook niet afgedopt.
 
Zoiets? Maar inderdaad, waarom? Soort rudimentaire aansluiting? Het had een functie in een ander Lexus model en hier maar zo gelaten?
 
Het lijkt me vreemd als het systeem valse lucht aan zou zuigen (mits het gasklephuis van zijn plaats is geweest).
Ik denk dat het te maken heeft met het kabeltje wat je nu hebt afgekoppeld, de luchtmassameter/MAF-sensor.

Doet dit probleem zich nog voor als je het stekkertje weer aan de originele buis aankoppelt?
Wellicht kan dit zelfs met de Injen nog aangesloten, dus alleen de stekker insteken.
De 'key' is alles een voor een elimineren zodat je het zeker weet.
 
Nog even wat gegoogled:
-
it's a grounding issue with the intake. wire the intake to the chassis and it will solve the issue. i promise this is the issue and solution
Geen idee of dit ook bij jou zo is.

Kun je de foutcode uitlezen? Kan eenvoudig met Torque (Appstore) en een OBD2 Bluetooth adapter.
 
Ben al begonnen met elimineren 😃
Ik heb geen apparatuur om gegevens uit te lezen.
Het elimineren doe ik in stappen.
1ste stap heb ik vandaag genomen.
2de stap is uit proberen.
3de stap is Accu los
4de stap is uit proberen.
5e stap is uitlezen bij Lexus dealer je weet maar nooit 😃
 
Anders kan ik na mn werk (vlakbij de Ikea, Utrecht) wel even langsrijden. Kan de OBD2 meenemen.
 
Doet dit probleem zich nog voor als je het stekkertje weer aan de originele buis aankoppelt?
Wellicht kan dit zelfs met de Injen nog aangesloten, dus alleen de stekker insteken.
Misschien, voordat je met stekkers gaat rommelen, ff de pool eraf. Dat kan namelijk ook foutcodes genereren.
 
Stekker en connector zijn in zijn geheel overgezet dus "even" een stekker terug zetten is er niet bij.
Ik ga vandaag de - pool er 1x afhalen en dan maar even uitlezen bij Lexus Utrecht indien nodig.
 
Ik denk dat het uitlezen sowieso verstandig is ipv gerommel met trial en error. Hopelijk biedt de ecu reset een oplossing, maar wat ik al eerder aangaf, het aanzuigtraject wordt 'on the fly' geregeld. Zit alles goed met je MAF?
 
Ben nu op mijn werk maar vanmiddag even een gedore geleend van de facilitaire dienst.
- pool los 10 minuten gewacht rempedaal 10x ingetrapt.
- pool aangesloten auto gestart en 5 minuten laten lopen.
Geen lampje maar dat was vorige keer ook zo.
Het is nu dus afwachten wat er gebeurt als ik naar huis ga.
 
ik zou hem evengoed laten uitlezen om te weten wat de storing was en wat GPS al aangaf de MAF kan problemen geven met een nieuw filter , in het geval van mijn auto schijnt dat de olie in het conisch filter sporen kan achterlaten op de spiegels van de MAF , maar ik weet niet of dat ook voor een IS zo is

is het filter extra ingespoten met luchtfilter olie door het montage team ?

en jurgen bied zijn OBD2 te leen aan
 
Status
Niet open voor verdere reacties.