Lexus IS300 SportCross project

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hier zie je wat over die MAF en eventueel reinigen: http://my.is/forums/f67/is300-cleaning-mass-air-flow-sensor-maf-340945/ (dus opgeslagen foutcode kan wel nuttig zijn).

Maar goed, wie weet blijft e.e.a. aan problematiek hopelijk nu weg... duimen!
tongue.png
 
Foto';s van internet geplukt ter illustratie.
Aan het pijpje aan de zijkant zit op de Amerikaanse modellen een "OBD canister" die heb ik niet en Lacor ook niet.
Wij hebben een losse stekker.
Ik heb nu een mail verzonden naar het bedrijf waar ik de Injen heb gekocht omdat daar nu medewerkers uit Amerika zijn van Injen.
Mogelijk hebben die een oplossing.
Het is dus niet ik monteer en het werkt daar baal ik van.
De kans is groot dat toch het motormanagement lampje weer een keer gaat branden denk ik. 1.jpg
2.jpg
 
Lampje is nog steeds uit 😃
Maar ik ga na overleg morgen middag toch even richting Maasdijk.
Even wat dingen meten en de situatie verder bekijken, misschien iets aanpassen ?
Word vervolgt.
@GPS dankjewel is volgens mij best een duur onderdeel een canister.
Als die nodig is denk ik dat ik stop met mijn avontuur.
Helemaal als het lampje van motormanagement aan blijft en je niet meer kunt zien of er nieuwe storingen bijkomen.
En dagelijks de - pool los is met net even te gek. 😂
 
Nja, wacht idd het advies even af..en lees e.e.a. uit, heb je direct een idee waar je moet zoeken. Succes man, moet toch op te lossen zijn,,,,
 
Beste Lexus collega's



Weer terug na een bezoek aan Jap Carparts.
Er was een een engineer van Injen toevallig in Nederland vanuit Californi?.
De Injen veroorzaakt geen storingen meer.
Wat nog beter nieuws is:
De Injen voor de Is300 en IS200 word speciaal voor de Nederlandse markt aangepast.
Over 2 tot 3 weken word die toegestuurd.
Bovengenoemd bedrijf gaat het voor de Nederlandse aangepaste product dan aanbieden.
De auto is uitgelezen door de engineer en heeft geen fouten.
Als ik het goed begrijp worden fouten opgeslagen en bij een bepaalde aantal meldingen word het een melding via het motormanagement systeem.
doormiddel van een branden lampje.
De SportCross heeft dus ook geen opgeslagen fouten momenteel.
Dat moest die engineer natuurlijk zeggen :-)
Nee maar even serieus, ik ben goed geholpen en krijg binnenkort een nieuwe versie van de Injen zonder bevestiging beugel, zonder pijpje, en een verplaatste MAF zodat de kabel iets minder strak staat.
De auto rijd verder heerlijk.
En voelt krachtig aan als het gaspedaal tot aan de bodem ingetrapt word.
Hij gaat dan als de bliksem en het is mooi als het geluid van de Injen er bij komt.
Nogmaals iedereen bedankt voor het meedenken de support en steun

Groet,
Marcel
 
Eind goed, al goed :rulez:

Ben benieuwd of de voorgaande klanten ook een nieuwe versie krijgen, je zal toch niet de enige zijn :grin:
 
Een pionier dus. Volgers mogen je dankbaar zijn! Fijn dat het is opgelost. Ik ben benieuwd hoe het rijdt en klinkt. Misschien dat ik je dan volg.
 
dat is goed nieuws Marcel , ik neem aan dat je de eerste was met een injen op een IS300

goede service ook ! geef die warme douche maar
 
mooi dat alles toch gelukt is. Over dat pijpje. Als deze al afgedopt was voor dat je begon zou ik deze afgedopt laten. Zoals eerder vermeld is is deze voor de canister. Deze functie hebben de europese versies blijkbaar niet.
Ik heb trouwens wel vaker bij toyotas gezien dat er een pijpje op het inlaat spruitstuk zat die was afgedopt. Gewoon lekker dat dopje op laten zitten.
Verder als je de lucht massa meter gewoon hebt kunnen over schroeven op de nieuwe inlaat buis en er verder geen loze pijpjes zitten na de luchtmassa meter zou ik denken dat er verder geen foutcodes zullen ontstaan.
Tenzij de inlaat buis een te grote diameter zou hebben wat een verkeerde waarde zou doorgeven aan de luchtmassa meter ( grotere buis betekend dat de lucht langzamer langs de luchtmassa meter loopt dus mogelijk een verkeerde waarde geeft) Maar ik denk dat het niet zo heel veel verschil maakt met de originele pijp dus zou het geen code moeten geven.
Ben wel benieuwd hoe de nieuwe lucht filter klinkt. Moet wel een gaaf geluid zijn met die 2jzge motor.
 
Er word een nieuwe buis gemaakt door Injen zonder beugel zonder pijpje.
Alles gaat nog steeds goed.
Eigenlijk merk je vrij weinig van de lucht inlaat bij normaal rijden dan.
Ik denk dat de Lexus te goed ge?soleerd is.
Vanaf 3000 toeren en hoger even uit mijn hoofd komt de Injen erbij.
En als de motorkap openstaat bij stationair hoor je hem continu lucht zuigen.
De uitlaat is ook best wel luid dus die overstemd een beetje het filter.
Buiten de auto zal het allemaal anders klinken maar dat is lastig auto rijden 😜
In iedergeval herkennen ze me al als ik kom aanrijden op mijn werk.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat de Lexus te goed ge?soleerd is.Vanaf 3000 toeren en hoger even uit mijn hoofd komt de Injen erbij.
En als de motorkap openstaat bij stationair hoor je hem continu lucht zuigen.
Alleen maar prima toch? Stilte en noise als het moet :rulez:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.