Lexus IS300 SportCross project

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het feit dat Koni de dempers test lijkt mij anders dan de forse bandenslijtage die op kan treden. FIGS verkoopt setjes om de uitlijning goed te krijgen. Hier is al veel over geschreven.
Zie: http://shopfigs.com/v1/index.php?route=product/category&path=42&page=2

Een tijd geleden heb ik ook zitten denken aan de Koni's, maar heb dit even laten wachten gezien de uitlijning.
Ik ben benieuwd hoe de uitlijning bij jou verloopt en hoor het graag!
 
Lijkt mij onwaarschijnlijk dat je met een max. 35mm drop camber problematiek krijgt (denk ook aan IS200 Sport). Uit de link van Jurgen maak ik eigenlijk op dat het in die gevallen gaat om een flinke drop (50mm of meer).
 
Dank voor je reactie GPS-10,
Hier een eerdere reactie van het bedrijf

"Onze ervaring is dat bij dit type Lexus de verstellingen en de bouten van de draagarmen achter erg vast gaan zitten door roest e.d. hierdoor kan de montage duurder uitvallen en dat er nog aanvullende camberbouten e.d. nodig zijn"
Ik neem aan dat als er problemen zouden zijn met de "uitlijning" er ook extra informatie in hun mail zou staan zeker gezien hun ervaring :blush:
Op de site staat het volgende.


Uitlijnen naar persoonlijke wensen
Alvorens met uitlijnen te beginnen wordt eerst bepaald of de klant de op compromissen afgestemde standaard instellingen volgens fabrieksopgaves wil volgen of juist uitsluitend belang heeft bij optimale wegligging. Op ieders persoonlijke wensen kan in overleg en op basis van kennis en ervaring worden geanticipeerd om door middel van uitlijnen een resultaat tot stand te brengen dat bij u past.

Ik zou echter niet weten wat ik hierop moet antwoorden.

Is er iemand die hier ervaring mee heeft en er iets over zou kunnen zeggen.
 
Laatst bewerkt:
Hier staat wel een mooi stukje: http://www.kortdoordebocht.net/p/1/95/camber-en-sporing. Ik denk dat het bedrijf het hier over heeft zodra ze het hebben over klantwensen/compromissen.
Je zou in feite de camer en sporing kunnen laten aanpassen (zoals ik hierboven al postte, er is dan aanvullende hardware nodig).
Voor dagelijks/normaal tot sportief gebruik zou ik gaan voor de fabrieksopgaves.
 
Wel netjes dat die mogelijkheden worden aangeboden en in overleg met klant een specifieke setup kan worden gerealiseerd :rulez: Ben benieuwd naar 't vervolg :smirk:
 
En sinds vandaag een Lexus IS300 SportCross virtueel

IMG_0180.jpg
 
Morgen komt de Koni Sport Kit eronder
Word net gebeld of het een uur later kan 9:00 i.p.v 8:00 dit vanwege een grote brand die eerder bij Koni is geweest.
Alles word alvast losgemaakt om 9:00 en DHL komt de spullen brengen.
Ben in ieder geval al heel blij dat het toch door kan gaan.
Als het een beetje rokerig ruikt op de komende meeting weten jullie het šŸ˜ƒ
Morgen de rest van het verhaal inclusief foto's als dit lukt
 
Laatst bewerkt:
Vanochtend begon de reis richting Banden centrum Jan Steverink.
Hier in Utrecht lag sneeuw maar de snelweg richting Apeldoorn was goed begaanbaar.
Dit veranderde toen ik aankwam op industrie terrein Watermanstraat 11 in Apeldoorn,een grote ijsvlakte.
Er wachte mij een zeer hartelijk onthaal.
Eric Boode begon meteen met de demontage van de schokdempers geassisteerd door
“ik hoop dat ik het goed onthouden heb” Leon.
Ik moet kwijt dat ik zeer zelden zo een gedreven en gepassioneerde man heb meegemaakt als Eric Boode, iemand die echt van zijn vak houdt.
Als je ziet hoever je auto uit elkaar moet…...
Vooral de achterste schokdempers, daarvoor moest een gedeelte van het interieur eruit.
Toen Eric klaar was kwam gelukkig DHL met de KONI schokdempers.
Op de doos een afbeelding van een oranje schokdemper… “"het zou toch niet waar zijn”" !
Gelukkig GEEL uit de verpakking.
Wonder boven wonder was het merendeel van de bouten goed gangbaar, "ik zeg meerendeel"
Op het eind, tijdens het uitlijnen, kwam dan toch, al was het kort, een handbrander tevoorschijn.
Want iets is pas goed als het goed is quote Eric.
De auto rijdt fan-tas-tisch.
Eerder had ik het gevoel alsof de auto zou uitbreken in de bocht , geen last meer van.
Stuurgedrag was gevoelig het idee dat je telkens moest corrigeren, geen last meer van.
Optisch komt de Lexus SportCross ook veel beter tot zijn recht.
Geen idee of verlagen ook vanaf de fabriek uit mogelijk was.
Natuurlijk was de Tanabe ook weer onderwerp van gesprek.
Dus medewerkers Jan Steverink goed werk tegen een eerlijke prijs bedankt :thumbsup: :)

https://drive.google.com/folderview?...0E&usp=sharing
 
Laatst bewerkt:
Je vermeldt niks over een rooklucht dus het zal wel goed zijn:D. Nou gefeliciteerd. Misschien kan je ook nog ff melden hoelang ze bezig waren.
 
Nu nog lekker inzakken die hap, ziet er goed uit. Wat heeft het gekost qua monteren (als ik vragen mag)?
 
Nu nog lekker inzakken die hap, ziet er goed uit. Wat heeft het gekost qua monteren (als ik vragen mag)?
Monteren ? 150
Uitlijnen. ? 150
Ik vind het echt geen geld voor al het werk wat er vericht is.
Ieder boutje ingevet voor als ze ooit een keer los moeten.
Het aantal uren wat er in gestoken is.
Nogmaals een fantastisch bedrijf šŸ˜€
mocht je met het idee rondlopen om ook iets aan je schokdempers te doen en woon je niet in de buurt.
Ik zeg gewoon doen.
Sorry maar ik ben erg enthousiast zoals je merkt.
 
Voor tig uur werk is het een hele mooie prijs. Beetje vreemde verdeling tussen monteren en uitlijnen, maar ja dat is creatief boekhouden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.