Wat een bijzondere dag was het.
Enigszins glibberend door het mistige land arriveerde ik tegen de middag bij UsedLexus (na natuurlijk de afslag gemist te hebben de eerste keer).
Het begint al goed; vooraan de oprit staat de rode LC al te shinen waarna de Lexus’en van de moderators geparkeerd stonden.
Hop naar binnen en gelijk een bak koffie. Heel bijzonder hoe gastvrij en hartelijk ik (en als ik mag spreken voor de andere deelnemers) werd ontvangen.
Snel naar buiten en rijden met dat ding!
Mijn rit had ik samen met Hans, maar natuurlijk gingen we de LC eerst uitgebreid inspecteren en fotograferen. Het is heel bijzonder hoe mooi die kar in elkaar zit en de kwaliteit van de verschillende materialen. Wat mij gek genoeg het meest is bijgebleven is de binnenspiegel. De binnenspiegel heeft praktisch geen randen, waardoor het net een zwevende spiegel is. Heel bijzonder en heel mooi.
Wegrijden gaat prima. De aandrijflijn van de hybrides van Toyota/Lexus is simpelweg zo goed dat het niet uitmaakt me welke auto je voor het eerst wegrijdt: het gaat als vanzelf. Eenmaal op de weg merkte ik direct hoe rap de motor in z’n toeren schiet. Ik vond hem op dat moment zelfs onrustig rijden en eigenlijk een beetje tegenvallen ☹ Maar het bleek uiteindelijk puur gewenning te zijn; de verschillende standen van Eco t/m Sport + en de gasdosering. Als je het eenmaal door hebt dan rijdt het echt fantastisch. Het onderstel is strak, maar niet zo stug dat het oncomfortabel wordt hij stuurt precies en zeker (ook al was het op sommige plekken best glad) en het motorgeluid is echt heel gaaf (ja, zelfs al was het de V6).
Je merkt helemaal bij de stoplichten of rustigere wegen dat het echt een blikkenvanger is. Volgens mij kan iedereen die er die dag bij was beamen: aan aandacht geen gebrek wanneer je met deze auto rijdt.
Aan het eind van de middag heb ik nog een leuke rit met Xenon gemaakt. En ik merkte dat ik veel meer gewend was aan de auto en de hoeveelheid aan knoppen en andere toeters en bellen, waardoor het ook gemakkelijker was om het gas goed te doseren. We konden het niet laten om wat sprintjes te trekken op een verlaten industrieterrein en natuurlijk om even tof langs te rijden bij de lokale Toyotadealer, waar zelfs iemand vroeg of hij foto’s mocht maken want hij vond het zo’n gave bak xD
Nog een laatste shout out naar Hams, Roel, UsedLexus en Lexus Breda voor het ter beschikking stellen van de LC en er zo’n leuke, hartelijke en enerverende dag van te maken!
Heren en dame, BEDANKT!
Foto's:
https://imgur.com/a/cUJvM