LS400 af en toe schokkerig

JWR

Actief
4 jul 2011
104
0
0
Nou ja zeg, heb ik gisteren m'n LS400 uit 1994 opgehaald (zie introductieverhaal JWR) en vandaag begint ie schokkerig te doen (zo af en toe). Heel even was ie bijna aan het 'bokken'. Nu rijd ik dan wel tijdelijk met een lekke luchtvering linksvoor. Kan dat er iets mee te maken hebben? Trekt het constant oppompen van de luchtvering soms (veel) motorvermogen of leg ik dan als leek helemaal verkeerde verbanden? Gisteren heb ik er zo'n 200 km zonder problemen en supergladjes mee gereden en vandaag moppert ie opeens. Wat zou dat kunnen zijn zo van de ene dag op de ander? Toch maar iets eerder de afspraak bij de garage plannen.

Ik heb allerlei plannen met de auto zoals je ook al in het introductieverhaal heb kunnen lezen. Maar dit was ik eigenlijk nog niet van plan. Ik heb een hekel aan dit soort vage klachten. M'n eerste LS400 uit 1991 begon op een gegeven moment ook schokkerig te lopen maar dat was na het vervangen van de automaatolie...

Ik houd jullie op de hoogte!


Groet,

Jaap-Willem

Update 04-09 : ik heb al een paar goede tips gehad: vervangen bougies, injectorcleaner en coolant temperature sensor. Dat gaan wij dus maar eens in de praktijk brengen.

Hieronder gelijk nog maar even weer een andere foto van de auto.
 

Bijlagen

  • DSC02532-klein.JPG
    DSC02532-klein.JPG
    96,8 KB · Weergaven: 55

AWH

Actief
12 mei 2012
108
0
0
Niels_D zei:
Ik lees net het volgende, wat misschien wel eens te maken kan hebben met het bokken tijdens optrekken:

<snip>

Zou het kunnen dat deze ontstekingsvertraging ervoor zorgt dat de auto bokt tijdens optrekken?
Misschien omdat het schakelmoment onjuist wordt doorgegeven of omdat deze vertraging niet goed/te vroeg/te laat werkt?

<snip>

Denk dat je ook moet kijken ?n de ECU naar de condensatoren of die niet aangeslagen zijn bij de voetjes en/of bol staan en/of dat er 'cola' uit komt.
 

Niels_D

Heel actief
27 mrt 2012
860
10
18
Ontdekte net nog een leuk fenomeen; als hij in R staat en je laat de auto rollen dan is de toerenregeling niet constant.
AWH, jij had ook last van hokken en stoten met dezelfde omschrijving als mijn problemen, is dat nog aanwezig of is het weg nadat je de temp. en Lambda sensoren hebt vervangen?
 

AWH

Actief
12 mei 2012
108
0
0
Niels_D zei:
Ontdekte net nog een leuk fenomeen; als hij in R staat en je laat de auto rollen dan is de toerenregeling niet constant.
AWH, jij had ook last van hokken en stoten met dezelfde omschrijving als mijn problemen, is dat nog aanwezig of is het weg nadat je de temp. en Lambda sensoren hebt vervangen?
Helemaal weg.
'Nieuwe' sloop LS rijdt echter z? onwijs goed dat het ?cht een enorm verschil is. Maar zal mij niet echt meer boeien, blijf denk ik zo rondrijden en als de sloper gesloopt is, gooi ik de ontsteking, bobines over en monteer ik de EGR afdopkit (zit nu op de post).
 

Niels_D

Heel actief
27 mrt 2012
860
10
18
Ik heb nog geen tijd gehad om de condensatoren in de ECU te vervangen (moet er van uit kunnen gaan dat als het fout gaat dat ik nog een dag extra heb om eventueel problemen op te lossen).
Net wel op de A1 een bok gehad waar ik met helemaal de t... van schrok.

Heb het gasklephuis ook al schoongemaakt (zonder demonteren want had geen pakking) met carburateurcleaner, maar dat heeft het niet opgelost.

Ook de temperatuursensor voor het koelwater heb ik al binnen, dus die gaat ook vervangen worden.