LS400 computer niet meer uit te lezen

CharlyD

Hoort erbij
24 nov 2014
38
1
8
Hallo mede-leden,
Ik heb alweer een jaar een probleem met mijn mooie Lexus LS 400 '94. Error 31 was destijds met een draadje via de odb uit te lezen. Code 31. Nieuwe MAF en nieuwe TPS...af laten stellen volgens Lexus procedure. Liep enkele dagen super, na wegzetten en volgende dag starten loopt hij veel te rijk en geen vermogen.....echt amper van zijn plek te krijgen! Het uitlezen van het motormanagement systeem is niet mogelijk, het motorlampje dat zou moeten gaan knipperen of een knippercode (bij error) geeft geen signaal. Andere systemen zoals bak en abs wel. Wie weet wat dit kan zijn? ECU? Heeft iemand ervari ng met dit probleem, zodat ik echt dingen uit kan sluiten ipv alleen maar swappen en proberen? Ik hoor het heel graag:rulez:
 

CharlyD

Hoort erbij
24 nov 2014
38
1
8
Lang geleden dat ik iets heb laten horen op dit mooie forum. Ik heb ook al lang niet meer in mijn Lexus gereden vanwege een teveel aan auto's voor de deur:brr: Gelukkig is mede door Gtech het raadsel rond de error 31 opgelost: Het bleek dat ik een gloednieuwe DOA MAF had ontvangen van het des betreffende bedrijf waar ik hem besteld had. Gelukkig een nieuwe gekregen, al duurde dat wel enkele maanden. Nu rest mij alleen nog het schokken bj constante snelheid (vooral tussen 70 en 120) op te lossen. Ik denk zelf dat het de afstelling van de nieuwe TPS is. Een zeer kleine verdraaing bij stationair toerental laat al veel horten en stoten zien. Toch maar eens in de originele afstel methode van Lexus gaan duiken. Heeft iemand deze voor handen?
Nogmaals iedereen die mee heeft gedacht: Bedankt!

ps: hoe sluit ik dit topic?