- 16 jun 2013
- 390
- 127
- 43
Hallo allemaal
Ik ben weer wat aan t prutsen met de mazda, ik dacht dat vinden jullie misschien ook wel weer leuk om te zien.
Eigenlijk ben ik hier al veel te lang mee bezig door omstandigheden. Voornamelijk door al het wachten op anderen elke keer. Uiteindelijk ben ik zelf maar met solidworks aan de gang gegaan en heb ik een 3D-printer aangeschaft.
Wat ik aan het doen ben is een complete remmen upgrade gebaseerd op "oem" brembo remklauwen. Deze zijn gebruikt te vinden en hiermee schat ik de kosten ongevere te kunnen halveren ten opzichten van nieuwe "aftermarket" remmen van Brembo / AP / Alcon.
Hiervoor heb ik voor en achter bell's moeten ontwerpen (2-delige, zwevende schijven) en brackets moeten ontwerpen voor en achter. Dit is nu allemaal geprint en ik ben nu bezig met de laatste details. Als dat allemaal klaar en goed is kan het weg om te laten freezen uit aluminium.
Ook heb ik de rembekrachtiger er uit gegooid en heb ik nu een dubbele hoofdremcilinder. Een soort pedalbox maar dan met behoud van originele pedalen.
Ik ben weer wat aan t prutsen met de mazda, ik dacht dat vinden jullie misschien ook wel weer leuk om te zien.
Eigenlijk ben ik hier al veel te lang mee bezig door omstandigheden. Voornamelijk door al het wachten op anderen elke keer. Uiteindelijk ben ik zelf maar met solidworks aan de gang gegaan en heb ik een 3D-printer aangeschaft.
Wat ik aan het doen ben is een complete remmen upgrade gebaseerd op "oem" brembo remklauwen. Deze zijn gebruikt te vinden en hiermee schat ik de kosten ongevere te kunnen halveren ten opzichten van nieuwe "aftermarket" remmen van Brembo / AP / Alcon.
Hiervoor heb ik voor en achter bell's moeten ontwerpen (2-delige, zwevende schijven) en brackets moeten ontwerpen voor en achter. Dit is nu allemaal geprint en ik ben nu bezig met de laatste details. Als dat allemaal klaar en goed is kan het weg om te laten freezen uit aluminium.
Ook heb ik de rembekrachtiger er uit gegooid en heb ik nu een dubbele hoofdremcilinder. Een soort pedalbox maar dan met behoud van originele pedalen.