Hallooo!
Da's lang geleden!
Poos afwezig geweest maar natuurlijk niet stil gezeten.
Ik heb een maat van mij geholpen met een Volvo 760 waar we samen een Ford 302 V8 in hebben gebouwd, erg leuk
Toen heeft een collega mij een Volvo 244 aan gesmeerd. Niet in de aller beste staat maar wel leuk om ook een V8 in te bouwen. Plannen zijn inmiddels gewijzigd, zodra er APK op zit gaat hij weer terug naar m'n collega.
Ik heb een Peugeot 206 GTI gekocht begin dit jaar. Hiermee rijd ik dit jaar de Peugeot 206 GTI Cup van de DNRT. Race dag 1 was de vuurdoop, eerste testdag, wedstrijd dag, shakedown alles in 1. Al snel bleek ik olie lekkage te hebben. Krukas keerring knijter hard door uitdroging (inmiddels vervangen). Race 1 van P17 naar P12. Race 2 gestart P11 maar tijdens het gevecht om P8 uitgevallen.
Racedag 2 (vorig weekend), 9e gekwalificeerd, 8e gestart. Stukje naar voren kunnen kruipen maar helaas werd het gevecht om P3 verhinderd door een "code-60" (soort virtual safety car). Race 2 P4 gestart. Iemand had een betere of valse start waardoor ik P4 verloor en niet meer goed heb kunnen maken. P5 algemeen, P4 in klasse.
Op naar de volgende racedag
De Mazda RX7 staat al weer lang stil. Ik ben bezig om de stuurbekrachtiging weer terug te bouwen maar dan met een KRC power stuurbekrachtigingspomp. Alleen loopt het qua tijd behoorlijk uit en heb ik op t moment zo iets van "ik zie wel wanneer dat klaar is".
Dus dat.
Maar.
Zoals de oplettende reaguurder al heeft gezien, ik heb een nieuwe daily. Voor mij de meest onverstandige daily tot nu toe, maar volgens mij zijn er maar weinig auto liefhebbers die wel verstandige auto's kopen...
Ondanks dat ik tot op de laatste minuut met ontzettend veel plezier in de IS300 heb gereden, heb ik toch besloten dat het tijd werd voor iets anders. Ik ben eigenlijk continu aan het kijken van, wat zou ik hierna willen hebben. Wat lijkt mij nog meer leuk om mee te rijden. En dat is een flinke lijst kan ik je vertellen.
Ik zag dat de Nissan Cima van een maat te koop stond en wanneer iets in eens bereikbaar lijkt (onverstandig of niet) ga ik er toch naar kijken. Omdat iemand anders al een afspraak had gemaakt om te gaan kijken ben ik iets verder om me heen gaan kijken. Wat is er nog meer. Toen ben ik in eerste instantie bij de blauwe LS400 wezen kijken maar die viel mij tegen en er klopte een aantal dingen niet voor m'n gevoel. Aantal rare puntjes.
Desondanks was ik wel onder de indruk en zijn we in een gekke bui bij nog een andere wezen kijken. Dit was ?cht een wereld van verschil en als het een LS400 zou gaan worden moest dat deze worden.
Dus, zondag avond met enige twijfel de IS300 op internet gezet. Binnen 24h al een aantal gedesinteresseerde. Uiteindelijk is het woensdag avond geworden dat de 1e kwam kijken en die heeft hem (ik zou bijna zeggen: Helaas...) gekocht.
Knoop door gehakt en vanochtend m'n nieuwe daily opgehaald
Zeer nette '99 LS400, ondanks dat er (volgens mij) het een en ander overgespoten is.
Helaas heeft de auto geen trekhaak, geen stoelverwarming en geen houten stuurwiel. Maar een trekhaak en houten stuur wiel ik misschien nog wel een keer monteren.
Mij kennende blijft de auto ook niet origineel, maar we gaan zien hoe het loopt.
Ik heb nog flinke twijfel over wat te doen met de navi. Het is een mooi systeem zoals het bij de auto past en hoort, maar ik zou ook graag een pioneer willen monteren zodat ik m'n telefoon kan aansluiten, eigen muziek kan afspelen en optie heb tot subwoofer upgrade. Maar dit is iets waar ik nog even goed over na moet denken en uitzoeken.
Stuurverstelling werkt niet, efkes uitzoeken.
Electrische antenne werkt niet, ook efkes uitzoeken.
Oja, en hij is te stil
Word vervolgd!