Mijn IS250 (2008)

Niels_D

Heel actief
27 mrt 2012
860
10
18
Ja, dat had ik ook bedacht.
Of eventueel een stukje kunststof weer in lijmen.
 

Niels_D

Heel actief
27 mrt 2012
860
10
18
Done! :)

Klinkt prima!
Ook gelijk even viltjes onder de bestuurdersstoel gedaan want die kraakte in de bochten.
 

GWS

Heel actief
11 aug 2013
829
84
0
Cool!

We horen je wel bij AC De Meern als je een fly-bye doet op de A12 op weg naar famile/vrienden/kennissen... :D
 

Niels_D

Heel actief
27 mrt 2012
860
10
18
Thanks!

Vandaag is een treurige dag... heb vanochtend een aanhanger getroffen die de parkeersensoren niet gezien hadden...
Iemand ervaring met hoe dat gaat bij all risk verzekering? Ben je dan meteen je schadevrije jaren kwijt?
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Afhankelijk van de schade bepalen ze een drop in de schade vrije jaren. Dus als de schade niet te groot is dan beter zelf dokken.?
 

GWS

Heel actief
11 aug 2013
829
84
0
Ben niet bekend met hoe Duitse verzekeringsmaatschappijen werken, maar even ervan uitgaande dat ze hetzelfde systeem als bij ons hebben :
''Zij'' bepalen niks, dwz je bepaalt alles zelf. Als je claimt dan val je terug op je bonus/malus ladder. Dan ligt het er maar aan op welke positie je in de ladder staat. Sommigen staan op een hoge trede door veel schadevrije jaren en zelfs bij 1 schade val je wel terug maar nog steeds met hetzelfde kortingspercentage en vandaar ga je, hopelijk, weer klimmen. Als je gelijk terugvalt of bij 2 en meer schaden dan is het een kwestie van een rekensom maken hoeveel zelf dokken opweegt tegen de meerpremie over de komende jaren. En dat is ook koffiedik kijken want niemand weet wat morgen brengt.
Sommige maatschappijen geven de mogelijkheid om pas op het laatst in het verzekeringsjaar zelf te dokken en dan dus alsnog een cleansheet te krijgen.
Kan je alleen adviseren je polisvoorwaarden goed door te nemen, ja inclusief die verdammt kleine Buchstabchen... :p
 

GWS

Heel actief
11 aug 2013
829
84
0
Hoe is het nou afgelopen ? Ben wel benieuwd hoe dat bij onze Oosterburen werkt. Begreep dat je via Toyota verzekerd bent maar mag aannemen nog steeds volgens duitse normen.
 

Niels_D

Heel actief
27 mrt 2012
860
10
18
Ik heb contact gehad met de dealer en die gaf aan dat het normaal gezien niet de moeite waard is om het over de verzekering te laten lopen als de schade minder dan 1000 euro is (omdat je dan teruggezet wordt in no-claim korting).

Bij de winterbandenwissel laat ik de schade bekijken en dan laten ze weten wat de kosten zijn.
Als de prijs me aan staat dan laat ik het bij de dealer repareren.
 

Niels_D

Heel actief
27 mrt 2012
860
10
18
Gisteren de auto naar de dealer gebracht voor winterwissel en kostenshatting voor de reparatie aan de bumper.
Ben benieuwd.

Had eigenlijk een Avensis meegekregen als vervangende auto, maar omdat ik een vignet (moet straks ff de grens over) nodig heb vandaag heb ik een Aygo meegekregen....
Dan weet je weer waarom je Lexus rijdt en geen Aygo :p
 

Niels_D

Heel actief
27 mrt 2012
860
10
18
Naja, het was puur omdat ik een vignet nodig had, anders had ik een Avensis station meegekregen.
En het kost me sowieso niks. Wel jammer dat red carpet treatment hier geen bekend fenomeen is... :(
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
+1

ooit een Toyota IQ meegekregen. Eerst balen, maar in praktijk een geweldig wagentje. Automaat, alles zat erop, gaaf ding.
 

Niels_D

Heel actief
27 mrt 2012
860
10
18
Heb eindelijk weer de IS onder mijn kont.
Wel in opa-look met grijze 16 inch velgen.

Wel bleek dat de achterruit vervangen moet worden.
Ik kwam er namelijk achter dat de achterruitverwarming niet werkte, waarna de dealer het gisteren onderzocht heeft.
Nu blijkt dat bij het verwijderen van de tintfolie de verwarmingsdraden beschadigd zijn.
Het wordt dan natuurlijk ook kostenloos opgelost.

Oja, en de schade repareren aan de bumper is geschat op 140 euro, dus dat gaat nog.
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
nette prijs voor het repareren van de bumper... hier betaal je, als je niet oppast, dat bedrag voor een tweedehandse bumper voor een is200
 

Niels_D

Heel actief
27 mrt 2012
860
10
18
En gisteren heeft iemand aan mijn auto gefriemeld.
Afdekkapje van het slot aan de bestuurderszijde was weg :/

Kost me zeker weer een paar tientjes...
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
pfff waarom zijn er zulke mensen op de wereld??? of iemand mistte nog een kap en die van jouw stond voor het rapen :D
 

remcois200

Actief
22 dec 2012
105
2
0
Ze hebben gewoon van andermans spullen af te blijven :(

en inderdaad een mooie prijs voor bumperreparatie!
 

Niels_D

Heel actief
27 mrt 2012
860
10
18
Vorige week is alles gedaan.
Was voor de reparatie, een nieuw afdekkapje voor het slot en een nieuwe achterruit 170 euro kwijt.
De ruit is dan natuurlijk op kosten van de garage vervangen.

Moet de 18e weer terug voor een terugroepactie mbt. de druksensor voor de brandstof.
Ook een garantie ding, maar weer een dag zonder Lex...