Mijn IS250 (2008)

Niels_D zei:
Moet de 18e weer terug voor een terugroepactie mbt. de druksensor voor de brandstof.

Wow 1523A. Da's een oudje. Voor mijn 2008 IS was dit al in april 2011 gedaan...

Ja, geen idee waarom het nog niet gedaan is...
Kreeg de brief ook niet via de dealer, maar via Lexus Duitsland.

Inmiddels weer een afspraak bij de dealer gemaakt.
Volgende week wordt er een terugroepactie uitgevoerd voor de ruitenwisser.

Daarbij laat ik de auto ook nog eens onderzoeken op iets wat weerstand oplevert.
Ik heb het gevoel dat de auto geremd wordt door iets.

Hij stuurt minder soepel (stuurbekrachtiging lijkt minder goed te werken) en lijkt algemeen ook minder soepel te rijden.
Hopelijk is het een rem die aanloopt of misschien sporing of een wiellager ofzo, niet iets ergs :O

En nog ff 2 kiekjes, onder het zout van 1600km Autobahn en op 16" winterwielen:

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

tja, ff een weekenje naar Wenen getourd met mijn vriendin en nog steeds niet gewassen :P

Laatst weer eens 2 weken in Nederland geweest (+/- 2600 km heerlijk gereden).
Spontaan in Breda in een parkeergarage nog een foto van de auto gemaakt:

1510426_10203393999756490_1720640669_n.jpg

Binnenkort naar de garage voor onderhoud.
Ik verwacht dat de bougies (is nu bij 82k, zou vervangen moeten worden bij 96k) de remschijven en -blokken voor vervangen worden.
Verders heb ik nog een TSIB doorgestuurd naar de dealer omdat de auto (af en toe) rammelt bij een koude start, dat is kennelijk een bekend probleem

Qua aanpassingen heb ik niks meer gedaan.
Wil nog wel een spoilertje monteren, maar die kost al met al nog wel redelijk wat en ik moet iemand vinden die het profi kan monteren, niet dat hij wegvliegt op de autobahn :P

Ziet er mooi strak uit, wellicht i.c.m. het spoilertje typeplaatje weg en de naam Lexus? Logo natuurlijk wel weer laten zitten:)

Mooie wagen, helaas niet zien rijden... was dit in Q-park in het centrum?? zo leeg heb ik het daar nog nooit gezien :P

Ziet er mooi strak uit, wellicht i.c.m. het spoilertje typeplaatje weg en de naam Lexus? Logo natuurlijk wel weer laten zitten:)

Opzich is dat geen slecht idee.
Is het typeplaatje en het merk geplakt of heb ik dan gaten in de kofferbak?

Mooie wagen, helaas niet zien rijden... was dit in Q-park in het centrum?? zo leeg heb ik het daar nog nooit gezien :P

Jep, dat was daar.
Dit was geloof ik woensdagmorgen 2 weken geleden.
Fantastische stad, Breda... heb nu ook mede daardoor mega heimwee naar Nederland :(

Kijk eens naar Sikaflex om je kofferspoiler mee vast te kitten/lijmen :thumbsup: Prima zelf te doen en muurvast.

Laatst bewerkt:
Kijk eens naar Sikaflex om je kofferspoiler mee vast te kitten/lijmen :thumbsup: Prima zelf te doen en muurvast.

Eerst een spoiler vinden...
Het beste zou zijn om een zwarte te vinden, maar ik kan ook een ongespoten vinden en dan tegelijk de gaten in de kofferbak (waar de emblemen zaten) laten dichten en alles laten spuiten.
Zwart is dan geloof ik nog een goedkope kleur,

Dit type (origineel Lexus model geloof ik):

$(KGrHqJ,!m!FBR0RrQ,PBQYOGBkuFw~~60_35.JPG

Wat ik ook nog wel heel graag zou willen zijn die achterlichten zoals op deze foto.
Maar.... duuuuuuur! (en in Duitsland mag je geen red-outs of lampen zonder E-keur gebruiken).

Laatst bewerkt:
heb nog zo een spoiler liggen, splinternieuw nooit gemonteerd geweest, is wel in het het zilver gespoten.
het was de bedoeling om deze op mijn is 220 d te zetten maar die is ingeruild voor een zwarte is 250.
Ik heb er nu de kleinere spoiler opstaan en de dakspoiler bovenaan de raam.
grts

Heb net een offerte gekregen voor bougies, remschijven en -blokken voor vervangen. Bijna 1000 euro, is dat normaal? Bij mijn LS waren de bougies alleen ook al erg duur, maar dit is wel een beetje overdreven of niet? Mbt de spoiler heb ik wel interesse, heb je een PB gestuurd.

Tja wat is 'normaal', het is wat de ... ervoor wil (uit)geven of vraagt :xp

Ik ga er vanuit dat dit inclusief BTW en arbeidsloon is. Dat gezegd, als je een quickscan uitvoert op de onderdelen, kom je flink lager uit. Er zijn uitstekende en interessante merken naast OEM die volstrekt gelijkwaardig of beter zijn. Zou je zelf die onderdelen bestellen en een sleutel ter hand nemen (I know you can) dan kan dat behoorlijk schelen.

Ja dat klopt, ik heb het bij mijn LS destijds ook zo gedaan.
Het was nog steeds prijzig omdat die bougies gewoon prijzig zijn, maar toch een stuk goedkoper.

Het ding is alleen nu dat ik veel minder tijd heb, geen echte werkplaats en daarbij de garantie (2 jaar garantie na aankoop) verlies als ik zelf sleutel.
Bij optische wijzigingen is dat nog niet zo'n probleem, maar bij motorische dingen wel.

Voor onderhoud (garantie) ben je wettelijk gezien niet perse gebonden aan de dealer. Je kunt via een alternatieve vakgarage al aanzienlijk besparen op uurtarief en (alternatieve) onderdelen.

Dit type (origineel Lexus model geloof ik):

$(KGrHqJ,!m!FBR0RrQ,PBQYOGBkuFw~~60_35.JPG

Wat ik ook nog wel heel graag zou willen zijn die achterlichten zoals op deze foto.
Maar.... duuuuuuur! (en in Duitsland mag je geen red-outs of lampen zonder E-keur gebruiken).

Exact zo zou het er dan uit moeten zien:

rear1.jpg