Mini Meeting Oost-NL, definitieve datum en plaats

Op welke dag zou je naar de meeting kunnen gaan?

• Vrijdag 20 december 15:00 - 17:00 uur (Kerstmeeting)

Stemmen: 5 100,0%
  • Vrijdag 3 januari 2025 15:00- 17:00 uur (Nieuwjaarsmeeting)

Stemmen: 1 20,0%

• Totaal aantal stemmers
    5
  • Opiniepeiling gesloten .
@Bobusa ‘Daarom ben ik benieuwd wat de vestiging manager van Peterman Enschede gaat zeggen tijdens de Lexus minimeet in december. De verwachting is dat ze zelfstandig verder gaan.
Ik begin steeds beter te begrijpen waarom Peterman problemen heeft met Louwman.’

Voor jullie wellicht oud nieuws, maar bij deze de mededeling op de site van Bennie/Drent Wilmink op 15-11-24
Nieuwbouw Hengelo en verbouwing showroom Enschede - Autobedrijf Bennie Wilmink.png

Per 1 januari worden zij officieel Toyota-dealer.

Heb iemand gesproken van Wilmink te Enschede.
En, nu komt het… :cool: 🕵️‍♀️ ze zijn aan het kijken of zij in de (nabije?/verre?) toekomst Lexus gaan doen.

Is 1+1 twee ???
Ben heel benieuwd of Toyota & Lexus Peterman dat dan ook blijft of dat zij zowel met Lexus als Toyota stoppen…
En wat gebeurt er met Toyota Peterman in Oldenzaal?

Die had ik nog niet gezien. Het lijkt nu een duidelijkere richting uit te gaan.
Maar als Peterman het service niveau hoog kan houden en de ervaren Lexus monteurs daar blijven, hoef ik niet perse naar Wilmink, ze hebben vooralsnog geen enkele ervaring (zover ik weet) met Lexus.
Ben benieuwd wat ze gaan zeggen op 20 december, maar de contouren worden langzamerhand onthuld.

• Leuk
Waarderingen: Jvdn
@Bobusa , helemaal eens.
Peterman levert goede service en hebben (nu nog) ervaren Lexus monteurs.

Mijn auto is 6 jaar jong en heeft de Lexus garantie. Als ik de garantie wil behouden, zal de onderhoudsbeurt wel uitgevoerd moeten worden bij een Lexusdealer. Als Peterman dat niet meer is, zal ik wel moeten switchen (vandaar aan het kijken naar Arnhem, Zwolle en Munster).
Ik verwacht niet dat Wilmink volgend jaar al Lexus-dealer gaat worden, die zijn nu nog te druk met Suzuki, Mitsubishi en dus per 1 januari Toyota erbij.

• Leuk
Waarderingen: Jvdn en Bobusa
Mijn auto is 6 jaar jong en heeft de Lexus garantie. Als ik de garantie wil behouden, zal de onderhoudsbeurt wel uitgevoerd moeten worden bij een Lexusdealer. Als Peterman dat niet meer is, zal ik wel moeten switchen (vandaar aan het kijken naar Arnhem, Zwolle en Munster).
Ik verwacht niet dat Wilmink volgend jaar al Lexus-dealer gaat worden, die zijn nu nog te druk met Suzuki, Mitsubishi en dus per 1 januari Toyota erbij.

En dat is een belangrijke vraag die we de 20ste aan Peterman moeten stellen. Behouden ze wel hun rechten als officieel Lexus servicepunt?

Allemaal valide punten die jullie benoemen, ik ben ook erg benieuwd wat we 20 december te horen gaan krijgen.

• Leuk
Waarderingen: Johnny Le
Ik kan er helaas niet bij zijn maar ben wel erg benieuwd naar de uitkomst van het dealerschap.

Mijn Lexus is deze zomer gekocht bij Peterman. Het werkplaats stukje ging niet zo goed, maar ik weet niet welk deel daarvan bij de sales lag. We hebben echt moeten aandringen om het sensorprobleem duidelijk te krijgen alvorens de auto gekocht te hebben.

Voor mij is Peterman dicht bij mijn werk, Arnhem dicht hij mijn ouders, maar Louwman. Zwolle wel te doen, maar wat uit de richting. Munster zou ook interessant kunnen zijn, ik ben benieuwd hoe dat uitpakt qua garantie enz.

@Primi, ik ga mij daar ook in verdiepen na 20 december.
In ieder geval óf en hoe de garantiebepaling is op een Lexus op Nederlands kenteken bij een Duitse Lexus dealer.

Ik ben niet (meer) zo bekend in Enschede. Is dat aan de Kalenderstraat of Spaansland?
Je zou maar bij de verkeerde Mac staan… Kalenderstraat is midden in het centrum waar je niet met de auto mag/kunt komen
Heb je wel buitengewoon veel bekijks :ROFLMAO:

• Haha
Waarderingen: Bobusa
Was graag aangehaakt met de RX, maar het is net iets te ver i.c.m. overige verplichtingen. Volgende keer misschien!

Het lot van Peterman lijkt duidelijk. Deze brief viel net op de mat.
Verzonden vanuit Louwman&Parqui.

Vorige week kreeg ik nog een uitnodiging om een servicebeurt te plannen. Die verbaasde me omdat ik nu op 6 maanden en 10.000 km zit.

Bijlagen

• 2024-12-1815.30.336364759875511438091.jpg
    2024-12-1815.30.336364759875511438091.jpg
    2,2 MB · Weergaven: 22
Ben net thuis, ook de brief ontvangen, niets nieuws dus, alleen nu officiele brief :)
Niet alleen Lexus, zoals in een eerdere berichtgeving, zal Drent/Bennie Wilmink in Enschede per 1-1-2025 TOYOTA-dealer worden.

Laatst bewerkt:
@Primi, ik ga mij daar ook in verdiepen na 20 december.
In ieder geval óf en hoe de garantiebepaling is op een Lexus op Nederlands kenteken bij een Duitse Lexus dealer.
Daar zou ik ook wel benieuwd naar zijn, mede omdat Lexus dealer die ik ken in Duitsland bij de aangeboden occasions schermt met 15J garantie

• Leuk
Brengt mij wel bij de vraag of het dan opportuun is dat we vrijdag met een aantal mensen daar op visite gaan. Misschien juist wel. Misschien juist niet. Lastig.

• Leuk