Mistlampen achterzijde

Jimmy

Actief
18 jun 2010
310
5
18
Sinds gisteren heb ik een probleem met het inschakelen van mijn mistachterlichten.

Ze branden dus gewoon niet.

Wat heb ik al gedaan:
Zekeringen gecontroleerd, is erg onduidelijk welke voor de achtermistlampen zijn!!
Schakelaars gewisseld, we hebben nog een is200 in de familie dus was makkelijk te doen.
Bollen gecontroleerd.

Wat kan ik nog meer doen??
Weet iemand welke zekering specifiek is voor de achtermistlampen??

Graag jullie hulp !!
 

Esteban

Heel actief
5 okt 2010
611
0
0
Heb geen schema ervan, maar heb je al eens gemeten?

Stroom tot aan de schakalaar, tot de lampstekker??
Worden de mistlichten niet via een relais geschakeld zodat je ze enkel kan aansteken als je lichten branden, misschien de relais stuk??
 

Jimmy

Actief
18 jun 2010
310
5
18
Aan allen, storing is opgelost.
Was toch een zekering dat doorgebrand was.
In ieder geval thanx 4 the support..
 

nicodegunst

Nieuw hier
5 mrt 2011
2
0
0
Hoi Jimmy,

Kan je misschien vertellen welke zekering het uiteindelijk was? Ik heb hetzelfde probleem, maar ik kan maar 1 zekering vinden die voor alle verlichting aan de achterkant is.

Gr. Nico
 

Jimmy

Actief
18 jun 2010
310
5
18
nicodegunst zei:
Hoi Jimmy,

Kan je misschien vertellen welke zekering het uiteindelijk was? Ik heb hetzelfde probleem, maar ik kan maar 1 zekering vinden die voor alle verlichting aan de achterkant is.

Gr. Nico

In de motorruim heb je ook zekeringen zitten, als ik het goed hebt was de mijne daar kaduuk.

ps. Misschien heel stom, maar je mistlichten achter branden niet als je alleen je stadlichten aan hebt.
 

boudi

Actief
22 aug 2010
464
14
18
Ik ontdekte vandaag dat ook mijn mistachterlichten het niet deden. Tot voor kort deden ze het wel.

Ik las hier ook iets over trekhaak. Deze heb ik onlangs laten plaatsen. Kan het daarmee te maken hebben?

Wat betreft zekeringen; ik heb niets kunnen ontdekken maar kon deze zekering verder ook niet vinden.

Boudewijn
 

boudi

Actief
22 aug 2010
464
14
18
Dat ik dan de
Binnenbekleding van m'n kofferdeksel los
moet halen bedoel je? Ik had al gekeken bij de stekkers van de lampjes zelf maar dat zat mooi vast.
 

Jeroen

Stamgast
16 mei 2011
1.995
3
38
ik ben niet bepaald goed in engelse elektrische tekening lezen maar als het bij mij niet zo werken zou ik deze uitproberen, iemand hier ervaring mee?





een van de twee

 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
Heb je 7 of 13 polige stekker?
Met of zonder constante en geschakelde +?

Tegenwoordig is bij veel systemen een relais toegepast om de mistlamp op de auto uit te schakelen zodra de mistlamp op de aanhanger aan gaat. Misschien dat hier is fout gaat.



gr. koen
 

nicodegunst

Nieuw hier
5 mrt 2011
2
0
0
Als je net een trekhaak hebt laten plaatsen/geplaatst hebt, zou ik zeker daar beginnen met zoeken. Er zit nml een schakeling in die er voor zorgt dat je achter mistlampen niet aan gaan als je een aanhanger hebt.

Bij mij lag het aan de 13-polige stekker, corrosie, viezigheid. Helaas vanwege gastank erg moeilijk los te krijgen en dus ook niet direct te repareren. Aangezien de rest van de stekker prima werkt is het ook niet de moeite. Oplossing zat em in de verbinding los halen die de stekker verbind met de mistlampen.
Bij mij zat die stekker onder het plafond (sportcross) en moest dus de hele kofferbak los :s
 

boudi

Actief
22 aug 2010
464
14
18
Bedankt voor al jullie input. Zo kun je weer dingen wegstrepen.

Ik zal eerst contact opnemen met Lexus waar ze de trekhaak hebben geplaatst. Mijn gevoel zegt dat dat wel eens het euvel kon zijn.

Ik houd u allen op de hoogte :)
 

boudi

Actief
22 aug 2010
464
14
18
Kom net bij de lexus dealer vandaan. Helaas lag het niet aan plaatsing van de trekhaak. Er zat geen spanning op de lampjes. De indicator van het mistlampknopje op het dashboard brand wel. Zit dus nu ff oplossingsloos hier.
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
Dat je geen spanning op de lampen krijg lijkt me vrij logisch aangezien ze niet branden... Hebben ze niet verder gezocht naar wat het wel is?



gr. koen
 

boudi

Actief
22 aug 2010
464
14
18
KWP zei:
Dat je geen spanning op de lampen krijg lijkt me vrij logisch aangezien ze niet branden... Hebben ze niet verder gezocht naar wat het wel is?

Ik heb de de lampen aangedaan en daarna de mistlampen. Geen spanning op de houder waarin de mistlampjes zitten.

Ook heb ik de stekkers gecontroleerd. Ook die zaten goed.

Het enige wat ik me nog voor kan stellen is dat er toch een zekering dan wel een relais niet meer goed functioneert maar ook daar kan ik optisch niets ontdekken. :(

Vreemde is is dat het bij beide mistlampen is.
 

Jeroen

Stamgast
16 mei 2011
1.995
3
38
pfff je storing is wel behoorlijk verlegen, hij laat zich niet snel zien :p ...

ik heb nog wel een wat elektrische tekeningen waar wat connectoren op staan waar de mistlampen mee zijn verbonden.. maar dat gaat door heel de auto heen!
als je wilt kan ik die tekeningen wel doorsturen?
 

boudi

Actief
22 aug 2010
464
14
18
Ja jeetje dat zou wel heel veel werk zijn.

Ik zou al enorm geholpen zijn als ik wist welke zekering ik moet bekijken. Ik heb alle zekeringen al bekeken omdat ik niet kon herleiden welke zekering voor de (mist)achterlampen waren. Maar als ik wist welke het exact is dan kan ik zien of er wellicht vuil zit o.i.d.