Mistlampen achterzijde

Jimmy

Actief
18 jun 2010
310
5
18
Sinds gisteren heb ik een probleem met het inschakelen van mijn mistachterlichten.

Ze branden dus gewoon niet.

Wat heb ik al gedaan:
Zekeringen gecontroleerd, is erg onduidelijk welke voor de achtermistlampen zijn!!
Schakelaars gewisseld, we hebben nog een is200 in de familie dus was makkelijk te doen.
Bollen gecontroleerd.

Wat kan ik nog meer doen??
Weet iemand welke zekering specifiek is voor de achtermistlampen??

Graag jullie hulp !!
 

boudi

Actief
22 aug 2010
464
14
18
Nou het is opgelost. Het was peanuts. Het bleek te liggen aan de trekhaak die men gemonteerd had. Bij een vorige check zag men dit over het hoofd. 1 Minuut werk en het was alsnog gepiept. :)
 

Jeroen

Stamgast
16 mei 2011
1.995
3
38
haha kijk eens aan das mooi! toch de trekhaak he! :) nu de mijne nog die is er ook mee gekapt maar waarschijnlijk de schakelaar zelf.
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
boudi zei:
Nou het is opgelost. Het was peanuts. Het bleek te liggen aan de trekhaak die men gemonteerd had. Bij een vorige check zag men dit over het hoofd. 1 Minuut werk en het was alsnog gepiept. :)


Kon ook niet missen.... Top dat het opgelost is in ieder geval! :rulez:



gr. koen
 

Jeroen

Stamgast
16 mei 2011
1.995
3
38
zekering mistverlichting achter

zekering mistverlichting achter

aangezien ik volgende week voor de apk moet. ben ik vanmiddag weer verder gegaan met de mistverlichting achter en ben ik toch achter welke zekering het nou is.
de zekering van de mistverlichting achter zit aan de passagierszijde en bij mij op de klep vernoemd als ECU-B2 van 7.5 Amp?re. ik weet ook niet wat er nog meer op zit en waarom deze zo is vernoemd maar zo kan je lang zoeken :p

de schakelaar zelf was bij mij de oorzaak aangezien hier een soort van relais in zit, dat wanneer de normale verlichting ingeschakeld is de mistlampen pas ingeschakeld kunnen worden.
 

Stefaan

Nieuw hier
7 aug 2012
3
0
0
Heb je al eens gekeken of het lampje in de knop op het dashbord nog brandt?
Dit lampje moet aangaan als de mistlcihten branden maar staat denkik in serie met het relais dus zou ook moeten branden als de mistlichten niet gaan

Andersom kunnen de mistlichten niet branden is dit lampje stuk is omdat de relais nooit aangestuurd kan worden
 

Jeroen

Stamgast
16 mei 2011
1.995
3
38
yep klopt als een bus, wat je zegt! het lampje op de dash ging ook niet branden. enkel bij de voorste mistlichten.

het lampje op de drukknop zelf is ook een goede indicator aangezien deze er ook mee verbonden staat (alleen niet serie geschakeld)