Mistlampen achterzijde

Jimmy

Actief
18 jun 2010
310
5
18
Sinds gisteren heb ik een probleem met het inschakelen van mijn mistachterlichten.

Ze branden dus gewoon niet.

Wat heb ik al gedaan:
Zekeringen gecontroleerd, is erg onduidelijk welke voor de achtermistlampen zijn!!
Schakelaars gewisseld, we hebben nog een is200 in de familie dus was makkelijk te doen.
Bollen gecontroleerd.

Wat kan ik nog meer doen??
Weet iemand welke zekering specifiek is voor de achtermistlampen??

Graag jullie hulp !!
 

Jeroen

Stamgast
16 mei 2011
1.995
3
38
had je die zekeringen op de afbeelding wat ik de vorige keer had gepost al uitgeprobeerd?
verder zou ik ook niet welke zekering je anders zou moeten pakken...
maar wilde ze het bij de dealer niet verder uitzoeken dan?
 

boudi

Actief
22 aug 2010
464
14
18
Ik zal er naar kijken. Wist niet dat het voor mijn auto ook gold (die schets)

Ze wilden wel kijken alleen kwam ik zonder afspraak en moest ik ook weer weg. Vandaag en morgen heeft de vrouw des huizes de auto ook weer mee dus dat wordt niet eerder dan dit weekend :(
 

Jeroen

Stamgast
16 mei 2011
1.995
3
38
ah oke!

die schets komt uit het werkplaats handboek van een is200 maar het is allemaal
hartstikke engels dus ik loop zelf altijd ook een beetje te puzzelen ermee
 

boudi

Actief
22 aug 2010
464
14
18
ahh ok mooi!

Ja want het is erg onduidelijk welke zekeringen voor de lampen zijn, laat staan de mistachterlichten.

Thnx anyway. Mocht ik het euvel (niet) hebben gevonden dan plaats ik dat hier + evt. oorzaak.
 

boudi

Actief
22 aug 2010
464
14
18
Ik heb een foto gemaakt van de zekeringkast. Graag zou ik jullie willen vragen:

- kan iemand ook even kijken in zijn is200 of alle zekeringen hetzelfde zijn c.q. aanwezig behoren te zijn. Wellicht dat ik simpelweg een zekering mis of dat ze niet correct geplaatst zijn
- iemand mij vertellen welke zekering voor de mistachterlichten zijn

Boudewijn
 

Bijlagen

  • IMG_0318.jpg
    IMG_0318.jpg
    373,7 KB · Weergaven: 43

W1773M

Heel actief
18 mei 2010
856
15
18
Hallo Boudi,

Volgens mij ziet die van mij er hetzelfde uit.
Zie bijlage.
Waar de zekeringen voor de mistlichten moeten zitten weet ik niet zeker, voor de mistlichten voor, zitten ze volgens mij, passagiers kant, binnen in de auto. Bij de voeten zeg maar. Voor de achterlichten heb ik niet kunnen vinden.
Maar staat dat niet in de handleiding van de auto?
 

Bijlagen

  • Zekeringkast.jpg
    Zekeringkast.jpg
    476,8 KB · Weergaven: 42

boudi

Actief
22 aug 2010
464
14
18
Bedankt voor je info. Ik zie wel kleine verschillen maar die zijn volgens mij inherent aan het probleem.

Je richting betreffende de zekeringkast bij het voeteneind (waar overigens ook alle zekeringen in orde zijn) gaf me ineens wel te denken. Twee maanden terug heeft mijn buurman, die een airco onderhoudsbedrijf heeft, mijn airco gereinigd. Hiervoor heeft hij o.a. het dashboardkastje losgehaald (omdat daarachter de airco zit).

Nou zou het heel toevallig kunnen zijn dat hierdoor een kabel o.i.d. beschadigd is dan wel een stekker los is geschoten.
Ik heb overigens ook hier niets ontdekt maar dit zou heel misschien ook wel de oorzaak kunnen zijn.
 

Jeroen

Stamgast
16 mei 2011
1.995
3
38
W1773M zei:
Hallo Boudi,

Volgens mij ziet die van mij er hetzelfde uit.
Zie bijlage.
Waar de zekeringen voor de mistlichten moeten zitten weet ik niet zeker, voor de mistlichten voor, zitten ze volgens mij, passagiers kant, binnen in de auto. Bij de voeten zeg maar. Voor de achterlichten heb ik niet kunnen vinden.
Maar staat dat niet in de handleiding van de auto?

ja klopt de handleiding is heel vaag hierover...
ik had die van de mistlichten voor ook al gevonden daar ja en volgens mij was die een zekering van 15 A maar der is eigenlijk niet ergens anders een vergelijkbare zekering te vinden voor mistlichten achter....
 

Jeroen

Stamgast
16 mei 2011
1.995
3
38
ohw oke... apart als die wel schakelt en hij zet gewoon de spanning door dan ligt het toch aan de bedrading naar achter denk ik zo missch draadbreuk of iets dergelijks....
 

boudi

Actief
22 aug 2010
464
14
18
Ja die kant lijkt het wel uit te gaan. Maar een paar maanden geleden heeft mijn buurman de airco gecontroleerd. Die zit bij het zekeringspaneel aan de passagierskant. Ik denk dat dat nog de enige optie is.

Een kabelbreuk elders lijkt mij uitgesloten.
 

KWP

Stamgast
7 nov 2010
1.790
1
38
Ik blijf toch bij een verkeerd aangesloten trekhaak kabelset. Heb jij nog zo'n stekkerdoos met schakelaar erin of is het bij jou relais geregeld?




gr. koen