Nathanaels GS300

Hola je maakt al serieuse power. Gas een beetje loslaten wanneer de automaat schakelt, zo zal hij langer meegaan.

In elk geval congrats voor het mooie werk!

Snel de video's!!! :rulez:
 
Update:


:( :( :( een gebroken of gesmolte zuigeveer in de 3e cilinder :( :( :(


De druk is zo hoog opgelopen dat de olie langs de vuldop in de kleppendeksel is geperst.

Wilde net de snelweg oprijden (natuurlijk volgas) :D en aan het einde van de oprit inhouden en roken.
.....niet goed.

Dus de zuigers gaan eruit.

Nieuwe planning:

-Morgenavond loshalen
-hopelijk alleen nieuwe zuigers en veren, anders een andere motor.
 
Wat is er gebeurd:

11042012081.jpg


11042012082.jpg


11042012083.jpg


Er is nogal een klein probleem ontstaan, en als ik goed terug denk weet ik ook precies wat het is.
Na het verhogen van de brandstofdruk (over de 4 bar) had ik bij de eerste proefrit last van hoge carterdruk.
Best wel dom maar ik heb er niet heel veel aandacht aan besteed.

Als ik dan naar deze foto kijk:
11042012084.jpg


Kan het haast niet anders dan dat er een injector is die een afwijking in de inspuiting heeft.
Nu dat er natuurlijk meer brandstof geinjecteerd moet worden is de balasting voor de injectoren hoger als anders.
en de kans op valen/defecten groter, dit is dan ook gebeurd.


Een rijk mensgel verlaagd de temperatuur in de cilinder en een arm mengsel zorgt voor een extreem hoge temperatuur.

De andere 5 cilinders zijn zwart geworden van roet, een teken van een iets rijk mengsel, de 2e cilinder is helemaal schoongebrand, dit kan niet anders als een arm mengsel, wat veroorzaakt moet zijn door een defecte injector.

de schade is best wel groot de zuiger is echt gesmolten en de zsuigerveer is gebroken, ook een groef in de cilinderwand is te voelen.
Volgens mij kan de groef er nog uit worden gehoond, maar dat is niet zeker.

Ik moet de zuiger nog loshalen en het goed bekijken. de andere cilinders en zuigers zien er goed uit.
de compressie op de andere cilinders waren allemaal rond de 10 bar (netjes) de 2e cilinder was een teleurstellende 0.0... barde wijzer bewoog niet eens een beetje, helemaal niks.

Hopelijk is de cilinder te honen en kunnen er nieuwe zuigers in.

Helaas veroorzaakt door een injector van 280 euro ex. bij de dealer.

Totale schade tot nu toe is:

nieuwe koppakking 190 ex.
nieuwe rekbouten 130 ex.
nieuwe zuigers 800 ?
nieuwe keerringen distributie en bakzijde 150 euro ?
nieuwe olie 90 ex.
nieuwe injectoren ??

Ik ga zeker met het project door. nadat ik de brandstofdruk had verhoogd reed dit echt geweldig.
Bij het acc. op het moment dat de turbo uit onderdruk kwam kon je de auto gewoon voelen hellen naar rechts net alsof het tordeerd. Dit en zelfs beter, dat moet zo snel mogelijk weer kunnen. Het was echt heel mooi!!

Op dit moment ben ik alvast opzoek naar nieuwe zuigers.
 
afgezien van het drama, gaaf dat je dit zo kan beoordelen en daarop repareren!


Voor mij als grote leek leuk en leerzaam om dit te volgen / lezen.
 
zoals ik toen al tegen je zei... tijd voor wat meters.. als je zo op de grens gaat rijden dan moet je wel wat meters hebben (beter die die een signaal geven als het bijna fout gaat) om dit soort dingen te voorkomen, anders wordt het een dure grap allemaal...
 
Spijtig van dit drama,zat er misschien wel aan te komen met het standaard blok maar toch.....
Natuurlijk wel k.t dat ??n kloteinjector deze schade veroorzaakt :O
Keep up the good works,het zal prachtig zijn als dit allemaal op punt staat :rulez:
 
De motor is alvast uit de auto gehaald.
Zoals het eruit ziet kan ik voor een goede prijs een motor van een forumlid kopen.
Hiervan wil ik de inhoud (zuigers en drijfstangen) overzetten.

Weer opbouwen in de auto en gaan!

Niet heel netjes, best wel een rommel geworden, maar ben om ongeveer 19:00 begonnen en had het 20:43 los.
Ik had natuurlijk al best wel veel losgehaald.

De motor is samen met transmissie verwijderd.

foto.JPG


Zonder kabelboom:
16042012085.jpg


Het staat helemaal niet vast maar voor het Japanse festival zou wel heel super zijn.
 
Laat maar weten of je JAF haalt, kan ik wel achter je die kant op rijden denk ik...
 
Hallo,

Zoals het eruit ziet zou ik het mogelijk kunnen halen.

Met dank aan een forum lid kan ik een een andere motor voor onderdelen kopen.
En wel een van de 1e generatie waar de drijfstangen gelijk zijn aan de GTE motor.

Hopelijk heb ik de motor deze zondag of eerder binnen en kan ik weer opbouwen.


Ik heb de automaat al schoongemaakt. en de motor zoveel mogelijk kaal gemaakt.
18042012086.jpg


Rechts de cilinder met 0 bar compressie en links een goede cilinder.
18042012092.jpg


Hier een klein voorbeeld van een iets te rijk mengsel :)
18042012094.jpg
 
Achter in het rommelhok....


20042012099.jpg


Wat er allemaal al is gedaan:

-Motor in Capelle aan de ijsel opgehaald. (je zou eens moeten weten waarmee, foto's komen)
-Zuigers overgezet, deze zijn echt dikker.
-Cilinderkop laten vlakken.
-alle nodig onderdelen in huis.

Morgen:

-Carterpan monteren
-Cilinderkop monteren
-Transmissie monteren
-Kabelboom en etc.

Tegen de middag in de auto plaatsen.

Hopelijk, als het allemaal een beetje meezit tegen 16:00-17:00 weer kunnen rijden.
 
heey

en is het gelukt?
ging het uitladen nog een beetje ?
cappele a/d ijsel --> Alphen aan de rijn maar maakt niet uit het is was zoiezo een lekker stukie rijden :D

Groet, Eelco