Nathanaels GS300

Klopt,

Nu al ongeveer:

- turbo 200 mp (heel veel geluk gehad)
- intercooler 100 mp
- turbo slang flexibel 3x 41 ex.
- rvs luchtleiding 30 inc.
- turbo olie aanvoer 91 inc.
- afvoer 85 inc.
- turbo pakkingen gratis GEKREGEN (ja, het bestaat nog)
- uitlaatspruitstuk 250-350 schat ik (zonder bon)
- 5w50 of 10w60 motorolie verkoop is 23 per liter. dus ongeveer 140.
- een paar silicone bochtjes ongeveer 60
- luchtfilter ongeveer 120-200
- distributieset 80 ex.
- wat pakkingen 200
- koppaking 130 ex.
- rekbouten 90 ex.

Totaal ongeveer: 1600 :O

Dit had ik al:

- transaver 90 euro
- wat rubberen slangen
- slangklemmen
- uitlaatdelen

Verwacht nog ongeveer 1000 - 1200 uit te geven. :( :( :(
 
mlcoolj zei:
ja, hou je de tel bij? zal wel leuk worden voor mensen die dit ook willen gaan doen... misschien kun je straks zelfs kitjes gaan verkopen ;)
Het is zeker weten wel leuk om te doen, en eigenlijk valt het best wel mee.
de enige echte tegenvaller was het spruitstuk.

misschien heb ik tot nu toe 9-12 u aan oplossing zoeken besteed.
Hiermee dan ook naar onderdelen zoeken en naar speciaal zaken toe.

(iedereen vind het best wel een gek idee :roll: )

in principe kun je wel voor 2500 zelf een turbo monteren.
Ik had b.v een spruitstuk in de usa kunnen kopen voor 150 inc verzendkosten.
het 1 en ander zelf kunnen maken, maar ik moet de auto volgende week echt aan het rijden hebben.

2 april is de volgende keuring, ik kan niet wachten en ik heb mijn auto echt nodig.
plus 8-10 april moet ik in duitsland zijn.
 
Esteban zei:
Stilaan kom je er wel, komt goed ;)

Ja kost allemaal een hoopje geld, je zal verschieten als je op het einde alles gaat optellen hoeveel je uiteindelijk uitgegeven hebt :O

ja, het gaat steeds sneller.

Klopt helemaal, ik had al ongeveer 1500- 2000 in gedachten maar dit was dan inclusief de cilinderkop revisie van 600-700.
 
Als je onder de 3.000 euro blijft, valt dat goed mee. Als je de mensen op Clublexus gelooft, dan heb je tussen 5.000$ en 10.000$ nodig.
 
ECU blijft hetzelfde, alleen softwarematig aanpassen. Bij suprastore.com hebben ze het erover dat je tot 300 pk nog in de marge van het kenveld zit.

Met walbro brandstofpomp (grotere opbrengst bij zelfde druk) wel tot 400 kan.
Daarna kan ook de luchthoeveelheidsmeter het niet verwerken en is de doorstroming te groot om ook maar een aannemelijke waarde af te geven.

Dan komt de standalone natuurlijk in beeld :)

De kosten blijven zeker onder de 3000, ik heb zonet weer een paar honderd bespaard.

De cilinderkoprevisie kost in plaats van 6/700 nu ongeveer 3/350.
Laat ik het zo zeggen dat mijn kop in plaats van door de voordeur door de achterdeur gaat ;)

Op dit moment moet ik nog een paar kleine dingen aanschaffen.

- Wastegate
- slang voor turbo olie afvoer
- nokkenaskeerringen
- Motorolie (binnen 3 uur)

en dan nog...

- vergeten
- nog niet aan gedacht
- eventueel stukgemaakt

Zoals het eruit ziet is de kop volgende week maandag of dinsdag, weer klaar.
Als er toch een klep verbrand is dan komt er nog een 1-1.5 dag bij.

Maar hij moet echt eind van de volgende week klaar zijn om proef te rijden!!!
 
YviE zei:
Als je onder de 3.000 euro blijft, valt dat goed mee. Als je de mensen op Clublexus gelooft, dan heb je tussen 5.000$ en 10.000$ nodig.


Mijn bronnen

- suprastore
- na-t forum onder 2000 was de goedkoopste voor de hardware helemaal compleet, maar zonder koppakking en rekbouten.

Het is wel duidelijk dat de eerste aanpassing naar meer laat verlangen want iedereen gaat uiteindelijk voor het grote 500-7-800 pk vermogen.
 
Het spruitstuk is helemaal klaar :)

Foto met Turbo aanvoerslang, afvoerbuis, en lambdasensoren, en ja ik weet het de flow is niet perfect. :(
25032012057.jpg

25032012065.jpg

25032012067.jpg


Totale koelsysteem van de auto
25032012058.jpg


Wat moet er nog gebeuren?

- cilinderkop met koppakking en (rek)bouten ophalen (en helaas betalen). maandag of dinsdag aanstaande
- 4 silicone slangen bestellen (Maandag)
- nog 1 flexible slang bestellen (maandag)
- downpipe maken (woensdag middag of avond)
- wastegate monteren
- nog een paar pakkingen bestellen (maandag)
- cilinderkop monteren (dinsdag avond?)
- turbo olieafvoer afmaken (dinsdag nacht of woensdag vroeg in de ochtend)
- gat voor de oliedruksensor maken en draad tappen
-
-
-
Hopelijk woensdagavond eerste x starten en donderdag korte proefrit.
Daarna heb ik eigenlijk maar 1 week de tijd om alles perfect af te werken. (veel te kort)
We gaan het zien.
 
jij gaat hard! werk je ook op zondag aan die auto? wou vandaag langsrijden maar ik dacht.. nehhh het zal toch niet...
 
Kosten tot zo ver

- turbo 200 mp (heel veel geluk gehad)
- intercooler 100 mp
- turbo slang flexibel 2x 41 ex.
- rvs luchtleiding 30 inc.
- turbo olie aanvoer 91 inc.
- afvoer 85 inc.
- turbo pakkingen gratis GEKREGEN (ja, het bestaat nog)
- uitlaatspruitstuk 250 (zonder bon)
- 5w50 of 10w60 motorolie verkoop is 23 per liter. dus ongeveer 140.
- een paar silicone bochtjes ongeveer 60
- luchtfilter ongeveer 120
- distributieset 80 ex.
- wat pakkingen 200
- koppaking 130 ex.
- rekbouten 90 ex.

Totaal ongeveer: ?1678

Dit had ik al:

- transaver 90 euro
- wat rubberen slangen
- slangklemmen
- uitlaatdelen

Dit verwacht ik nog spoedig uit te moeten geven

- wastegate 50 + 200 (50 is proefmodel en 200 is betere kwaliteit) Zonder bon
- (downpipe 100 (Zonder bon)) doe het misschien zelf, heb alleen wel materiaal nodig in ieder geval 50 euro.
- Cilinderkop vlakken, zittingen uitvrezen, kleppen inschuren, kleprubbers vervangen en speling afstellen 350-450 (zonder bon)

totaal: ? 741

Samen totaal: ? 2482

Maaar zonder de koprevisie, koppakking, rekbouten, juiste wastgate, dure olie of i.c.m olieverversen, wat goedkoper luchtfilter. Scheelt het ruim 6-700 euro. en dan zou het rond de 17-1800 uitkomen.
Dit is dan wel zonder het aanpassen van het kenveld. En natuurlijk zonder uurloon.

Dus ben je een beetje handig dan is het wel te doen.

Als ik bekijk wat ik allemaal heb gedaan en hoeveel tijd ik heb besteed is dit echt niet meer als 2 volledige werkdagen.
Ik denk zelf dat als je een volledige kit koopt, je het zelfs wel binnen 10 uur kan doen.
 
mlcoolj zei:
jij gaat hard! werk je ook op zondag aan die auto? wou vandaag langsrijden maar ik dacht.. nehhh het zal toch niet...


Ik werk 24/7....Echt. Heel soms werk ik 1 nacht door, om eerlijk te zijn ben ik er nog steeds.

Het was mooi weer, had een goed idee geweest.
 
Gisteravond om ongeveer 24:00 de auto kunnen starten. Gisteren om ongeveer 18:00 begonnen.

Wat is er allemaal gedaan?

-Kop met pakking en bouten gemonteerd.
-Motor afgebouwd met turbo
-Turbo olietoevoer aangesloten
-Olie afvoer tijdelijk op de pijlstok.

Wat er nog moet gebeuren:

Motor warm laten draaien al wel proefgedraaid paar seconden.
Drukslangen en wastegate monteren.

Kort stukje proefrijden, chippie en klaar.

Wat eventueel nog een probleem kn worden:

De turbo draait bij stationair toeren ongelooflijk langzaam.
Het is echt boost get you laid, misschien zelfs wel te laat.
Maar dat zien we dan wel.
 
Dat is wel een beetje een domper. Is hier niets over te vinden op die (supra) forums? Je zou zeggen dat anderen dit ook een keer ervaren moeten hebben..