Vanaf 15 feb. rij ik in een Peugeot 107 (lees: verkrachte Aygo) 1 van mijn leenauto's, en dit rijdt toch niet zo heel erg fijn, vooral het nodige vermogen mis ik.
De GS moet dus snel af zijn.
Ik moest nog een lijst maken met wat allemaal nog te doen.
Alleen nu iets eerder gemaakt i.v.m het niet meer kunnen wachten.
Wat is er al gedaan
- Cilinderkop demonteren
- turbo aanschaffen
- uitlaatspruitstuk demonteren
- uitlaatspruitstuk laten lassen
- distributie loshalen
- ruimte maken bumper los , radiateur enz.
- intercooler bestellen
- transaver van chrysler loshalen
- wastegate uitzoeken 7 psi max.
- dikkere koppakking bestellen 1.3 mm
- high performance rekbouten bestellen
- motoruimte schoonmaken
- ruimte maken om aan de auto te werken
- auto gewassen
- lambdasensoren bestellen
Wat moet er nog gebeuren
fase 1 (deze week tussendoor regelen)
- uitlaatspruitstuk passen
- cilinderkop wegbrengen voor revisie
- lambda doppen in uitlaatspruitstuk maken
- olie aan en afvoer voor de turbo maken
- afdichting afvoer, inlaat en uitlaat van de turbo bestellen
- intercooler monteren
- overdrukbuizen van turbo naar intercooler en van cooler naar inlaatspruitstuk en uitsparing voor maf maken, en monteren
- remschijven vloeistofkoeling maken en monteren.
Vanaf volgende week
fase 2 (1-2 uur)
- transaver monteren
- oliekoeler monteren
fase 3.0 (1 min. - 1 dag)
-bijkomen van de revisiekosten voor de cilinderkop
Fase 3.1(3.5 uur)
- cilinderkop monteren en distributie monteren, nokkenassen plaatsen kabelboom monteren.
fase 4 (1 ochtend, middag of avond)
- afdichtingen cilinderkop bestellen en monteren
- inlaatspruitstuk en uitlaat monteren
- overdrukbuizen aansluiten op inlaat en turbo.
fase 5 (1 avond)
- downpipe en uitlaat maken en monteren
fase 6 (1 avond of ochtend)
- radiateur en koelers monteren
fase 7 (1 avond, ochtend of middag)
- alles nalopen
fase 8 (3-5 dagen)
- motor starten warm laten draaien, untluchten, drukken controleren enz.
- proefrit in de straat/ het dorp
- alles nalopen eventueel opnieuw op moment aandraaien
- Remap of brandstofverhouding management.
- proefrit 1/2 - 1 tank normaal rijden met acc.
- alles nalopen, drukken, temp, bougies, zuigers, wanden enz.
- Proefrit 100-150 km @ 220-240- top met Ambulance standby.
- bumper, nieuwe spatschermen, en grill monteren.
- alle vloeistoffen vervangen en 5w50 of 10w50 motorolie
- laatste proefrit, hoe, wat en waar weet ik nog niet.
Af!!