Nathanaels GS300

Niet heel netjes maar toch maar even snel opengebroken. gelukkig kennen ze geen dubbel-lock. ;)
 
Beetje ruimte gemaakt, speciaal voor de conversie.

15032012044.jpg


In plaats van iedere keer zo tussendoor werken en in en uit duwen.
14032012038.jpg
 
In plaats van iedere keer zo tussendoor werken en in en uit duwen.
Wel goed voor de conditie :D

Ben benieuwd hoe je uitkomt met de ruimte onder de kap. Heb ooit een eclipse turbo gehad, daar zat zo'n bult in de motorkap om e.e.a. te laten passen. Mooi project, knap als je zoiets (zelf) kunt. :rulez:
 
Vanaf 15 feb. rij ik in een Peugeot 107 (lees: verkrachte Aygo) 1 van mijn leenauto's, en dit rijdt toch niet zo heel erg fijn, vooral het nodige vermogen mis ik.

De GS moet dus snel af zijn.
Ik moest nog een lijst maken met wat allemaal nog te doen.
Alleen nu iets eerder gemaakt i.v.m het niet meer kunnen wachten.


Wat is er al gedaan

- Cilinderkop demonteren
- turbo aanschaffen
- uitlaatspruitstuk demonteren
- uitlaatspruitstuk laten lassen
- distributie loshalen
- ruimte maken bumper los , radiateur enz.
- intercooler bestellen
- transaver van chrysler loshalen
- wastegate uitzoeken 7 psi max.
- dikkere koppakking bestellen 1.3 mm
- high performance rekbouten bestellen
- motoruimte schoonmaken
- ruimte maken om aan de auto te werken
- auto gewassen
- lambdasensoren bestellen

Wat moet er nog gebeuren
fase 1 (deze week tussendoor regelen)
- uitlaatspruitstuk passen
- cilinderkop wegbrengen voor revisie
- lambda doppen in uitlaatspruitstuk maken
- olie aan en afvoer voor de turbo maken
- afdichting afvoer, inlaat en uitlaat van de turbo bestellen
- intercooler monteren
- overdrukbuizen van turbo naar intercooler en van cooler naar inlaatspruitstuk en uitsparing voor maf maken, en monteren
- remschijven vloeistofkoeling maken en monteren.

Vanaf volgende week

fase 2 (1-2 uur)
- transaver monteren
- oliekoeler monteren
fase 3.0 (1 min. - 1 dag)
-bijkomen van de revisiekosten voor de cilinderkop
Fase 3.1(3.5 uur)
- cilinderkop monteren en distributie monteren, nokkenassen plaatsen kabelboom monteren.
fase 4 (1 ochtend, middag of avond)
- afdichtingen cilinderkop bestellen en monteren
- inlaatspruitstuk en uitlaat monteren
- overdrukbuizen aansluiten op inlaat en turbo.
fase 5 (1 avond)
- downpipe en uitlaat maken en monteren
fase 6 (1 avond of ochtend)
- radiateur en koelers monteren
fase 7 (1 avond, ochtend of middag)
- alles nalopen
fase 8 (3-5 dagen)
- motor starten warm laten draaien, untluchten, drukken controleren enz.
- proefrit in de straat/ het dorp
- alles nalopen eventueel opnieuw op moment aandraaien
- Remap of brandstofverhouding management.
- proefrit 1/2 - 1 tank normaal rijden met acc.
- alles nalopen, drukken, temp, bougies, zuigers, wanden enz.
- Proefrit 100-150 km @ 220-240- top met Ambulance standby.
- bumper, nieuwe spatschermen, en grill monteren.
- alle vloeistoffen vervangen en 5w50 of 10w50 motorolie
- laatste proefrit, hoe, wat en waar weet ik nog niet.

Af!!
 
GPS-10 zei:
In plaats van iedere keer zo tussendoor werken en in en uit duwen.
Wel goed voor de conditie :D

Ben benieuwd hoe je uitkomt met de ruimte onder de kap. Heb ooit een eclipse turbo gehad, daar zat zo'n bult in de motorkap om e.e.a. te laten passen. Mooi project, knap als je zoiets (zelf) kunt. :rulez:


Bij deze auto is het in elk geval gelukt.
photo.jpg
 
Nathanael zei:
Dat kan, alleen wel rommelig + heb ik deze met een telefoon gemaakt, veel groter heb ik niet.
Laat maar weten als dat goed is.

Ja is goed. Ik zal je mijn e-mail adres per PM sturen.

Thanks! :rulez:

Btw, genoeg plaats rond the 2JZ in de GS. In een 400/430 is het al wat krapper.
 
Vandaag de intercooler gemonteerd.
Niet heel erg groot maar wel dik (10 cm)

2012-03-19-122311.jpg


2012-03-19-133612.jpg


2012-03-19-143532.jpg


19032012045.jpg


Het wil echt allemaal net net.
Totaal heb ik 6 koelers: Stuurbekrachtiging, transmissiekoeler, oliekoeler, intercooler, condensor, radiateur.
De hendel van de windhaak op de motorkap moest ik verwijderen om de motorkap te laten sluiten.
Anders kwam de hendel tegen de intercooler aan.


19032012047.jpg


19032012049.jpg


De claxons moest ik verplaatsen.
Vandaag het uitlaatspruitsuk voor het eerst gepast.. eehm, daar is toch wel iets verkeerd opgemeten.
Dit gaat dus nog een weekje langer duren. :(
 
wel grappig om te zien inderdaad hoeveel koelers je wel niet hebt, maar het ziet er goed uit zo :rulez:
 
ik raap van alles bij elkaar, doel: zo veel mogelijk vermogen voor zo weinig mogelijk geld.
Als het allemaal goed bevalt wil ik wel naar de 5-600 toe misschien zelfs meer en dan wel super op elkaar afgestemd.
Het carrosserie heeft een licht geknikt dak. dus geen eeuwig leven.
 
Nice, wel zonde van je spruitstuk.
Er moet altijd ergens iets mis gaan h?, is bij mij ook zo geweest..... maar komt goed.

Neemt anders wel koeling weg ..... maar die dwarsbalk achter de voorbumper blijft eraf?
scheelt al een stuk gewicht h?.
 
ik moet even kijken als, de bumper dan nog goed vast blijft zitten zonder al te veel te bewegen.
 
Het spruitstuk is terug.

Het past bijna, nog een hele kleine aanpassing in 1 bocht.

21032012053.jpg

21032012052.jpg

21032012051.jpg


Vandaag ook de olie aan en afvoerleidingen kunnen regelen net als de pakkingen daarvoor.
Alleen de leiding met een paar koppelingen 91,20 euro flensje voor de olie afvoer op de turbo.
een flens met een stuk pijp eraan gelast en daarna gevlakt. 85 euro. :O
 
Stilaan kom je er wel, komt goed ;)

Ja kost allemaal een hoopje geld, je zal verschieten als je op het einde alles gaat optellen hoeveel je uiteindelijk uitgegeven hebt :O
 
ja, hou je de tel bij? zal wel leuk worden voor mensen die dit ook willen gaan doen... misschien kun je straks zelfs kitjes gaan verkopen ;)