New To Me IS300 Sportscross

Good job with the car!!

En verder wat maakt het uit dat iemand uit het buitenland hier engels in zijn topic praat? Bijna iedereen kan toch engels? En trouwens het is toch juist iets positiefs dat zelfs mensen buiten nederland op dit forum komen? Hoe meer bekendheid hoe beter zou ik denken.
Ik zie het juist als een eer dat zelfs mensen van buiten nederland de moeite nemen om hier een project te posten. Het is nog interessant om te lezen ook.
Hij bied zelfs nog gratis onderdelen aan 👍

@ liminmiller

Keep up the good job. And maybe you can show us some pics of the BMW too sounds like an interesting car
 
Vind ik ook. Niks mis mee en nergens zegt Lumin ik verwacht dat jullie Engels typen.
 
zo is dat , en hij woont in gewoon in NL hoor
engels is een wereld taal :thumbsup:
een aanwinst
 
gezeur inderdaad :P back on topic! Ben benieuwd naar het verschil als je de nieuwe onderdelen installeert!
 
Mlcoolj, I shipped the trade cap yesterday via tnt post and you should receive it today.
Please post a picture here when you install it :D

Thanks to the rest off you for accepting my posts even thou they are in English.

Kind regards
Lumin
 
I will post some highlight photos here, but to really get a full picture of the project then check out my build link:
UPDATED LINK:http://forum.bmw5.co.uk/topic/92326-...my-96-e39-523/


DSC03992_zpse88fb56f.jpg

DSC03993_zps26028bb8.jpg

DSC03989_zps0d548fc7.jpg

DSC03990_zpsc1184210.jpg

DSC03988_zps52f6dec4.jpg


DSC04013_zps3b8bab24.jpg

DSC04012_zps39352ba0.jpg


DSC04020_zps19a21e6a.jpg

DSC04018_zps5f4a1fe9.jpg


image_zpsf78740c3.jpg
image_zpsd2540e81.jpg
image_zpsf816dade.jpg
image_zps23862855.jpg


DSC04200_zpse335c42d.jpg


Crank Case Vent Vacuum Pump/Filter.
DSC04199_zpsb21e53b3.jpg


Plumbing took allot of time to design as I wanted the intake manifold to come out easily
DSC04201_zps0929117e.jpg


Installed Short Shifter (E60 545)
laugh.gif

photo5_zps4a254d33.jpg


image_zpscf4351bf.jpg
image_zps39abbead.jpg


This build was done a couple years ago and I took many photos along the way so check it out if you want.
 
Laatst bewerkt:
ziet er netjes uit! Ik kom ook niet bij die link... De rebuild helemaal zelf gedaan? oh en foto plaats ik wel als de oliedop erop zit :)
 
I Finally installed the new spark plugs today.
The car idles and drives much smoother and I have full power again.
The old plugs were super done as the gaps were almost double spec:

IMG_3186_zpsiyw0e6mo.jpg


#1 1.9mm
#2 2.0mm
#3 1.9mm
#4 1.7mm
#5 1.8mm
#6 1.7mm

They should be 1.1mm :grin:

I highly recommend to anyone that hasn't changed the original plugs to do so as the motor really came alive after the swap.
 
Indeed finally or maybe just in time ;) Those are some gaps... By heart I can remember they advice to replace every six years or every 90.000 km, whatever comes first.
 
De url werkt luminmiller 👍🏻
Ik heb een snelkoppelingen op mijn iPad gemaakt zodat ik op mijn gemak je topic kan gaan lezen 😃
Wat een verschil met die bougies zeg.
Vooral die 2.0mm en 1.1mm
 
De url werkt luminmiller 👍🏻
Ik heb een snelkoppelingen op mijn iPad gemaakt zodat ik op mijn gemak je topic kan gaan lezen 😃
Wat een verschil met die bougies zeg.
Vooral die 2.0mm en 1.1mm

I am very impressed that the car idled and ran like normal with such large gaps...go Lexus.
There was definitely a noticeable power gain from swapping the bougies.

I have two new leftover spark plugs from this swap as they come in packs of 4.
If anyone would like them they would be free and you would only need to buy one 4 pack to do the 6 cylinder motor.
PM if interested.

Kind regards
Lumin
 
Laatst bewerkt:
Beste luminmiller,

Hieronder de eerdere Denso test en de laatste meting

1.07mm
1.07mm
1.08mm
1.09mm
1.07mm
1.09mm

1.09mm
2.00mm
1.09mm
1.07mm
1.08mm
1.07mm

Ben er vanuit gegaan dat je 1.09mm bedoelt i.p.v. 1.9mm.
Het valt mij op dat er zo'n verschil zit tussen de twee meet momenten.
Horen de bougies allemaal identiek te zijn of verschilt dat per cilinder ?
Je BMW topic heb ik inmiddels bekeken leuk hoor 😃👍🏻
 
Beste luminmiller,

Hieronder de eerdere Denso test en de laatste meting

1.07mm
1.07mm
1.08mm
1.09mm
1.07mm
1.09mm

1.09mm
2.00mm
1.09mm
1.07mm
1.08mm
1.07mm

Ben er vanuit gegaan dat je 1.09mm bedoelt i.p.v. 1.9mm.
Het valt mij op dat er zo'n verschil zit tussen de twee meet momenten.
Horen de bougies allemaal identiek te zijn of verschilt dat per cilinder ?
Je BMW topic heb ik inmiddels bekeken leuk hoor 😃👍🏻

I'm glad you liked the bmw build....I will be pulling it apart again this winter to prep it for FI.

Just to Clarify:
Denso gapped a new set of plugs to achieve the best burn out of each individual unit (manufacturing tolerances and factory gaps aren't always perfect)

#1 1.07mm
#2 1.07mm
#3 1.08mm
#4 1.09mm
#5 1.07mm
#6 1.09mm

The plugs I pulled out of the car had 157,xxx km's on them and the iridium electrode had worn down so much that the gaps were almost double the oem spec:

#1 1.9mm
#2 2.0mm
#3 1.9mm
#4 1.7mm
#5 1.8mm
#6 1.7mm

​I hope this is clear?

Kind regards
Lumin
 
nice BMW build!!!

and good to see you replaced the plugs on the lexus. Pretty big gaps between them
 
Thanks man, the motor runs much smoother now.
Still need to make some time to do the front end bushings as they are all starting to fail and feel loose.