Niet stabiel bij hobbels op de weg

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
Mensen, ik heb een vraag, als jullie op snelheid, zeg maar 120 rijden en net in een beetje een flauwe bocht zitten en er daar een hobbel op de weg zit, blijft jullie auto stabiel? voelen jullie de achterkant een beetje onstabiel worden na die hobbel? Ik merk dat als ik flink gas aan het geven ben en ik kom een hobbel tegen in een (flauwe) bocht dat de kont even instabiel wordt maar corrigeert weer... Dit heb ik met de FWD focus niet, is dit iets RWD eigen of moet ik gaan zoeken naar rubbers enzo die overleden zijn?
 

j2jedi

Stamgast
28 okt 2011
1.092
10
38
Ik zou proberen alle 4 tegelijk te doen. Kans is dat je anders mogelijk echt een overstuurd karakter krijgt met alleen achter nieuwe shocks.
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
nog ff doorsparen dan komen er 4 nieuwe onder denk ik... voor en achter kosten hetzelfde 78,66 verzenden is gratis, dus dat wordt 314,64 voor 4.
 
  • Leuk
Waarderingen: j2jedi

j2jedi

Stamgast
28 okt 2011
1.092
10
38
Hey, de email notification werkt!
Afhankelijk vd ernst vd slijtage, zou ik dan even doorsparen. Het maakt echt een wereld v verschil, Marv :)
De prijs v mijn coilovers ken je.

Ik zie overigens de genoemde Koni's voor GBP 60 p.st. (?74) Google het ff, misschien vindt jij een betere prijs
Ze zijn niet instelbaar, maar wel een goede upgrade ve gerenomeerd merk.
http://www.europerformance.co.uk/pag...sub_category=1
 
Laatst bewerkt:

j0hann3s

Actief
9 jun 2013
181
6
0
Afhankelijk vd ernst vd slijtage, zou ik dan even doorsparen. Het maakt echt een wereld v verschil, Marv :)
De prijs v mijn coilovers ken je.

Kun je mij daar ook wat info over pm'en?
Ben wat aan het rondkijken richting schroefsetje... Mijn achtervering deugt ook niet helemaal, daardoor staat de voorkant ook wat hoger..,,, terwijl auto lager moet.
 

j2jedi

Stamgast
28 okt 2011
1.092
10
38
Ik zal het gewoon hier posten, want het is algemene kennis :)
Heb de volgende BC Racing coileoverset:
R-01-BR-RS 10/6(kg) Lexus IS200/IS300 GXE10/JEC10 SERIAL: 2860389
Je kan ook zwaardere veren bestellen dan de 10/6 kg (V/A).

Deze zijn te verkrijgen bij Showoff Imports (importeur voor NL) voor ergens rond de ? 800.
Check de aanbiedingen hier op het forum; ze hadden destijds een soort van club-korting.

Voordeel van het type zoals BC die maakt is dat je de hoogte kan verstellen apart vd voorspanning vd veren.
Bij een heleboel coilover sets wordt de veer korter/ingedrukt bij het verlagen, waardoor de voorspanning vd veren ook verandert.
Voor straatgebruik is dat niet altijd even handig en je kan de veerkarakteristiek minder goed instellen.
Maar dat is een ander topic.
(Sorry MLCoolJ! :giggle:)
 
  • Leuk
Waarderingen: j0hann3s

mvraamsdonkIS300

Stamgast
11 jan 2014
2.542
140
0
Leuk Koni STR-T setje is iets van ? 500,-. Ik zou het wel weten als mn veren/dempers op zijn..

Op de site van KONI staat het volgende bij STR-T
Will be discontinued when current stock depleted
In de toekomst dus alleen Sport of Sport Kit voor de Sedan en SportCross en dat is meteen ?783.00
Dan is BC Racing wel erg aantrekkelijk rond de ?800
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: j2jedi en j0hann3s

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Voor in je tuin :p

tree.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: j2jedi

Abel

Nieuw hier
7 jun 2014
21
3
0
Ik heb mijn IS200 nog maar heel kort. Gisteren met 4 man op pad geweest en bemerkte ook in flauwe bocht met hobbel dat de auto even instabiel werd. De wagen maakt een soort zwabber. Nu reden we denk ik 120-130km/u. Ik zal eerst maar eens de bandendruk controleren, want het voelde alsof de wangen van de banden even flink rolde. Hoop niet dat het de schokbrekers zijn. Nou heb ik wel oren naar een schroefset, maar mijn portemonnee nu niet :)

Zijn er mensen hier die alleen andere veren hebben genomen om te verlagen? Wat zijn daarvan de ervaringen?
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
check je schokbrekers ook, heb van het weekend ontdekt dat beiden achter bij mij, zweetplekken hebben, maar die zag ik niet omdat ze onder dat "kap" zitten. Totdat ik de auto had opgekrikt, toen kwam het tevoorschijn... einde van de maand wat koni STR bestellen voor achter, de schokbrekers aan de voorkant zijn 2 jaar geleden al vervangen, dus die laat ik even staan. De koni's zijn wel iets sportievere dempers dus zal waarschijnlijk anders rijden, maar dat gaan we maar ondervinden zou ik zeggen...
 

j2jedi

Stamgast
28 okt 2011
1.092
10
38
Goede actie! :D Ben benieuwd wat je ervan vindt...ik denk dat je de volgende dag gelijk die andere dempers zal willen bestellen, hahaha, let maar op.

Nog een aanvulling op de vraag en in reactie op Abel. Als je van mening bent dat je een wat sportievere rijstijl hebt dan de gemiddelde Lexus IS200 rijder,
dan zou je inderdaad op zoek kunnen gaan naar een band met een stijvere wang en betere specs qua snelheid/load. Die laatste twee zijn verwerkt in de codeaanduiding van de band.