Niet stabiel bij hobbels op de weg

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
Mensen, ik heb een vraag, als jullie op snelheid, zeg maar 120 rijden en net in een beetje een flauwe bocht zitten en er daar een hobbel op de weg zit, blijft jullie auto stabiel? voelen jullie de achterkant een beetje onstabiel worden na die hobbel? Ik merk dat als ik flink gas aan het geven ben en ik kom een hobbel tegen in een (flauwe) bocht dat de kont even instabiel wordt maar corrigeert weer... Dit heb ik met de FWD focus niet, is dit iets RWD eigen of moet ik gaan zoeken naar rubbers enzo die overleden zijn?
 

ThinlaneT

Heel actief
21 sep 2010
593
48
28
Ben benieuwd wat de koni's gaan doen. Band maakt inderdaad ook veel uit. Ik ging van Bridgestone Potenza's naar Dunlop Sportmaxx TT. Met de Potenza's lag de auto veel strakker op de weg dan met de Dunlop's. Daar krijg je natuurlijk wel weer wat comfort voor terug op klinkerwegen en dwarsriggels, alsmede betere grip tijdens natte en koude omstandigheden.
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
beter in ieder geval, alleen de wang is net iets te zacht, maar ze doen het goed voor hoe ik rij, durf nu wel te hoeken zeg maar zonder dat ik wegglij.. in de regen al helemaal!
 

covko

Actief
9 mrt 2011
296
39
28
Rijd je op bc racing schroefset of iets dergelijks of zijn de dempers origineel? Had dit bij mijn racing logic,de pre load aangepast en het probleem was opgelost.
 

j2jedi

Stamgast
28 okt 2011
1.092
10
38
Heb ik soms ook nog met de BC set, maar dan vooral bij hoge snelheden. Mijn hardheid settings staan op de helft 16 clicks. Veren 10/6 kg (v/a) std op de BC