Nieuw en van plan om een Lexus IS 200 te kopen

s1009550

Actief
24 dec 2010
168
0
0
Goedemiddag,

ik ben Harrie, 20 jaar en van plan om een Lexus IS200 te kopen. Momenteel heb ik een Rover 216SI ( Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Het maximale bedrag dat ik voor een Lexus uit wil geven, is ?5.000 er van uitgaande dat ik ongeveer ?1.600 voor de Rover krijg.

Nu had ik de volgende Lexus op het oog: http://auto.marktplaats.nl/lexus/395733 ... nd=18&fs=1

Wat denken jullie hiervan? Zou dit een goede koop zijn? Ook gelet op de hoge kilometerstand. Ik heb mij verder al laten vertellen dat ik hem direct zou moeten uit laten lezen door een erkende Lexus dealer om achteraf verassingen te voorkomen.

Ik hoor graag jullie tips. En misschien hebben jullie nog wel een goede Lexus IS200 te koop voor mij?

Alvast bedankt!

mvg. Harrie
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
hallo en Welkom! Deze IS ziet er goed uit.. maarjah.. heb het vaak meegemaakt dat het op de foto goed uitziet en in het echt niet...
 

Joop

Heel actief
4 okt 2010
686
0
0
heey harrie deze ad ken ik van toen ik op jacht was naar een lexi deze adverteerd er al een hele tijd mee en voor 90 euries krijg je de achterlichten erbij , mijn tip is kijk maar voor lexussen van 6000 euro je krijgt er nog heel wat vanaf de mijne kostte ook 5000 maar stond voor 5950 op MP dus 950 in de pocket
 

s1009550

Actief
24 dec 2010
168
0
0
Joop zei:
heey harrie deze ad ken ik van toen ik op jacht was naar een lexi deze adverteerd er al een hele tijd mee en voor 90 euries krijg je de achterlichten erbij , mijn tip is kijk maar voor lexussen van 6000 euro je krijgt er nog heel wat vanaf de mijne kostte ook 5000 maar stond voor 5950 op MP dus 950 in de pocket

Heb je die Lexus destijds ook bekeken dan?

mvg. Harry
 

Joop

Heel actief
4 okt 2010
686
0
0
nee want ik wou leer en dat zat er bij deze niet in , als je de sport uitvoering hebt heeft deze tal van opties meer , onder andere half leer alcantara elektrische bediening van de stoelen , voorstoelen verwarmd ,zwart getinde ramen achter , vandaar dat hij voor mij afviel beste is gewoon ff rustig verder afwachten en de kat ff goed uit de boom kijken je hebt ook nog marktnet.nl en marktplaza.nl daar word ook veel op geadverteerd groeten Joop :D
 

NIEKIS200

Actief
26 nov 2010
232
0
0
Hallo Harry, welkom op het forum.
Succes met het zoeken van een IS naar je zin en prijs. Calculeer wel winterbanden in als je fatsoenlijk in de sneeuw wilt kunnen rijden.
 

bas

Actief
15 jul 2010
190
0
0
die winterbanden heb je zeker nodig ik rij al een week in een oude stink astra omdat mijn auto niet uit het parkeervak wil komen :X
 

Green

Actief
30 aug 2010
302
0
0
Haha Joop. had ik gisteren op werk maar dan met winterbanden.

succes met de zoektoch en post dat snel je auto!
 

s1009550

Actief
24 dec 2010
168
0
0
Joop zei:
nee want ik wou leer en dat zat er bij deze niet in , als je de sport uitvoering hebt heeft deze tal van opties meer , onder andere half leer alcantara elektrische bediening van de stoelen , voorstoelen verwarmd ,zwart getinde ramen achter , vandaar dat hij voor mij afviel beste is gewoon ff rustig verder afwachten en de kat ff goed uit de boom kijken je hebt ook nog marktnet.nl en marktplaza.nl daar word ook veel op geadverteerd groeten Joop :D

Met sport bedoel je dan zo'n ??n?: http://link.marktplaats.nl/406365814

mvg. Harry
 

NIEKIS200

Actief
26 nov 2010
232
0
0
Ik dacht dat een Sport half leer/alcantara had maar dat weet ik niet zeker. Die op MP ziet er wel aantrekkelijk uit qua prijs, kilometerstand e.d. maar live kijken is nog altijd het beste.'
Ik heb al zo vaak auto's gezien die op een foto mooi lijken maar live tegenvallen, je kunt het beste meerdere auto's op je route op 1 dag bekijken, hoe meer je er ziet des te meer kijk krijg je erop.
 

s1009550

Actief
24 dec 2010
168
0
0
En zijn er nog een punten waar je op moet letten bij het kopen van een Lexus (IS200)? Bekende problemen misschien?

Alvast bedankt! :rulez:

mvg. Harry
 

s1009550

Actief
24 dec 2010
168
0
0
NIEKIS200 zei:

Dank je! Ik heb het gelezen en ben er nu achter dat er 3 verschillende uitvoeringen zijn van de Lexus IS200. Mooiste zou zijn als ik een sport of een executive zou kunnen krijgen, verder km. stand onder de 200.000 km. en dat allemaal voor een prijs van maximaal ?5.000.

Ik denk dat het belangrijk is dat de distributieriem vervangen is bij +/- 150.000 km. want dit is nogal een dure aangelegenheid. Verder las ik dat de CD-speler een zwak punt is bij deze auto's.

Ik heb vanmiddag gereageerd op de volgende advertentie: http://link.marktplaats.nl/406365814 . Ik heb hem ?4.800 geboden. Zal wel na het weekend worden voordat ik reactie krijg. Mocht de prijs me wat lijken dan ga ik op stap om eens een proefritje te rijden.

mvg. Harry
 

Green

Actief
30 aug 2010
302
0
0
Leder/alcatara stoelen was een optie net als het navigtie systeem.

Waar je ook op moet letten is de omraming van de voorruit. Ik lees ook hier dat dat vaak terug komt bij een lexus. onze grote vijand "roest". vaaker door het slecht behandelen met het vervangen van de voorruit.

Verder letten op bonken schommelen van de auto.

Als je comfor/sportief wil rijden zou ik toch kijken voor een sport. Hij is wat stugger afgeveerd dan de gewone uitvoering. En de sport heeft LSD diff.

Verder letten op kieren enz in verband met schadens.
 

Joop

Heel actief
4 okt 2010
686
0
0
ja zo 1 bedoel ik , maar zelfs deze heeft geen half leer de kilometerstand is wel erg aantrklijk, kijken kan altijd
op marktplaats staat een blauwe sport met beige half leer hij vraagt voor het leer 100 euro kijk das dan alweer een optie meer , maar je moet dan wel de bekabeling erbij mee pakken voor de verwarmde stoelen en de schakelaars ervoor das natuurlijk wel heel erg wijs een zwarte met beige half leer , volgens mij is de auto rechts gestuurd ik weet niet of het dan wel om te bouwen is met de bestuurders stoel , dat zullen de kenners hier wel weten , want als je later tog half leer wilt, je kunt er maar heel moeilijk aankomen , mijn mening rustig blijven je kan je geld maar 1 x uitgeven ik heb ook bijna 3 maand over gedaan en toen stond er 1 tekoop nog geen 10 kilometer van me af groeten ps even na gevraagd distributie riem vervangen bij 150.000 km of 8 jaar bij normaal gebruik das nou lexus he :rulez:
 

s1009550

Actief
24 dec 2010
168
0
0
Joop zei:
http://link.marktplaats.nl/402565656deze is ook wel spannend heeft alle opties en is kwa prijs ook aantrekkelijk , heeft dan wel een iets meer dan 2 ton op de kop , maar ziet er goed verzorgd uit :O

Wel een mooie auto, maar wel een hoge km.stand. Gemiddeld rij ik 10 ? 15000 km. per jaar. Verder vind ik de grijze kleur een beetje saai :( en er zouden eigenlijk ook nog andere velgen onder moeten.

Bedankt in ieder geval en ik hou hem in mijn achterhoofd. mvg. Harry
 

Joop

Heel actief
4 okt 2010
686
0
0
da klopt maar dees zou je mischien voor 4000 kunnen hebben dan heb je nog wat over voor velgen btw die zwarte had zon beetje dezelfde kilometerstand enneh grijs met een zwart gewrapte motor kapje is ook nie verkeerd , maar in ieder geval succes met je zoek tocht in lexiland :hi: trouwens er worden bijna nieuwe velgen aangeboden voor 550 komen onder een sportcross vandaan
http://link.marktplaats.nl/294001996
 

s1009550

Actief
24 dec 2010
168
0
0
Alor zei:
s1009550 zei:
NIEKIS200 zei:

Dank je! Ik heb het gelezen en ben er nu achter dat er 3 verschillende uitvoeringen zijn van de Lexus IS200. Mooiste zou zijn als ik een sport of een executive zou kunnen krijgen, verder km. stand onder de 200.000 km. en dat allemaal voor een prijs van maximaal ?5.000.

Ik denk dat het belangrijk is dat de distributieriem vervangen is bij +/- 150.000 km. want dit is nogal een dure aangelegenheid. Verder las ik dat de CD-speler een zwak punt is bij deze auto's.

Ik heb vanmiddag gereageerd op de volgende advertentie: http://link.marktplaats.nl/406365814 . Ik heb hem ?4.800 geboden. Zal wel na het weekend worden voordat ik reactie krijg. Mocht de prijs me wat lijken dan ga ik op stap om eens een proefritje te rijden.

mvg. Harry

Deze ken ik :) Heeft heel wat jaren door mijn wijk gereden.......door een vrouw.

Heb contact gehad met dealer en hij moet minimaal ?5500 opbrengen. Dan geeft hij een korting van ?835. Het gaat boven mijn budget, maar is dit een redelijke prijs voor een Lexus sport (ik heb hem nog niet in het echt gezien)?

mvg. Harry