Nieuw en van plan om een Lexus IS 200 te kopen

Navigatie is inmiddels perfect ingebouwd.

Nu ben ik nog op zoek naar een tweetal onderdelen voor de lexus en wel de volgende:
- Emblemen op de kofferbak: er zitten nu geen lexus emblemen op de kofferbak (zie foto). Daarom wou ik graag weten of iemand nog een setje heeft liggen van alle kofferbakemblemen die standaard op de IS200 zitten?

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

- En verder ben ik zoek naar een set van 4 originele Lexus IS200 velgen, inclusief banden (zie foto). De velgen die er nu onder zitten (zie foto) passen niet bij de IS200 en daarom wil ik deze misschien verkopen of ruilen tegen originele velgen.

Verkleinde Afbeelding

Verkleinde Afbeelding

Vraag is dus wie er nog emblemen en/of velgen heeft liggen?

Alvast bedankt!

mvg. Harry

Goedenavond,

Er staat inmiddels een setje velgen op Marktplaats......

http://link.marktplaats.nl/461932605

Deze moeten echter nog wel drastisch worden opgeknapt en mijn vraag is daarom ook wat een redelijk bod zou zijn voor deze velgen.

Daarnaast was ik benieuwd of iemand soortgelijke velgen heeft gepoedercoat en wat die ervoor betaald heb. Zo kan ik kijken wat het totaalplaatje gaat kosten. Ik heb het forum al doorgespit, maar de prijzen lopen sterk uit??n, vandaar.

Alvast bedankt!

Mvg. Harry :rulez:

Poedercoaten heb ik laten doen bij wheeltrim in Nijkerk, van hen maakt Lexus zelf ook gebruik. Reken op zo'n 100 euro per wiel.

Goed bod lijkt mij dan ook niet meer dan 300 euro. Als ze krom zijn dan zou ik dit reduceren naar 200.

Maar goed, dat zegt mijn gevoel.

Mijn LS430 velgen hebben niet meer gekost dan ?200,-, ook opknappers. Voor ?380,- inclusief BTW laten poedercoaten. Maar er zal vast wel iemand goedkoper zijn dan dat

Goedenavond,

Ik kan de velgen zaterdag ophalen voor ?150,-
Volgens de aanbieder zijn de velgen nog recht dus het lijkt me een mooie prijs.
Zijn er behalve het checken op rechte velgen nog meer aspecten waar ik even naar moet kijken?

Vervolgens wou ik de velgen later poedercoaten bij Gerritsen in Nijkerk:
http://www.gerritsen-coatings.nl/Velgen.aspx
Dan heb ik voor ruim ?400,- weer nette velgen.
Iemand trouwens ervaring met Gerritsen?

Daarnaast wou ik de velgen in dezelfde kleuren als deze Lexus-velgen:
Verkleinde Afbeelding

Verkleinde Afbeelding

Is dit de standaard kleur van de betreffende velgen of is dit een aparte kleurcode?

Alvast bedankt voor de reactie!

mvg. Harry

Ziet er wel zo naar uit.. als het goed is hebben de originele velgen een gepolijst randje.. maar als deze al een keer zijn gepoedercoat, dan is deze ook al weg..

Gisteren de velgen opgehaald. Behalve veel afgebladderde lak hebben de velgen (volgens mij) weinig tot geen stoeprandschade. Nu even kijken waar ik de banden van de velgen af kan halen. En dan de velgen bij Gerritsen (Nijkerk) laten opknappen, tenzij jullie nog andere poedercoat-adresjes in de buurt weten? Mvg. Harry

Ik kan de velgen donderdag afleveren bij velgenalsnieuw.
Zij zeggen dat de originele kleur niet gepoedercoat kan worden.
De velgen zullen net zo worden als de velgen zoals getoond op de website. (http://velgenalsnieuw.nl/)

Is dit de juiste kleurcode of moet ik een apart ral-nummer aangeven om de velgen zo origineel mogelijk te krijgen?

Graag zsm jullie reactie!

mvg. Harry

Poedercoaten zo dicht mogelijk als de originele kleur, Als je niet poedecoat, maar spuit ga je daar spijt van krijgen.

en op de foto is niet zo te zien of de kleur echt klopt helaas... geef voor de zekerheid die code mee, dan ben je zeker dat het zo dicht bij de originele kleur uitkomt...

Dank voor jullie reactie!

Weten jullie ook het RAL-nummer/kleurcode van de originele velg? Dan kan ik morgen bij de poedercoater vragen of ze de velgen in de meest overeenkomende kleur willen poedercoaten.

Alvast bedankt!

Mvg. Harry

Diverse Lexus-dealers al benaderd en gevraagd om de kleurcode, maar..........bij geen van allen was de kleur bekend.

Hopelijk krijgt de poedercoater de kleur zo dicht mogelijk bij het origineel. We gaan het meemaken!

Mvg. Harry

Poedercoaten is maar in een beperkt aantal kleuren mogelijk. Als je het specifiek over RAL kleuren gaat hebben, dan zullen de velgen gespoten worden. Ik raad dat echt ten sterkste af, de (standaard) remblokken van de IS200 produceren namelijk erg veel remstof, en dat brandt in.

Vandaag de gepoedercoate velgen opgehaald. Direct door naar de bandenboer, echter.......de wielmoeren van mn oude velgen passen niet. Dus heb ik even ge?nformeerd bij Lexus Zwolle, maar nieuwe wielmoeren kosten maar liefst 86euro (ruim 4euro per stuk).

Mijn vraag is daarom of iemand hier op het forum een 20-tal wielmoeren heeft liggen voor een redelijke prijs.

Bij voorbaat dank! Harry

Ik krijg morgen een set van 20 wielmoeren/bouten van (mede-forumlid) Jeroen, waarvoor nogmaals hartelijk dank. Als deze passen dan zet ik z.s.m. de zomerbandjes erop want de winterbanden plakken me net iets te veel aan het asfalt.

Kleur ben ik (volgens mij) wel tevreden over. Maar ik kan pas echt goed beoordelen wanneer ze onder de auto zitten.

Grtz. Harry