Nieuw en van plan om een Lexus IS 200 te kopen

• Lexusforum jaarmeeting 2025

Graag willen wij u allen uitnodigen voor de jaarmeeting van 2025 van Lexusforum.
    Deze meeting is gratis toegankelijk voor iedereen die Lexus een warm hart toedraagt en ons forum bezoekt.

Meer informatie over de meeting is in dit topic te vinden.

5500euro vind ik een nette prijs als de auto in goede staat is en goed onderhouden is, dus als oa de distributieriem, andere V-snaren en span- en looprollen vervangen zijn. Is dat m?t of zonder garantie?
Je zit dus met een verschil van 700euro tussen jou en de verkoper, als dat gat te groot is dan zou ik eerlijk gezegd een goedkopere(ander merk, model, bouwjaar) auto kopen of verder sparen.
Heb je ook gevraagd wat de verkoper voor je Rover wil geven?
Misschien kan de verkoper je de IS200 nog wel goedkoper aanbieden maar probeert hij, het gaat tenslotte bij hem om geld verdienen.
Als je je Rover particulier wilt verkopen dan kan dat ook nog veel geduld vergen, zeg dat je een bepaald bedrag(bv. 3700euro) wilt opleggen als je de Rover inruilt.

Goedemorgen,

ik ga morgen kijken bij de volgende lexussen:

http://link.marktplaats.nl/395733106

http://link.marktplaats.nl/407133782

Als ik het goed begrijp dan is de executive toch de meest luxe versie? Verder moet ik (als ik het forum goed doorgelezen heb) letten op de volgende punten:

* distributieriem vervangen na +/- 150.000 km.
* cd-speler
* omraming van de voorruit
* bonken van de auto (?)
* onderhoudshistorie (dealer onderhouden)

Beide auto's hebben een kilometerstand van boven de 200.000km. De ene is een Business-uitvoering en de andere een executive-uitvoering. Even afwachten wat het is.

Grtz. Harry

Nog even een vraagje:

Zijn er nog meer verschillen tussen een Lexus is200 Business, sport of executive dan wat luxe opties zoals cruise control, stoelverwarming etc.? Verder is het toch zo dat een Lexus sport toch een sportonderstel heeft?

Ik heb namelijk vandaag in een Lexus is 200 Business gereden (http://link.marktplaats.nl/395733106) maar die reed zeer goed en zag er netjes uit. Stoelverwarming en elektrisch verstelbare stoelen heb ik niet nodig, dus lijkt me een business ook wel wat.

O ja, hij heeft wel een km. stand van 223.000km. Is dat veel voor een Lexus Is200? Zijn er dan onderdelen die vervangen moeten zijn? De distributieriem is vervangen bij 150.000km.

mvg. Harry

s1009550 zei:
Nog even een vraagje:

Zijn er nog meer verschillen tussen een Lexus is200 Business, sport of executive dan wat luxe opties zoals cruise control, stoelverwarming etc.? Verder is het toch zo dat een Lexus sport toch een sportonderstel heeft?

Ik heb namelijk vandaag in een Lexus is 200 Business gereden (http://link.marktplaats.nl/395733106) maar die reed zeer goed en zag er netjes uit. Stoelverwarming en elektrisch verstelbare stoelen heb ik niet nodig, dus lijkt me een business ook wel wat.

O ja, hij heeft wel een km. stand van 223.000km. Is dat veel voor een Lexus Is200? Zijn er dan onderdelen die vervangen moeten zijn? De distributieriem is vervangen bij 150.000km.

mvg. Harry

http://www.autoweek.nl/autovergelijker. ... 0&cache=no
Via bovenstaande link kun je ook wel wat verschillen vinden maar pin je er niet 100% op vast, want bij Autoweek zijn ze niet altijd even secuur.
Zelf weet ik ook niet precies alle verschillen maar een Sport heeft volgens mij sowieso een sperdifferentieel, iets lagere/stuggere vering zou kunnen maar weet ik niet zeker.

Sinds een paar weken ben ik in het bezit van een standaard IS200, bj.1999/kenteken jan.2000 met een kleine 169000km. Ik heb me vantevoren niet verdiept in de verschillen, omdat ik deze IS al 8 jaar ken. De auto was van een collega en hij heeft hem van de 1e eigenaar via een Lexusdealer en ik weet dat die altijd prima onderhouden is en dat was voor mij de hoofdreden om juist die te kopen.

-Electrisch verstelbare stoelen is leuk maar voor mij ook geen must, als je ze niet hebt dan kun je daar ook geen kosten aan krijgen.
-We komen uit een leaseGolf met leder en stoelverwarming maar nu met het stoffen interieur mis ik de verwarming niet.
-Cruisecontrol is mij niet duidelijk of dit op een bepaalde uitvoering standaard is, de onze heeft het niet en dat vind ik wel jammer maar als je pers? wilt dan kun je dat laten inbouwen, een goede kost snel 500euro incl. inbouw.
-Hecht niet teveel waarde aan een eventueel af-fabriek geleverd sport-onderstel, na ruim 2ton zijn de dempers/veren toch niet meer echt in nieuwstaat. Dan kun je beter nieuwe dempers/veren of een goede schroefset monteren.
-Er zijn hier volgens mij voorstanders om de distributieriem om de 100000km te vervangen dus als dat bij de door jou gereden IS bij 150000km is gedaan dan zou je dat bij 250000km weer moeten doen. Maar daarover verschillen de meningen geloof ik. Bij de onze is het rond 130000km gedaan dus we kunnen nog even vooruit.

Als er iemand op/aanmerkingen heeft op mijn genoemde punten, geen probleem, leer ik ook weer van. :)

Ziet er op de foto's wel een mooie auto uit! Die extra rode achterlichten staan ook mooi op een zwarte.

p.s. Veel rijervaring in de IS heb ik nog niet, nog maar +/-300km, omdat er sinds kort pas winterbanden onder zitten en we de Golf nog tot onze beschikking hadden en we daar toch al bijtelling voor betaalden.

NIEKIS200 zei:
s1009550 zei:
Nog even een vraagje:

mvg. Harry

-Er zijn hier volgens mij voorstanders om de distributieriem om de 100000km te vervangen dus als dat bij de door jou gereden IS bij 150000km is gedaan dan zou je dat bij 250000km weer moeten doen. Maar daarover verschillen de meningen geloof ik. Bij de onze is het rond 130000km gedaan dus we kunnen nog even vooruit.

En nog meer punten waar ik op moet letten bij 223.000 km.? Niet de kleine dingetjes natuurlijk, maar dingen die veel geld kosten.

Volgens de huidige eigenaar is de auto altijd goed onderhouden. De vorige eigenaar mailt zo af en toe nog wel eens om te vragen hoe het met zijn oude Lexus is. De vorige eigenaar was ook altijd aan het poetsen, met andere woorden: hij was er zeer zuinig op zijn Lexus.

mvg. Harry

Bijlagen

Na goed het is belangrijk dat de vorige eigenaren er zuinig op zijn geweest :)

Goedemiddag,

een vraagje: wat is (buiten het verschil van schakelen) het verschil tussen een automaat en een handgeschakelde IS200, qua vermogen en brandstofverbruik?

mvg. Harry

topsnelheid van de automaat ligt 10 km/h lager bij 205 hk/h
automaat is trager bij acceleren naar de 100, handbak is 9,5, automaat is 11,2
Verbruik: Handbak: (1 op 7,4) Automaat: 13,3 l/100km (bebouwde kom)
1 op 12,8 op de snelweg voor beiden

Dat was het denk ik... heb het even opgezocht op autoweek... ;)

de handbak doet 1 op 10 in de praktijk en de automaat doet het 1op9

handbak heeft 6 korte versnellingen, de automaat heeft er 4.

het verschil in acceleratievermogen is best goed merkbaar... de schakel is stuk sneller.

Goedemiddag,

Het is er dan eindelijk van gekomen:

IK HEB EEN LEXUS GEKOCHT!!

En wel de volgende: http://link.marktplaats.nl/427347852
Komende zaterdag kan ik hem ophalen.

Er zijn een tweetal dingen die ik allereerst er aan wil gaan doen:
* Een nieuwe grille erin. Volgens mij hebben ze het Lexuslogo van de grille af willen halen. Er is met een schroevendraaier of iets dergelijks achter geropt. En daar zitten nu enkele barstjes.
* Set nieuwe velgen. Graag wil ik originele Lexus IS200 velgen eronder: staat een stuk sportiever

Verder hoop ik dat ik er met veel plezier in mag rijden.

Grtz. Harry :hi:

Gefeliciteerd met je prachtige Lexus,

Ik hoop dat je net zo veel plezier van je IS hebt als dat ik dat heb. :mrgreen: :mrgreen:
Heb je verder nog plannen, buiten de nieuwe gril en de standaard velgen?
Greets

gefeliciteerd met je aankoop :rulez: :rulez:
mooie auto om te zien met een mooi kleurtje en onderhouds boekje

Zoals jullie weten kan ik de Lexus komende zaterdag ophalen. Omdat er een navigatiesysteem in moet komen, heb ik de volgende vragen?:

* Waar ligt de pulsdraad? Ligt hij gewoon achter het radioconsole of moet ik hem ergens anders zoeken?
* Ik wil de hardware van het navigatiesysteem wegwerken achter het dashboard. Is het dashboard nog een beetje gemakkelijk te demonteren? Zo niet, dan probeer ik het achter het handschoenenvakje weg te werken.

Tevens was ik benieuwd of iemand hier misschien een digitaal werkplaatshandboek heeft van de Lexus IS200?
Alvast bedankt voor jullie reactie!

mvg. Harry

Vandaag opgehaald! Meteen 100 km. gereden: wat een auto. Gevaarlijk rijden, voor je het weet rij je over de 120 :)

Volgens mij is de cd-speler kapot, hij geeft 'err33' of zoiets aan. Daarom ben ik op zoek naar een cassette adapter om mn mp3-speler op aan te sluiten.

Verder heb ik gelezen dat de puls draad achter de kilometerteller ligt. Maar is er ook een aansluiting achter het radioconsole? Deze week maar eens even naar kijken.

mvg. Harry

met err 33 kan je nog proberen om de accu polen eraf te halen en ook de zekering van de radio eruit te halen ff een uurtje laten staan en weer proberen good luck