s1009550 zei:
Nog even een vraagje:
Zijn er nog meer verschillen tussen een Lexus is200 Business, sport of executive dan wat luxe opties zoals cruise control, stoelverwarming etc.? Verder is het toch zo dat een Lexus sport toch een sportonderstel heeft?
Ik heb namelijk vandaag in een Lexus is 200 Business gereden (
http://link.marktplaats.nl/395733106) maar die reed zeer goed en zag er netjes uit. Stoelverwarming en elektrisch verstelbare stoelen heb ik niet nodig, dus lijkt me een business ook wel wat.
O ja, hij heeft wel een km. stand van 223.000km. Is dat veel voor een Lexus Is200? Zijn er dan onderdelen die vervangen moeten zijn? De distributieriem is vervangen bij 150.000km.
mvg. Harry
http://www.autoweek.nl/autovergelijker. ... 0&cache=no
Via bovenstaande link kun je ook wel wat verschillen vinden maar pin je er niet 100% op vast, want bij Autoweek zijn ze niet altijd even secuur.
Zelf weet ik ook niet precies alle verschillen maar een Sport heeft volgens mij sowieso een sperdifferentieel, iets lagere/stuggere vering zou kunnen maar weet ik niet zeker.
Sinds een paar weken ben ik in het bezit van een standaard IS200, bj.1999/kenteken jan.2000 met een kleine 169000km. Ik heb me vantevoren niet verdiept in de verschillen, omdat ik deze IS al 8 jaar ken. De auto was van een collega en hij heeft hem van de 1e eigenaar via een Lexusdealer en ik weet dat die altijd prima onderhouden is en dat was voor mij de hoofdreden om juist die te kopen.
-Electrisch verstelbare stoelen is leuk maar voor mij ook geen must, als je ze niet hebt dan kun je daar ook geen kosten aan krijgen.
-We komen uit een leaseGolf met leder en stoelverwarming maar nu met het stoffen interieur mis ik de verwarming niet.
-Cruisecontrol is mij niet duidelijk of dit op een bepaalde uitvoering standaard is, de onze heeft het niet en dat vind ik wel jammer maar als je pers? wilt dan kun je dat laten inbouwen, een goede kost snel 500euro incl. inbouw.
-Hecht niet teveel waarde aan een eventueel af-fabriek geleverd sport-onderstel, na ruim 2ton zijn de dempers/veren toch niet meer echt in nieuwstaat. Dan kun je beter nieuwe dempers/veren of een goede schroefset monteren.
-Er zijn hier volgens mij voorstanders om de distributieriem om de 100000km te vervangen dus als dat bij de door jou gereden IS bij 150000km is gedaan dan zou je dat bij 250000km weer moeten doen. Maar daarover verschillen de meningen geloof ik. Bij de onze is het rond 130000km gedaan dus we kunnen nog even vooruit.
Als er iemand op/aanmerkingen heeft op mijn genoemde punten, geen probleem, leer ik ook weer van.
Ziet er op de foto's wel een mooie auto uit! Die extra rode achterlichten staan ook mooi op een zwarte.
p.s. Veel rijervaring in de IS heb ik nog niet, nog maar +/-300km, omdat er sinds kort pas winterbanden onder zitten en we de Golf nog tot onze beschikking hadden en we daar toch al bijtelling voor betaalden.