Nieuw model CT200h

HammerMan

Hoort erbij
24 okt 2015
36
3
0
Nee, er is nog niets bekend over een nieuw model CT200h, als hij ?berhaupt komt natuurlijk.

Normaal zou ik zeggen dat deze in 2017 leverbaar zou moeten zijn. De nieuwe Prius4 is verkrijgbaar in het voorjaar van 2016. En dat is de reden dat ik dit topic begin!
Als je de specificaties die Toyota tot nu toe bekend heeft gemaakt leest, dan schept dat toch wel hoge verwachtingen!

18% lager verbruik door betere batterijen, effici?ntere Atkinson motor, automatische luchttoevoer regeling, enz. Ook zou hij een aanhanger tot ca. 725kg mogen trekken (voor mij niet interessant).
Wat ik wel interessant vind is dat er in de toekomst ook een versie verschijnt met een extra electromotor die de achterwielen aandrijft. Vierwielaandrijving!
Ook schijnt de afwerking van de Prius4 een upgrade te krijgen t.o.v. de 3e generatie (richting Lexus kwaliteit?)

Nu maar afwachten of dit alles ook voor de CT200h 2 gaat gelden....
 

HammerMan

Hoort erbij
24 okt 2015
36
3
0
Niet praten over de PRIUS? De bakermat van alle hybride voertuigen van Lexus!?

Als autoliefhebber is het verplichte kost om je in die techniek te verdiepen, zodat men geen onzinverhalen gaat blaten op de diverse fora. Voor fanboys hoeft dat niet, die mogen zich beperken tot een enkel merk. :giggle:
 

Zer0ne

Actief
25 jan 2015
498
66
28
Onder de mensen die aan de Prius sleutelen, hebben over het algemeen meer kennis dan een standaard autoliefhebber...
Je ziet ze zelfs rotzooien met de hv accu, zelf een extra hv accu inbouwen, diy PHEV ombouw.. een supercharger in een Prius gelepeld šŸ˜‚
 

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
Oh jee daar gaan we weer , CT met prius vergelijken ligt zoals Alor al aangeeft zeer gevoelig bij sommige gebruikers hier
 
  • Leuk
Waarderingen: Zer0ne

HammerMan

Hoort erbij
24 okt 2015
36
3
0
Bedoeling is niet om de Prius te vergelijken met de CT heren. De toekomstige nieuwe CT krijgt waarschijnlijk dezelfde aandrijflijn van de Prius, net als de huidige CT. Daar gaat het om en dan ontkom je er niet aan om de nieuwe aandrijflijn van de Prius te bekijken/ontdekken.

Dit is en blijft een Lexus forum natuurlijk. Maar ik heb al vaker gelezen dat jullie twee de CT niet als een volwaardige Lexus zien. Dat is jullie goed recht en daar hoeft niet uitgebreid over gediscussieerd te worden, zoals in het verleden.
 

HammerMan

Hoort erbij
24 okt 2015
36
3
0
Haha ja idd dit is een Lexusforum geen Pias of andere voorwiel aangedreven Toyotas KUCHctKUCHH rijwielen :p

Het is de toon die de muziek maakt en zulke opmerkingen (die je wel vaker ventileert hier!) bevallen mij niet. Je hoeft niet zo denigrerend te doen over merken of modellen die je niet bevallen. Schrap dan de CT sectie of hou je ver van dit gedeelte van het forum!
 
  • Leuk
Waarderingen: Bluedeamon

GWS

Heel actief
11 aug 2013
829
84
0
Voor iemand met 36 posts en koud een paar weekjes binnen heb je al een aardige grote bek en voorzitterneigingen. Er wordt hier gezegd wat er gezegd wordt en daarmee klaar lutser.:thumbsdown:
 
  • Leuk
Waarderingen: Deleted User 80

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
Wie zou hammerman bedoelen met " jullie 2 " ?
Zer0ne en Alor ?
Zer0ne is ook eigenaar van een CT
ik probeer altijd behulpzaam te zijn en ventileer mijn mening hier omdat dit een open forum is waar respect voor elkaars mening is

ik ben het eens met alor en gws hun meningen en na 36 post vind ik dit bijzonder grof naar de mensen hier

van mijn model Lexus is nooit geen echte opvolger gekomen dat maakt het misschien uniek , laten we hopen dat het met de CT200H ook gebeurd
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
Dames dames, dat hoeft toch niet... Hammerman, neem het niet persoonlijk man, als je hier wat langer rondhangt dan zul je wel weten hoe het zit, rustig aan no spang en mensen noet zo beledigen want dat is een no no....

Hammertime!
 

Zer0ne

Actief
25 jan 2015
498
66
28
Het interesseert mij geen ene flikker hoe mensen over de CT denken. Ik heb dat ding in mijn bezit, ben er blij mee. Einde verhaal.
Of mensen de CT erkennen als Lexus of niet, het draagt de Lexus embleem. De dealer en de grootste deel op deze aardbol vind het wel een Lexus.

Luxe Toyota? Zijn Lexus allemaal, loop naar je Lexus dealer voor onderdelen, "Original/Genuine Toyota Parts".

Wat betreft de CT/Prius, iets dat goed werkt kun je toch weer gebruiken? Ik meende dat Toyota een x aantal hybride technieken aan Nissan heeft "verkocht" o.i.d.

Het maakt niet uit wat je rijd, vooroordelen/bestempelen doen mensen toch sowieso, bijv. Golf/3 serie, petjes auto....
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
Eensch... laat de drama voor goede tijden slechte tijden, jij vindt de wagen mooi etc, prima! zoals Zer0ne al zegt.. iedereen zal een mening hebben... deal with it!
 

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
Mooi uitgelegd Zer0ne en Mlcoolj , en zo is het
zolang het onderbouwd is en niet op de man / vrouw gespeeld wordt

dit forum is om meningen te delen en elkaar te helpen met advies en dergelijken :rulez:
 

G.Jan

Hoort erbij
3 nov 2015
34
9
0
Zoals ik reeds zei:
"Een CT200h is een Lexus dat zegt reeds genoeg,
werd er door een medewerker thuis mee afgehaald (hij woonde niet zo ver hier vandaan) en naar Utrecht gebracht om
de GS persoonlijk af te halen na vooruitbetaling (waarin ik ze geen ongelijk kan geven).
Ook een luxe, stille en fijn rijdende auto met goed confort de CT, ik zat er prima in"........
 

kinkhau

Hoort erbij
24 feb 2015
41
4
8
Jammer dat er in mijn ogen toch een interessant onderwerp aangekaart wordt en dat het weer wordt vertroebelt door gezeik over de meningen over de prius. Mocht het onderwerp je niet aanstaan, lees het niet en reageer vooral niet dan. Het woord Prius is hier niet verboden. Onderwerpen mogen hier gewoon worden aangekaart, vooral in dit context. Niet mee eens? Laat dan een extra regel toevoegen aan het reglement dat het woord Prius nooit gebruikt mag worden. Tot die tijd, laat iedereen aub in zijn waarde. Nog een extra punt: aantal posts hoeft niet zoveel te zeggen. Dat iemand weinig gepost of weinig actief is hier, betekent niet dat hij/zij alleen maar nederig ja hoeft te knikken. Ik snap de irritatie van de topicstarter goed. De grapjes kunnen irriterend overkomen als iemand tijd erin gestoken heeft een serieuze topic aan te maken.
 

G.Jan

Hoort erbij
3 nov 2015
34
9
0
Relativerend kun je stellen dat het in principe allemaal blikken dozen blijven met vier wielen en een stuur, hoe je het ook bekijkt.
Wellicht klinkt dit in de oren van sommige Lexus enthousiastelingen te "oneerbiedig" maar het is wel een feit.
Iedereen vindt dat hij of zij de beste auto ter wereld heeft gekocht dus laat je niet denigrerend uit over andermans trots.
Om nog even op de Prius terug te komen, in 2004 heb ik erin proef gereden, er viel niets op het rijden ermee aan te merken, mooi modern digitaal dashbord, dat
zou in mijn GS zeker niet misstaan!
maar toen toch gekozen voor een Avensis omdat ik niet op een litertje benzine meer of minder hoefde te kijken en de A net even iets meer AUTO vond.
Of mag dit ook alleen op het Priusforum geplaatst worden :)
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
ach, het is een forum, je kunt verwachten dat mensen hun mening gaan ventileren, sommigen harder dan de ander, gewoon ermee om leren gaan en doorgaan met je dagelijkse leven.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
even weer on topic als reactie op de topicstarter.

in oktober 2016 worden de eerste nieuwe CT's van de band verwacht, normaal gesproken komen deze dan eind van het jaar bij de dealer en vaak noemen ze dit een 2017 model.

Ik hoop wel dat deze meer Lexus waardiger is zodat er een duidelijk onderscheid aanwezig is tussen een Prius en een CT.

Als de duitsers dat ook kunnen, waarom kan Lexus dat niet?
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Als je de specificaties die Toyota tot nu toe bekend heeft gemaakt leest, dan schept dat toch wel hoge verwachtingen!
18% lager verbruik door betere batterijen, effici?ntere Atkinson motor, automatische luchttoevoer regeling, enz. Ook zou hij een aanhanger tot ca. 725kg mogen trekken (voor mij niet interessant).
Wat ik wel interessant vind is dat er in de toekomst ook een versie verschijnt met een extra electromotor die de achterwielen aandrijft. Vierwielaandrijving!
Ik neem aan dat ze de nieuwe CT (als die er komt, goede vraag) niet op verouderde techniek laten rondtuffen en is technische progressie logisch. Dus ander omhulsel, wat meer luxe, iets opgeklopt vermogen, extra isolatie en je hebt de luxe divisie van Toyota, Lexus (CT) geheten.

Ook schijnt de afwerking van de Prius4 een upgrade te krijgen t.o.v. de 3e generatie (richting Lexus kwaliteit?
Boeiend! Maar nee, niet waarschijnlijk, tenzij ze de CT (terecht dan) droppen. Dan heeft het Lexus label namelijk minder bestaansrecht. En wat is precies Lexus kwaliteit? Dat zit 'm meer in premium afwerking en als hierboven geschetst.

Hoewel de onderliggende techniek uiteraard uit 1 zaadje komt, vind ik de CT het minst geslaagd qua identiteit en originaliteit, in tegenstelling tot de andere modellen van Lexus.