Nieuw model CT200h

HammerMan

Hoort erbij
24 okt 2015
36
3
0
Nee, er is nog niets bekend over een nieuw model CT200h, als hij ?berhaupt komt natuurlijk.

Normaal zou ik zeggen dat deze in 2017 leverbaar zou moeten zijn. De nieuwe Prius4 is verkrijgbaar in het voorjaar van 2016. En dat is de reden dat ik dit topic begin!
Als je de specificaties die Toyota tot nu toe bekend heeft gemaakt leest, dan schept dat toch wel hoge verwachtingen!

18% lager verbruik door betere batterijen, effici?ntere Atkinson motor, automatische luchttoevoer regeling, enz. Ook zou hij een aanhanger tot ca. 725kg mogen trekken (voor mij niet interessant).
Wat ik wel interessant vind is dat er in de toekomst ook een versie verschijnt met een extra electromotor die de achterwielen aandrijft. Vierwielaandrijving!
Ook schijnt de afwerking van de Prius4 een upgrade te krijgen t.o.v. de 3e generatie (richting Lexus kwaliteit?)

Nu maar afwachten of dit alles ook voor de CT200h 2 gaat gelden....
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
Misschien over het hoofd gezien, heeft topic starter ook een goede vergelijk kunnen maken tussen een CT en een ander model van Lexus? (ik heb dat zelf ook niet kunnen maken, daarom roep ik ook niks). De mensen die hier roepen dat de CT "niet lexuswaardig" is, hebben hun redenen, zijn bijna allemaal Lexus rijders van het eerste uur (sommigen al vanaf een LS400 anderen vanaf een IS200). Zij doen ook hun beklaag niet alleen op de CT maar ook de andere modellen ("premium" gevoel is door de jaren heen achteruit gegaan). Natuurlijk is het fijn als je je eerste Lexus rijdt, heb je dan ook een premium gevoel bij een CT maar ik denk dat als je verder op in de modellengamma "groeit" dat je weer anders naar de CT gaat kijken, een IS is al stappen verder zeg maar... heeft dus niks met aantal posts van deze "reaguurders" te maken maar ze spreken uit eigen ervaring en dat is dan hun mening...
 

mvraamsdonkIS300

Stamgast
11 jan 2014
2.542
140
0
Zo opgelost 😂😂😂

aimgain-kit-transforms-toyota--55a8d5d89a0cd.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: Zer0ne

Zer0ne

Actief
25 jan 2015
498
66
28
Persoonlijk vind ik de eisen van een premium gevoel of voorzieningen niet helemaal terecht als je de CT vergelijkt met een andere/grotere Lexus. Die zitten namelijk dan ook in een andere prijsklasse. Dan zou je naar mijn mening minder kunnen verwachten.
Een Mercedes A/B kun je ook niet direct vergelijken met een C/E, evenals een BMW 1 serie met een 3 serie of een Audi A1 met een audi A4. Dat zou een hele oneerlijke vergelijking zijn.

Ook vind ik het vreemd dat de CT eerder met de Prius wordt vergeleken en niet met een Auris, dat vind ik qua vorm eerder overeenkomen.
Tuurlijk begrijp ik dan wel weer dat de CT bestaat uit een stuk Prius.. :p
 

G.Jan

Hoort erbij
3 nov 2015
34
9
0
Ik las: De mensen die hier roepen dat de CT "niet lexuswaardig" is, hebben hun redenen, zijn bijna allemaal Lexus rijders van het eerste uur (sommigen al vanaf een LS400 anderen
vanaf een IS200). Zij doen ook hun beklaag niet alleen op de CT maar ook de andere modellen ("premium" gevoel is door de jaren heen achteruit gegaan).
dan heb ik hier nog een leuk vergelijk zonder iemand te kort te willen doen - en citeer:

Zwei Tage mit dem LEXUS LS600h (dat is de grote broer met V8 motor van de GS 450h V6)
Nach der Abgabe meines GS450h zwecks Reifenwechsel stellt mir Lexus-Hannover f?r zwei Tage den LS600h zur Verf?gung.
Das Interieur ist genau so geschmackvoll wie meins im GS 450h.
Das Ding f?hrt genau wie meiner.
Alles funktioniert wie gewohnt: die Lenkung, das Handling, der Antrieb.
Damit habe ich nicht gerechnet, ich dachte, man sp?re den Gr??enunterschied deutlicher.
Und bei Gewohntem bleibt es.
Genauso leichtf??ig beschleunigt der LSh, ab auf die linke Spur und ein bisschen runter vom Gas, ich bin n?mlich schon knapp ?ber 200.
Nun bewusst mal beschleunigt auf 230kmh, klappt auch prima, wieder wie gewohnt aus dem GSh.
Also: besser kann er's auch nicht.
Der Motor ist zwar ein 8-Zylinder und auch der E-Motor hat ein paar PS mehr als die 200 in meinem, aber der Wagen ist ja auch schwerer.
Der Wagen liegt wie ein Brett auf der Spur. Die Lenkung ist v?llig ruhig, es gibt keinerlei Lenkkorrekturen, wie im GShl er f?hrt sich wunderbar leicht.
Was auff?llt, ist das hervorragende ?berholimage.
Mit meinem GSh muss ich meist erst auf die 5er und 6er und die E-Klasse auflaufen, bis die Platz machen, jetzt fl?chtet alles nach rechts, wenn ich nur im R?ckspiegel auftauche.
Au?erdem funktioniert der Tempomat bis 180, im GSh nur bis 170.
Weshalb, wei? ich nicht, mein GSh braucht sich vor diesem Flaggschiff hinsichtlich der Agilit?t nicht zu verstecken.
Was dieser leistet, leistet jener auch.
Zu Hause angekommen, schaue ich mir den Wagen innen und au?en genauer an.
Zum ?u?eren. Der Wagen wirkt zun?chst arg konservativ,
meine GS gefallt mir vom Design her besser.
Ich bin nicht so viel gefahren weil der LSh tats?chlich wenig Neues bot.
Den mit ihm verbundenen Fahrspa? hab ich im GSh auch.
So kamen 150km zusammen, recht wenig Stadt, den Rest halbe/halbe auf AB und Landstra?e.
Bei ?hnlicher Fahrweise liege ich beim GSh zwischen 10 und 11.
Fazit:
F?r mich w?re der Wagen nicht erstrebenswert, er bietet zu wenig Neues hinsichtlich meines jetzigen.
Der Unterschied vom LS zu meinem GSh betr?gt preislich aber ca. 50.000?.
Und daf?r bietet mir der LSh nicht den entsprechenden Mehrwert.
Nat?rlich hat er mehr zu bieten: Vierradantrieb - hab ich nichts von gemerkt;
eine deutlich noch bessere Federung - toll, aber meine ist auch schon nicht schlecht, und nat?rlich den 8-Zylinder.
Der f?hlt sich aber an wie mein 6-Zylinder und leistet tats?chlich nicht sp?rbar mehr.
(Die Beschleunigungswerte des GSh sind geringf?gig besser als die des LSh, und abgeregelt werden beide bei echten 250kmh.
Das sind dann nach Tacho 270kmh.
Ich habe mich bem?ht, m?glichst unvoreingenommen zu berichten;
selbstverst?ndlich habe ich meine ganz pers?nlichen Eindr?cke wiedergegeben,
Ziel war, all denen, die noch nicht die Gelegenheit hatten oder haben werden, und das sind sicherlich die meisten, mal von einem solchen 'Traumwagen' zu berichten.
Und ganz zum Schluss: Ich bin mit gro?er Freude und auch ein bisschen Stolz wieder in
meinem GSh eingestiegen -
ich wei? jetzt noch ein bisschen besser, was ich an ihm habe und dass ich nichts vers?ume,
f?hrst du im GS Business,
der LS bietet dann die First Class.
 

mvraamsdonkIS300

Stamgast
11 jan 2014
2.542
140
0
Kwam deze uitleg tegen 😝
Een premium is iets wat men gratis krijgt bij de aanschaf van een product.

Het gaat om een klein cadeau waarmee wordt geprobeerd om consumentengedrag te be?nvloeden en de bekendheid van een merk of bedrijf te vergroten.

Voorbeelden zijn de flippo's en het spaarvarken Knorbert.
 

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
vreselijk dat Duits , maar wat fijn dat een discussie gewoon mogelijk is met argumenten

Jammer dat ik steeds een patroon zie van leden die een post maken , een hoop stennis veroorzaken en zelf niet meegaan het debat
zonder namen te noemen weten we dat dit voorheen ook al eens is gebeurd en dat is jammer

Ik rij eerste generatie Lexus , premium tot in de puntjes , overengineered , vol met ECU s uit een ver verleden en ze zuipt als een malle maar ik heb er veel plezier van :rulez:

ieder zijn ding maar kom op zeg , niet steeds dat gedrag alsof men op de man speelt , dat zal je hier zelden zien
PERSOONLIJK vind ik de CT ook geen geslaagd model , zielloos uiterlijk , techniek uit de prius en voornamelijk gekocht vanwege de bijtelling , wat al aangeeft wat de rede is van deze keuze , goedkoop leasen , net als de verschrikkelijke Outlander PHEV , die heeft de staat heel veel geld gekost aan inkomsten derving

Noem 1 particulier die een CT nieuw als prive auto heeft gekocht , noem er 1 ,
ik was al erg benieuwd hoe het zou gaan met de CT nu ze afgedankt worden op de occasion markt en er zitten gelukkig een paar echte liefhebers bij , maar die hoor ik alleen over verbruik in decimalen en hoever je op een bijna lege tank kunt , een soort sport wordt er van gemaakt

Ik krijg ook wel eens negatieve reacties op mijn Lexus , mensen die menen dat ze te duur is bla bla bla maar deze 1ste generatie Lexus is een hobby , geen noodzaak
maar veruit de meest storende reactie vind ik nog als mensen mijn Lexus met een CT gaan vergelijken ...appels en peren

antwoord op je vraag ....eind 2016 in de showroom en 2017 leverbaar (bron Alan) , dan zijn de bijtelling regels aangescherpt en wil niemand meer een CT
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
Ik weet er twee die een ct nieuw hebben gekocht en weer hebben ingeruild voor een andere lexus model (IS en LS)
 

Higgie

Moderator
Forumleiding
25 nov 2012
1.123
4
834
113
Ik las: De mensen die hier roepen dat de CT "niet lexuswaardig" is, hebben hun redenen, zijn bijna allemaal Lexus rijders van het eerste uur (sommigen al vanaf een LS400 anderen
vanaf een IS200). Zij doen ook hun beklaag niet alleen op de CT maar ook de andere modellen ("premium" gevoel is door de jaren heen achteruit gegaan).
dan heb ik hier nog een leuk vergelijk zonder iemand te kort te willen doen - en citeer:

Zwei Tage mit dem LEXUS LS600h (dat is de grote broer met V8 motor van de GS 450h V6)
Nach der Abgabe meines GS450h zwecks Reifenwechsel stellt mir Lexus-Hannover f?r zwei Tage den LS600h zur Verf?gung.
Das Interieur ist genau so geschmackvoll wie meins im GS 450h.
Das Ding f?hrt genau wie meiner.
Alles funktioniert wie gewohnt: die Lenkung, das Handling, der Antrieb.
Damit habe ich nicht gerechnet, ich dachte, man sp?re den Gr??enunterschied deutlicher.
Und bei Gewohntem bleibt es.
Genauso leichtf??ig beschleunigt der LSh, ab auf die linke Spur und ein bisschen runter vom Gas, ich bin n?mlich schon knapp ?ber 200.
Nun bewusst mal beschleunigt auf 230kmh, klappt auch prima, wieder wie gewohnt aus dem GSh.
Also: besser kann er's auch nicht.
Der Motor ist zwar ein 8-Zylinder und auch der E-Motor hat ein paar PS mehr als die 200 in meinem, aber der Wagen ist ja auch schwerer.
Der Wagen liegt wie ein Brett auf der Spur. Die Lenkung ist v?llig ruhig, es gibt keinerlei Lenkkorrekturen, wie im GShl er f?hrt sich wunderbar leicht.
Was auff?llt, ist das hervorragende ?berholimage.
Mit meinem GSh muss ich meist erst auf die 5er und 6er und die E-Klasse auflaufen, bis die Platz machen, jetzt fl?chtet alles nach rechts, wenn ich nur im R?ckspiegel auftauche.
Au?erdem funktioniert der Tempomat bis 180, im GSh nur bis 170.
Weshalb, wei? ich nicht, mein GSh braucht sich vor diesem Flaggschiff hinsichtlich der Agilit?t nicht zu verstecken.
Was dieser leistet, leistet jener auch.
Zu Hause angekommen, schaue ich mir den Wagen innen und au?en genauer an.
Zum ?u?eren. Der Wagen wirkt zun?chst arg konservativ,
meine GS gefallt mir vom Design her besser.
Ich bin nicht so viel gefahren weil der LSh tats?chlich wenig Neues bot.
Den mit ihm verbundenen Fahrspa? hab ich im GSh auch.
So kamen 150km zusammen, recht wenig Stadt, den Rest halbe/halbe auf AB und Landstra?e.
Bei ?hnlicher Fahrweise liege ich beim GSh zwischen 10 und 11.
Fazit:
F?r mich w?re der Wagen nicht erstrebenswert, er bietet zu wenig Neues hinsichtlich meines jetzigen.
Der Unterschied vom LS zu meinem GSh betr?gt preislich aber ca. 50.000€.
Und daf?r bietet mir der LSh nicht den entsprechenden Mehrwert.
Nat?rlich hat er mehr zu bieten: Vierradantrieb - hab ich nichts von gemerkt;
eine deutlich noch bessere Federung - toll, aber meine ist auch schon nicht schlecht, und nat?rlich den 8-Zylinder.
Der f?hlt sich aber an wie mein 6-Zylinder und leistet tats?chlich nicht sp?rbar mehr.
(Die Beschleunigungswerte des GSh sind geringf?gig besser als die des LSh, und abgeregelt werden beide bei echten 250kmh.
Das sind dann nach Tacho 270kmh.
Ich habe mich bem?ht, m?glichst unvoreingenommen zu berichten;
selbstverst?ndlich habe ich meine ganz pers?nlichen Eindr?cke wiedergegeben,
Ziel war, all denen, die noch nicht die Gelegenheit hatten oder haben werden, und das sind sicherlich die meisten, mal von einem solchen 'Traumwagen' zu berichten.
Und ganz zum Schluss: Ich bin mit gro?er Freude und auch ein bisschen Stolz wieder in
meinem GSh eingestiegen -
ich wei? jetzt noch ein bisschen besser, was ich an ihm habe und dass ich nichts vers?ume,
f?hrst du im GS Business,
der LS bietet dann die First Class.
Gaaf!! Bijna precies wat ik ook ervaar, men gaat voor je opzij. En het valt op dat ik behoorlijk vaak uitgedaagd word. Enige kanttekening die ik heb is de vering, ik heb 2.5 jaar een GS 450h gehad en de LS 600h is een stuk soepeler. Lekker deinen over de snelweg. En de snelheid? Van 0 - 100 ongeveer gelijk aan de GS, maar boven de 100 laat ik een GS 450h ver achter me. Alleen door het hogere comfort is die beleving een stuk minder.
En dan de CT: Ik heb er best vaak in gereden en ja, het is geen LS of GS maar voor het geld een behoorlijke auto. Als je in de auto zit voel je meteen dat hij behoorlijk luxe is, het enige minpuntje is het formaat, ik vind 'm net te krap. Je zit een beetje te veel "ingebouwd". Vind ik van de IS 300h trouwens ook. Je voelt jezelf net een straaljagerpiloot in zo'n auto. Maar da's mijn beleving...
Als de nieuwe CT uitkomt ga ik er zeker een proefrit in maken.
 

Zer0ne

Actief
25 jan 2015
498
66
28
vreselijk dat Duits , maar wat fijn dat een discussie gewoon mogelijk is met argumenten

Jammer dat ik steeds een patroon zie van leden die een post maken , een hoop stennis veroorzaken en zelf niet meegaan het debat
zonder namen te noemen weten we dat dit voorheen ook al eens is gebeurd en dat is jammer

Ik rij eerste generatie Lexus , premium tot in de puntjes , overengineered , vol met ECU s uit een ver verleden en ze zuipt als een malle maar ik heb er veel plezier van :rulez:

ieder zijn ding maar kom op zeg , niet steeds dat gedrag alsof men op de man speelt , dat zal je hier zelden zien
PERSOONLIJK vind ik de CT ook geen geslaagd model , zielloos uiterlijk , techniek uit de prius en voornamelijk gekocht vanwege de bijtelling , wat al aangeeft wat de rede is van deze keuze , goedkoop leasen , net als de verschrikkelijke Outlander PHEV , die heeft de staat heel veel geld gekost aan inkomsten derving

Noem 1 particulier die een CT nieuw als prive auto heeft gekocht , noem er 1 ,
ik was al erg benieuwd hoe het zou gaan met de CT nu ze afgedankt worden op de occasion markt en er zitten gelukkig een paar echte liefhebers bij , maar die hoor ik alleen over verbruik in decimalen en hoever je op een bijna lege tank kunt , een soort sport wordt er van gemaakt

Ik krijg ook wel eens negatieve reacties op mijn Lexus , mensen die menen dat ze te duur is bla bla bla maar deze 1ste generatie Lexus is een hobby , geen noodzaak
maar veruit de meest storende reactie vind ik nog als mensen mijn Lexus met een CT gaan vergelijken ...appels en peren

antwoord op je vraag ....eind 2016 in de showroom en 2017 leverbaar (bron Alan) , dan zijn de bijtelling regels aangescherpt en wil niemand meer een CT

Ik voel me heel erg uitgesloten van jouw tekst :p
Hoewel ik de CT niet nieuw heb gekocht, ik heb de CT niet genomen vanwege het verbruik en bijtelling > aangezien het een prive auto is.
Het zuinige verbruik is meegenomen, je kunt namelijk zuinig rijden of het verbruik makkelijk verdubbelen.

Het feit waarom ik de CT heb gekozen is vanwege financi?le tekortkomingen omdat ik te goed sta bij de verzekering :p
Maar ook wat Higgie noemde, het ingesloten gevoel door de middenconsole en een trits aan knopjes en displays spreekt mij juist wel aan.

Een SC met een CT vergelijken snap ik sowieso al niet, de een is naar mijn mening een sport auto/coup? en de CT... denk ik meer aan een hatchback/kleine gezinsauto.
Dus de dat gezeik rondom het verbruik of de kosten van beide is totaal niet te vergelijken. En ook zeker niet omdat de CT veel nieuwer is dan de SC.
 

G.Jan

Hoort erbij
3 nov 2015
34
9
0
De "oer" Lexus, de LS, het summum op automobiel gebied!

Lexus knalde pardoes vanuit het niets een auto op de markt die zijn tegenstanders op werkelijk alle gebied ver achter zich liet.
Wat zullen ze in Duitsland toendertijd een rode koppen hebben gekregen en met de vuisten op de Stammtisch hebben zitten bonken
nadat ze alle verdriet over zoveel Japans vernuft weggedronken hadden.

De LS was de prestatie van die eeuw in de moderne auto history.
 

mvraamsdonkIS300

Stamgast
11 jan 2014
2.542
140
0
En dan aan het eind van de rit een toren hoge energy rekening en een dure verzekering omrent het gewicht? Denk dat een lexus het nog niet zo heel slecht doet 😂

Diegene die deze auto zich kunnen permitteren maken zich niet druk over verbruik.
En de kosten voor verbruik zullen je verbazen 20.000 km kost je euro 877,93 😆
Wie doet het niet zo heel slecht...nou
 

Kopske

Actief
19 jun 2011
369
12
0
vreselijk dat Duits , maar wat fijn dat een discussie gewoon mogelijk is met argumenten

Jammer dat ik steeds een patroon zie van leden die een post maken , een hoop stennis veroorzaken en zelf niet meegaan het debat
zonder namen te noemen weten we dat dit voorheen ook al eens is gebeurd en dat is jammer

Ik rij eerste generatie Lexus , premium tot in de puntjes , overengineered , vol met ECU s uit een ver verleden en ze zuipt als een malle maar ik heb er veel plezier van :rulez:

ieder zijn ding maar kom op zeg , niet steeds dat gedrag alsof men op de man speelt , dat zal je hier zelden zien
PERSOONLIJK vind ik de CT ook geen geslaagd model , zielloos uiterlijk , techniek uit de prius en voornamelijk gekocht vanwege de bijtelling , wat al aangeeft wat de rede is van deze keuze , goedkoop leasen , net als de verschrikkelijke Outlander PHEV , die heeft de staat heel veel geld gekost aan inkomsten derving

Noem 1 particulier die een CT nieuw als prive auto heeft gekocht , noem er 1 ,
ik was al erg benieuwd hoe het zou gaan met de CT nu ze afgedankt worden op de occasion markt en er zitten gelukkig een paar echte liefhebers bij , maar die hoor ik alleen over verbruik in decimalen en hoever je op een bijna lege tank kunt , een soort sport wordt er van gemaakt

Ik krijg ook wel eens negatieve reacties op mijn Lexus , mensen die menen dat ze te duur is bla bla bla maar deze 1ste generatie Lexus is een hobby , geen noodzaak
maar veruit de meest storende reactie vind ik nog als mensen mijn Lexus met een CT gaan vergelijken ...appels en peren

antwoord op je vraag ....eind 2016 in de showroom en 2017 leverbaar (bron Alan) , dan zijn de bijtelling regels aangescherpt en wil niemand meer een CT

Hallo SC400nl hier ben ik, ik heb de CT200h nieuw als priv? gekocht puur op z'n uiterlijk en dat ik geen wegenbelasting hoefde te betalen was mooi meegenomen.
 

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
Wachtend op de topicstarter .....

Kopske , respect , jij hebt hem priv? gekocht omdat je hem mooi vind , dat vind ik de beste rede :rulez:
een echte liefhebber dus net als Zer0ne en respect dat jullie gewoon mee discussi?ren :thumbsup: