Graag willen wij u allen uitnodigen voor de jaarmeeting van 2025 van Lexusforum.
Deze meeting is gratis toegankelijk voor iedereen die Lexus een warm hart toedraagt en ons forum bezoekt.
Meer informatie over de meeting is in dit topic te vinden.
Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
heb een "check vsc "storing gehad en een nieuwe roetfilter erop gezet, nu is mijn verbruik omhoog gegaan.
Normaal reed ik op 7.1l/100km.
hoe kan ik het verbruik weer terug dringen.
26010 vanaf 2006, 26011 vanaf 08/2008, 26012 vanaf 08/2010.
als je de jouwe demonteert kan je het partnr. checken dus als het klopt 26010.
opvolgende nummers zijn vaak verbeterde versies als er Toyota/Lexus/Denso de klachten serieus heeft genomen dus dat is het overwegen waard.
weet echter niet of je zo overkan naar de nieuwere versies dus je kan safe spelen en 26010 nemen en anders de dealer vragen
Hoe zijn de bougies ?
Ik zag net in een auto programma het volgende.
Door een vacu?m kwam er motor olie bij de bougies.
Hierdoor komt er wel een vonk maar deze word ge?soleerd door de olie waardoor de brandstof niet tot ontbranding komt.
Het resultaat was meteen witte rook uit de uitlaat.
Met een rook machien zag je dat de olie vuldop lucht trok net als bij de pijlstok.
Er zaten ook verkeerde bougies in maar dit was niet de oorzaak van het probleem.
De bougies waren zwart.
Zou het niet toch ergens een 'lekkage' zijn, zou ik in eerste instantie denken aan een probleem met een injector (of meer), welke vervuild is/versleten/timingprobleem/injectiepomp.
Verder kun je nog denken aan te lage compressie van 1 der cilinders etc. Eventueel komt er ergens lucht bij het brandstofsysteem/injectoren? Iig zou je aan de witte rook e.e.a. kunnen 'ruiken'.