Nieuwe Video opname voor de Coordinator ...

Coordinator

Actief
1 nov 2009
437
0
0
Re: Video opname motorgeluid Ls400

Dat klinkt niet erg Lexus die tik. Geen idee kan klep zijn. Maar de camera stil houden voor beter beeld zou helpen de volgende keer maar dat is een Youtube kwaal. :hi:
 

Lexter

Heel actief
4 jul 2011
768
0
0
Re: Video opname motorgeluid Ls400

Beste Coordinator het gaat om het geluid in dit geval dus sluit je ogen en concentreer je op die nokkenas.

:rulez:
 

Coordinator

Actief
1 nov 2009
437
0
0
Re: Video opname motorgeluid Ls400

Dat snap ik als oud auto-monteur hoor maar een filmpje erbij is altijd leuk. Het lijkt nu op een aarbeving. Na al je werk aan de auto is dit wel jammer dat iets zo tikt. Het klinkt als een hangende klep. Een versleten nokkenas zou ook kunnen op een nok maar dat lijkt me heel sterk van een LS400. Zitten alle vulplaatjes exact op hun plek? Ik heb aan vele Toyota's gewerkt en andere auto's met vulplaatjes (vele Italiaanse wagens) en zo'n nieuw plaatje zit soms even verkeerd met all gevolgen van dien. Het hoort als metaal op metaal. Een injector geeft toch een ander geluid denkh ik. Hopelijk herkennen andere leden het geluid. :D
 

AWH

Actief
12 mei 2012
108
0
0
Re: Video opname motorgeluid Ls400

Wat je ook eens kunt proberen is om de riemen los te halen en dan kort te laten lopen om te kijken/horen of het echt uit het blok komt?
Heb eens een ECU geprogrammeerd (Power-FC) en die gaf hoge knock aan maar dat kwam, bleek na onderzoek, door een rotte poelie.
 

Lexter

Heel actief
4 jul 2011
768
0
0
Re: Video opname motorgeluid Ls400

Ik heb nog iets verzwegen .... ik heb per ongeluk de LS gestart en vergeten dat er een dop 22 met ratel op de krukas bout zat. Er is een grote kans dat er iets in het blok is vergaan als ik de LS hoog op krik en vanonder luister maar ik me nog meer zorgen dan van boven.
1 ding is zeker ik kan horen dat de kleppen en de nokken niet het probleem zijn, zodra ik in de buurt kom van een injector, de rail, of de pulsation damper krijg ik de tik beter te horen, ik gebruik nu een stethoscoop met naald.

Het ergste zou zijn kromme kleppen en ingeslagen zuigers ...
Als het meezit een elektrische storing in het injector circuit.

:hi:
 

Niels_D

Heel actief
27 mrt 2012
860
10
18
Wow, dat klinkt wel heel beroerd!
Die tik lijkt inderdaad een klep of iets dergelijks.

Het is een non-interference blok dus volgens mij kan je met wat je nu allemaal hebt gedaan geen kleppen kapot maken en helemaal geen drijfstangen (die zijn vrijwel onverwoestbaar in dit blok).
Hoe zit het met de klepspelingen?
 

Lexter

Heel actief
4 jul 2011
768
0
0
Beste Niels,

Toen ik de speling heb gemeten waren alle kleppen in hun marge, er was er geen 1 die 0,05 micromm te veel speling hadden. Maar ....

De loopvlakken van de nokjes waren bruin die laag roet heb ik verwijdert en daarmee cre?er je speling.
De kleppendeksel haar bouten waren losgekomen ik ben benieiuwd wat er nu zal afvallen.

Groet

Lexter
 

Niels_D

Heel actief
27 mrt 2012
860
10
18
Lexter zei:
Beste Niels,

Toen ik de speling heb gemeten waren alle kleppen in hun marge, er was er geen 1 die 0,05 micromm te veel speling hadden. Maar ....

De loopvlakken van de nokjes waren bruin die laag roet heb ik verwijdert en daarmee cre?er je speling.
De kleppendeksel haar bouten waren losgekomen ik ben benieiuwd wat er nu zal afvallen.

Groet

Lexter

Is het dan niet op te lossen door de kleppen nu bij te stellen?
Zegmaar dat je de speling die je gemaakt hebt door de olie-/roetlaag te verwijderen weer compenseert met stellen van de kleppen? Of werkt dat niet zo eenvoudig?
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Je komt in 't algemeen nogal frequent een paar oorzaken tegen die tikgeluiden veroorzaken. Slijtage Klepstoters/lifters, speling/te strak afgestelde kleppen, gescheurde EGR buis (wat sowieso nogal vaak schijnt voor te komen). Mogelijk een combi van voorgaand.

De injectoren lijken altijd wel vrolijk mee te tikken, tenzij ze vuil zijn, las ik ergens. Dat zou dan weer betekenen dat als je ze goed reinigt, je beloond wordt met lawaai :D

Je zou dan feitelijk nog de (on)schuldige enigszins kunnen uitsluiten als het tikgeluid oploopt bij meer vermogen, of juist daardoor overstemd wordt.
 

Coordinator

Actief
1 nov 2009
437
0
0
Een injector kan een tikkend geluid maken maar niet zo luid als ik in het filmpje hoor. Het is echt metaal op metaal. En richting transmissie lijkt wel een schrapend geluid, of iets aansleept. Heel moeilijk om dit te traceren, vaak met een stethoscoop kom je een heel eind maar je moet wel de dingen herkennen. Ik denk nog steeds richting een klep die te ruim is gesteld. Maar kleppen kunnen ook ruizend geluid hebben maar dan allemaal. Een specifieke tik is toch richting nokkenas en kleppen of klep. Als je een versleten krukaslager hebt is het een meer zwaar bonkend geluid. Een kapot drijfstanglager is ook tikkend en wordt luider naarmate je meer gas geeft. Maar nogmaals het is erg moeilijk om geluiden te identificeren op afstand. :D
 

Lexter

Heel actief
4 jul 2011
768
0
0
Achter de luchtinlaat, dus nog achter de kabels die naar je throttle lopen. Deze slang gaat van de manifold naar de rembekrachtiger en mijn slang is uitgedroogd, uitgebakken en gebarsten op de laatste 2 cm precies waar hij moet aansluiten met de banjo anders zijn die sluitringen ook voor niets.

Groet

Lexter
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Wat Coordinator zegt. De injectoren zou je eigenlijk niet meer mogen horen als de motorkap gesloten is. dit zou ik ook uitsluiten, zelfs via het geluid van mijn krakkemikkige netbookspeakertjes..
 

Lexter

Heel actief
4 jul 2011
768
0
0
Het is heel vreemd maar rijden zonder deurpaneel geeft zoveel meer geluid dan met. Ik rijd ook zonder achterbank wat ook meer geluid opleverd.
En als je de kans krijgt onder de LS te observeren en luisteren en dat per onderdeel dan hoor je wel meerdere zaken die versleten zijn.
Het is nu al 2 x voorgekomen dat ik de LS startte en toen liep hij als een naaimachine.
Dus het is niets ernstigs maar eerder een verborgen probleemje.

Ik denk dat de automaat ok is,
en dat de krukaslager achter en de oliekeering naar klote zijn.
De stuurpomp is op zijn einde maar lekvrij.
De AC compressor is een ramp maar werkt nog goed.
De nokkenassen zijn versleten wat normaal is na 400.000 km
de engine en transmission mounts zijn op
de uitlaat lekt op meerdere plekken

de injectoren maken wel wat geluid maar het geluid komt overeen met een dezelfde toon maar dan uit het achterblok net tegen de tranny aan.

Daar lekt ook olie en het is nog maar de vraag of mijn stuurhuis nu lekt of er transmissie olie lekt of motorolie.

Er komt een beter filmpje want de LS staat nu nog hoger.

Groet

Lexter
 

Niels_D

Heel actief
27 mrt 2012
860
10
18
Lexter zei:
De AC compressor is een ramp maar werkt nog goed.

Misschien helpt hervullen en opnieuw doseren van olie?
Ik zit ook nog steeds te wachten op mijn compressor, morgen maak ik er een PayPal claim van.
K... Amerikanen :(