nu wel een Lexus: ux250h premium lease, parelmoer wit

• Onderwerp starter Onderwerp starter Primi
  • Startdatum Startdatum
Er staat weer een proefrit gepland, voor een auto waar ik op basis van de informatie erg enthousiast over ben. Iets ouder maar wel een aantrekkelijke uitvoering met een prima kilometerstand.
Hopelijk is hij netjes.

Daarna hoorde ik terug dat de dealer waar ik eerder geweest ben toch nog een keer naar de Lexus met de storingsmelding gaan kijken.

Twee opties dus, we gaan het zien.

• Leuk
Waarderingen: levensnevel en Lexus4me
Nog even en dan komt deze mooie Lexus in de plaats van mijn Toyota Auris! 😍

1000055498.jpg

prachtige kleur dat wit parelmoer :love:
Gefeliciteerd Primi.
Veel veilige & probleemloze kilometers toegewenst in je nieuwe 'stilte cocon' Primi.
Aan de velgen te zien komt deze niet bij de Toyota / Lexus garage uit Heythuysen vandaan.

Dat klopt, ik heb hem toch wat dichterbij huis gekocht.

Het is uiteindelijk de auto geworden waarbij de stuurcorrectie niet werkte. Na contact met Lexus Nederland hebben we de dealer opnieuw benaderd. De auto is nogmaals naar de werkplaats geweest en toen bleek het toch gewoon een vieze sensor. Zoals hier al als optie genoemd werd.

In de tussentijd heb ik ook nog een proefrit gemaakt met een UX vol opties, ML audio, stoelverwarming, stoelkoeling, instaphulp, HUD.
In mijn hoofd had ik die al bijna gekocht.
Los van dat die auto best veel beschadigingen had konden al die extra's me niet overtuigen.
Wel kreeg ik er een mooi bod voor mijn Auris wat weer behulpzaam was in mijn onderhandeling voor de witte.

Deze witte is echt heel netjes en heeft ook al een trekhaak, dus ik ben direct helemaal klaar

Laatst bewerkt:
Verzekering geregeld, milieusticker binnen, Toyota Auris leeggemaakt, bijna klaar voor de vakantie!
Alleen de auto nog ophalen... nog 7 nachtjes slapen.

Ik zag dat de auto vandaag nieuwe APK gekregen heeft dus het klaarmaken voor aflevering is begonnen 😀

Verzekering geregeld, milieusticker binnen, Toyota Auris leeggemaakt, bijna klaar voor de vakantie!
Alleen de auto nog ophalen... nog 7 nachtjes slapen.

Ik zag dat de auto vandaag nieuwe APK gekregen heeft dus het klaarmaken voor aflevering is begonnen 😀
Verschrikkelijk die 7 nachtjes slapen, weet er alles van 😉😄

• Leuk
Waarderingen: levensnevel
Haha ja, ik had het niet zo verwacht.

Ik kan het me ook niet herinneren dat ik het bij het ophalen van de Auris had.

Waarschijnlijk is dat voorbij gevlogen.
We zaten toen in de corona lockdown en ik werkte me een slag in de rondte.

Of mensen vergeten snel.

Het uitkijken naar de UX leidt wel goed af van de examenperikelen van mijn oudste. Nog 3 dagen met examens te gaan.

• Leuk
Waarderingen: levensnevel en Advaita
Vanmiddag door de moesson naar Enschede gereden om de UX te halen.
Nu staat hij te pronken voor de deur.

Mijn zoon mocht nog mee de auto buiten brengen vanuit het magazijn. Geslaagd voor zijn examen, na de zomer start hij met de opleiding tot autoverkoper. Extra leuk dus dat hij mee kon de auto halen.

Bijlagen

• 20240712_184957.jpg
    20240712_184957.jpg
    3,5 MB · Weergaven: 90
Gisteren ben ik met de UX naar het Zwarte Woud gereden. Wat een verademing deze heerlijke auto. Pas na een uur of 5 sturen, met de nodige pauzes, had ik echt het idee dat ik al lang aan het rijden was. Voorheen vond ik 2 uur al teveel. Wat is adaptieve cruisecontrol lekker! En zo stil inderdaad.

De navigatie voor Duitsland lijkt geen data te hebben op straatniveau. Gelukkig had ik snel door hoe Android auto werkt. Erg handig met al die baustelles in Duitsland om steeds de snelste weg te krijgen met actuele informatie. Via de telefoon scheelt ook werken met het touchpad. Wat ik op zich steeds makkelijker bedien. De radio heb ik nog niet helemaal onder de knie.

Ik ontdekte met inpakken dat ik ook keyless entry heb. Dat had ik helemaal niet door. Op de Prius 2 had ik het ook maar daar zaten van die vierkantjes op om hem ook keyless te sluiten. Die zitten hier niet op. Wel handig, maar wel voor thuis even op zoek naar een veilige manier om de sleutels in de nacht op te bergen.

Het enige wat ik mis t.o.v. de Auris is het handige vakje voor de zonnebril.

De auto is dus lekker ingereden, nog een stukje door Frankrijk, dat vonden de kinderen leuk.
Gelukkig kwam het kentekenkaartje nog op tijd binnen voor de reis. Meer geluk dan wijsheid.

De kinderen zijn dolgelukkig met de lekkere stoelen, de usb aansluitingen achterin en het luxe niveau. Het privacy glass wordt wederom gewaardeerd (had ik al) en het gemis van het panoramadak was maar even. Zelf mis ik het niet sinds ik de filmpjes zag van de problemen die het kan geven.

De kofferbak was even wennen na de enorme ruimte in een touring sports. Gelukkig ben ik goed in tetris.

De rear cross traffic alert was heel fijn in een druk centrum. De blind spot monitor is een handig gadget. Het zicht over mijn schouder naar rechtsachter vind ik wat beperkt maar met de spiegels kan ik op zich alles goed zien.

Kortom... ik ben ontzettend blij met mijn auto en "vrees" dat ik geen ander dan een Lexus meer wil voortaan.

Laatst bewerkt:
Overigens zitten er op de handgrepen van de deuren streepjes (één per handgreep) waarmee je als je die aanraakt de deuren op slot doet ;)

En je kunt de sleutel ook uitzetten, dan hoef je geen veilige plek te zoeken (wat trouwens ook geen kwaad kan hoor)

Grappige ervaring op de autobahn. Er kwam een Duitse Tesla naast ons rijden. Beide inzittenden keken langdurig naar de zijkant van de auto. Na misschien wel een halve minuut gaf hij weer gas en gingen ze er op hogere snelheid weer vandoor.

Wij vragen ons nog steeds af waarom. Niet eerder een UX gezien? Afgestoten of aangetrokken door het design van de wielkasten? Of de Tesla zat (zou ik snappen)?

Bekend verschijnsel Primi.
even met 'sleur en pleur' uit m'n review dd. 02 Juni j.l. op AW
qte...
We maakten trouwens gisteren op de terugweg kennis met een voor ons onbekend fenomeen: nieuwsgierige aagjes in het verkeer.
Ondanks het gegeven dat kennelijk het overgrote deel van Nederland meer dan gelukkig is met het voornemen om ook overdag weer met 130 km/u over de snelwegen te mogen zoeven zijn wij met 100 km op de teller zeker niet de langzaamste. En zo halen meer dan eens medeweggebruikers in die nog langer van die prachtige schoenendozen langs de weg wensen te genieten. Bij tijd en wijlen is er dan wel altijd eentje die dat inhalen niet waardeert en je niet de kans geeft om weer een rijstrook naar rechts op de schuiven. Gisteren maakten we een variant op dat gedrag mee. Eerst je gedwee laten inhalen, dan tot op gelijke hoogte versnellen om vervolgens weer te vertragen. En dat dan meerdere malen achter elkaar. Enigszins geïrriteerd verhoog je dan uiteindelijk maar de snelheid om je inhaalactie niet nodeloos lang te laten duren. Waarna de betreffende auto op eerbiedwaardige afstand haar weg vervolgt. Een tiental kilometers dichter bij thuis realiseerden we ons dat je een Lexus UX nu niet echt op de hoek van de straat tegenkomt. Sterker nog, sinds begin Mei dit jaar is de kans dat je een Tesla model Y op de weg tegenkomt, ten opzichte van onze 300E, ruim 100x zo groot is. Dus in het vervolg laten we die aagjes maar begaan.
...unqte

Laatst bewerkt:
Leuk om te lezen!

De maximumsnelheid was hier zo'n 177 km/uur voor mij. Had zoonlief graag gewild maar de tijd dat ik dat even zou uitproberen ligt zo'n 20 jaar achter me.

Morgen terug naar Nederland rijden in tenminste drie etappes. Beide kinderen willen nog iets zien onderweg.

Het verschil in verbruik berg op en berg af is uiteraard indrukwekkend:
Screenshot_20240721_195550_Lexus Link+.jpg

Wat me wel opviel was dat ik geen bergversnelling had.

Op een ander stuk route met een aantal flinke afdalingen moest ik veel remmen. Ik was gewend dat meer op de motor te doen met de B-stand.

Nu heb ik dat geprobeerd na te bootsen door hem op cruise control te zetten. Maar dat hielp maar deels. Na een tijdje houdt hij dat niet, met drie piepjes werd ik dan gewaarschuwd dat de CC eraf ging en dan moest ik bij remmen.

Overigens was dat voldoende om niet excessief veel te hoeven remmen.

Zoiets moet er toch opzitten lijkt me. Genoeg wegen waar je remmen oververhit raken als je niet op je motor afremt. Geen B- of S- of M-stand bij de versnellingspook?

Je hebt gelijk, S knopje naast de pook. Zo zie je maar, gezocht naar wat ik kende (van Toyota automaten) en nog niet toegekomen aan het boekje verder doornemen.

Volgende keer beter dus, gelukkig goed gegaan zo.