nu wel een Lexus: ux250h premium lease, parelmoer wit

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Primi
  • Startdatum Startdatum
  • Lexusforum jaarmeeting 2024

    Graag willen wij u allen uitnodigen voor de jaarmeeting van 2024.
    Dit jaar zullen wij op 14 september als club aansluiten bij GO Japan te Raamsdonkveer.

    Meer informatie over de meeting is in dit topic te vinden.

Is er een goede reden waarom mijn auto met een hoge bandenspanning geleverd kan zijn?

De spanning is aan alle vier de wielen 2,8 (koud).
In de deur en in het boekje wordt voor voor en achter 2,3 aangegeven.

De auto rijdt lekker strak, maar bijvoorbeeld de ellendige nieuwe verkeersdrempels hier in het stationsgebied (zone 30) moet ik stapvoets nemen.

Bij mijn Auris hield ik netjes het boekje aan en uiteindelijk moest ik mijn banden vervroegd vervangen, met nog prima profiel maar gecupte banden. Hoop herrie.

Is een hogere spanning bij de UX beter of kan ik deze beter verlagen?

Het zijn nog de af-fabriek Bridgestone banden, met voldoende profiel. Ik vind ze vrij luidruchtig, maar dat past wellicht bij de leeftijd (4 jaar).
 

Bijlagen

  • IMG-20240807-WA0003.jpeg
    IMG-20240807-WA0003.jpeg
    1,1 MB · Weergaven: 15
  • IMG-20240807-WA0005.jpeg
    IMG-20240807-WA0005.jpeg
    1,1 MB · Weergaven: 14
  • Leuk
Waarderingen: levensnevel
Is er een goede reden waarom mijn auto met een hoge bandenspanning geleverd kan zijn?

De spanning is aan alle vier de wielen 2,8 (koud).
Ik rij geen UX, maar zowel de dealer als bandenboer adviseren ca. 2,8bar (koud) voor mijn GS.

In mijn deuropening staat 2,4-2,5
 
  • Leuk
Waarderingen: Primi
Bij mij ook. Voor de LS staat 2,5 koud voorgeschreven maar de dealer en ikzelf houd min 2,8 aan. Rijdt wat zuiniger en bij de LS merk ik geen comfort verschil.
Ik heb al mijn Toyota en Lexus auto's altijd voorzien van 0,3 bar hoger dan voorgeschreven. Vindt het ook veiliger.
Zorg ervoor dat je geen sportieve banden kiest, die zijn harder en luidruchtiger.
 
  • Leuk
Waarderingen: Primi
Eigenlijk wel herkenbaar, met mijn beide Prius deed ik dat ook. Met de Auris niet maar was waarschijnlijk wel beter geweest dan.

Ik laat het dan maar zo!
 
  • Leuk
Waarderingen: Bobusa
Ik heb met mijn ct200h, ik geloof maat 215/45/17 ook meer bar dan voorgeschreven...irritant met slecht wegdek en opstakels, maar ligt strak op de weg.
 
  • Leuk
Waarderingen: Primi
Vandaag op pad met de reservesleutel omdat ik mijn vaste sleutel even niet kon vinden en wat haast had. De sleutel lag net niet op zijn vaste plek...

Ik parkeerde mijn auto in een parkeergarage. Zoals ik gewend ben op double lock en de keyfob uitgeschakeld met de 2 extra klikjes. Toen ik 2 uur later terugkwam reageerde de auto nergens meer op.

Ik trok al snel de conclusie dat de batterij toch* leeg moest zijn, want geen rood knipperlichtje. Met mijn Prius heb ik op Schiphol wel eens gehad dat het signaal verstoord was, maar dan knippert je sleutel wel.

Los sleuteltje eruit en de auto geopend. Natuurlijk ging toen het alarm af. Wat een herrie in een parkeergarage, ik kon ook niet meer nadenken. Ondertussen stond zoonlief op een afstandje de auto te filmen :-/

Toen de parkeergarage weer uitgelopen voor 4G (geen ontvangst beneden) en op internet gekeken hoe het alarm uit moest. Starten met de keyfob tegen de startknop. Daarna soepel gelukt en net op tijd thuis voor de F1.

*batterij leeg verbaasde me wel. Bij de proefrit kreeg ik een sleutel zwak melding. Ik had de Lexus dealer daarom gevraagd de batterij nog te vervangen. Met een lachje werd me toen bevestigd dat ze dat zouden doen.

Niet dus. Of in elk geval niet van deze sleutel. De batterij was zwak en de binnenkant van de sleutel zat vol stof.

Inmiddels zelf vervangen en alles werkt weer prima. Ik kan er nu om lachen, maar eerder vandaag in die garage niet echt.

Dat was al de 2e keer alarm sinds ik de auto heb. De eerste keer deed zoonlief de auto van binnen op slot toen hij even in de auto op me zou wachten. De bewegingssensor gaf al snel alarm.
 
  • Leuk
Waarderingen: levensnevel en robtp09
Balen zoiets ja. Ook bij mij vond Louwman Den Haag het niet nodig om die batterijen even te vervangen ondanks de melding. En dat bleek op zich 2x 2 minuten werk - maar ja, kleine moeite ook voor hen dan lijkt me.
 
Nogal šŸ¤£

Misschien heeft hij nu wel heel vroeg een nuttige les geleerd over het vervangen van batterijtjes en het nakomen van afspraken.

Hij begint deze week met de opleiding tot... autoverkoper.
 
Het was even prutsen maar vanochtend hebben we de afneembare trekhaak erop gezet.

Net de fietsendrager geplaatst. Die heeft gelukkig een dubbele stekker mijn vorige auto had een 7-polige stekker en deze heeft een 13-polige. Voor mijn aanhangertje moet ik dus een verloopje kopen.

Verlichting en alles werkte zowaar in 1x, dus ik ben blij. Klaar om kind+fiets op te halen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dirk_S
Ik had in eerste instantie alleen de PKSA uitgeschakeld en het PKSB symbool over het hoofd gezien. Dan sta je snel stil als je achteruit wilt (RTFM, jaja). Gelukkig snel gevonden en goed gezet. Wel een fijn, eenvoudig menu.

Wel jammer dat het niet automatisch uitschakelt bij gebruik van de stekker.

Erg mooi vind ik het dat de stekkerdoos opklapbaar is. Mooi weggewerkt zo.

De fietsendrager is er weer af en de stekkerdoos is weer dicht. De trekhaak blijft er voorlopig even onder, nu ik een aantal maanden wekelijks een fiets moet vervoeren.
 
Als ik de handleiding goed bekijk heb je sowieso de sleutel nodig om hem er af te halen. Maar ik zal straks nog eens goed kijken, Dank voor de tip!