Ook even voorstellen

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
Hi, naam is Marvin, woon in Grunn :wink: . Ben al sinds dat de eerste IS uit is gekomen fan van de IS... totdat ik de toyota Altezza zag, sterkere motor, betere prestaties, maar wel de look van de IS200/300 dus ben nu aan het sparen om een exemplaar uit Japan te importeren... Hoop dat ik die droom snel kan verwezenlijken... Rij nu in een auto van de zaak (Mazda6-II diesel, foto's komen straks wel!) ook geen straf om ermee te mogen rijden... Maar zoals ik iemand hier al heb gezien (gebruiker met de IS350 Weet zijn naam niet meer... :oops:), wordt het steeds duurder om een leuke auto van de zaak te kunnen rijden (anders moet je Prius gaan rijden... not....)en ik denk dat ik in de nabije toekomst mijn auto ook alleen zakelijk ga rijden en dan de Altezza erbij aanschaf voor de pretritjes :roll:

Dit lijkt een leuke forum en het ziet er goed uit!! Hoop veel mee te kunnen praten en ook veel te kunnen leren!
 
Hoi en welkom. :D

hieronder de link naar een pagina met de verschillen tussen de altezza en de IS.

http://homepages.paradise.net.nz/jswrig ... lexus.html

De Altezza heeft ook een 2.0l motor, zelfs een 4 cilinder (RS200 maar wel gekieteld), let dus op met wat je koopt. Misschien kan je beter de IS300 uit de States halen (heb je ook meer keuze)

Mooie auto, de 6. Ik blijf het prachtig vinden deze op de weg tegen te komen.

In ieder geval, welkom op het forum, ik hoop dat je je vermaakt.
 
Hey Hube! Bedankt voor de welkom en de link! Ik heb inderdaad onerzoek gedaan naar de Altezza, komt met de 3SGE Yamaha BEAMS getunede motor. Ik heb ook gekeken naar de IS300 uiteraard met de 2JZ, maar de 3SGE trekt mij meer... ook sinds ik ze in levende lijve in actie heb kunnen zien... 2JZ blijft altijd een mooie motor, helemaal het geluid... waow! er zijn ook een paar Altezza's in Engeland te koop, dus die route kan ik ook gaan.. maarjah.. tzt zie ik wel...

Weet iemand hier hoe de BPM uiteindelijk berekend wordt? Zit al een tijd op internet te snuffelen, maar ik krijg geen duidelijke calculator ofzo?

Gr,

Marvin.
 
Hier de beloofde foto's... Kleur is donker bruin... Is verlaagd met Eibach veren, getinte achterruit en achter zijruiten...
DSC04660.jpg

DSC04659.jpg


Zijn een beetje donker, ben van plan 1 deze dagen nieuwe te gaan schieten... Heb ondertussen ook schade gereden... damn snow!
 
Welkom! er zijn er veel die schade rijden met deze gladdigheid, m'n vader ook al.

Ik zelf alleen een kenteken plaat frame :wink:

In de UK zijn de auto's ook stukken goedkoper als je het met hier vergelijk. Er zijn trouwens ook wel bedrijven die je kunnen begeleiden met aanschaf in Japan. Voordeel van die auto's is toch vaak dat ze bespottelijk weinig hebben gedraaid, en de prijs is nog leuker :D

dreamcarcompany.nl was dat bedrijf dacht ik, doet heel veel in Skyline's

Moet je hier trouwens eens tussen kijken, ook leuk:

http://www18.ocn.ne.jp/~mamiana/inventory-toyota.html

Mazda mag er trouwens ook wel wezen, stukken mooier dan het vorige model
 
Hey Jelmer, thx voor de links... ja, schade was stom, ik reed niet eens hard, wou rechtsaf, maar de auto had een andere plan :lol glee door en kwam tegen een andere auto aan... gelukkig valt de schade mee, bumper, koplamp en zijscherm heel minimaal gebogen.. en ja.. vind dit model mooier dan de vorige...

Ik ga de links checken! thx!
 
Inderdaad mooi! Zeker de bruine kleur is apart te noemen. Heeft wel wat!

Leuk dat je dan toch voor de Altezza gaat, ik dacht misschien dat het rechtse stuur wel een remmend effect zou hebben. Dat zou bij mij namelijk wel zo zijn.

Voor het uitrekenen van BPM, ik zou de calculator van autoweek gebruiken.

http://www.autoweek.nl/bpmcalculator.php
 
haha de stuur rechts maakt mij niet uit ik durf het wel :P

Thx voor de link!
 
Hi Alor.. heb je topic gezien... zonde.... maarjah.. je vrouw heeft niks en de auto is "gelukkig" niet in het water beland... phew...
 
Nee, want als een auto te water raakt; berg je dan maar, alle elektronica gaat gek doen. Zo is meen ik de XJR van me oom aan z'n eind gekomen

@Marvin: Leuk he, daar staan een heleboel Toyota's op. Keek zelf altijd naar een Aristo V300
 
Ja, inderdaad met dat electronica... onderhuids gebeurt er van alles...

ja, bijna allemaal gepimpt ook, maar wel netjes gepimpt en niet overdone... Wat voor motor zit in de V300? Ik dacht dat de aristo alleen met de 2JZ kwam?
 
2jzgte... Damn... Pretty much bullet proof! En waarom heb je die uiteindelijk niet gehaald?
 
Daar heb ik geen centjes voor (over) :P en zelf voel ik niet zoveel voor rechts in de auto zitten. Het is voor mij namelijk niet alleen een hobby auto

Al zijn er wel tal van LHD GS300's omgetoverd naar 2JZ-GTE, ook een handjevol LS400's... al heeft de 1UZ-FE ook voldoende potentieel (6 bouts krukas ophanging)

Ik ben zelf trouwens ook meer van de 8 cilinders, niet persee vanwege het vermogen. Vind het gewoon mooi.
 
ach joh... ook een 2jz went..
er is in NL al een GS300 met een 2JZ twin VTG-turbo set-up! dat ding gaat binnenkort van zn plek echt ziek!!
 
LHD = Left Hand Drive

andere twee zijn de namen van een Toyota motor.

@Joep: Zilvere GS300 van de eerste generatie had ik al eens eerder gezien, 500pk of iets dergelijks. Hoe zit het trouwens met die ene die 1000pk uit z'n LS400 v8 wou halen? waar gaat dat trouwens over, dat ding is straks niet meer normaal te berijden :?
 
Hahaha 2jzge is de motor dat in de is300 zit. 2jzgte komt bijvoorbeeld in de turbo versie van de supra. 1uzfe is wat Jelmer bijv onder zijn motorkap heeft... 8 cyl hmmmm heerlijke motor... Heb een Nissan s13 op youtube gezien met dat ding onder de motorkap... SICK!!
 
die gast met die V8 met T88 turbo rijdt... en er is idd nu al niet mee te rijden en hij doet nog maar 0.5 bar! laat staan bij 1 bar turbo druk..

hij wilde een luxe auto waarmee hij in Dld met 300km/u door heen kon cruisen.

de gs is een blauwige met een body-kit, zwaar getuned.
 
@Jelmer... zijn beide video's van dezelfde auto? Lekker geluid met ITB's heh!