Overhauling the rusty LS400

@ GTech,

Heb ik nog niet gedaan maar voordat hij erin gaat zal i kdat doen.

@ Niels,

Er is geen 1 LS van 20 jaar oud die niret dezelfde problemen heeft als de mijne.
Hoe hard ze ook zullen ontkennen maar het is een feit dat een 20 jarige auto veel liefde nodig heeft.
Ik geef mijn liefde liever aan een LS dan aan een vrouw.

:D

Vrouwen zijn net zoals de LS om mee te rijden !!

Voor de rest zijn het lastpakken ...

:worship:
 
Ik snap het effe niet meer. Wie fixt dat blok nu ??? CCV?

Succes verder Lexxie.
 
Zo beste racers, links plakkers, bumperanaaltjes,rechtsdienders, leechers, gliders, overhaulers en customizers,

De Lexus LS400 is klaar maar hij rijd niet, na veel speurwerk tot de ontdekking gekomen dat de koppen verkeerd om op het blok zaten. ( dat dat kan is een doodzonde)
Na de eerste start kwam er geen druppel olie naar boven, jammer dat de klepdeksels er al op zaten want daardooor konden wij dat niet zien.
Resultaat na enkel wat stationair lopen:

2 kapotte nokkenassen
2 ingesleten koppen

aantal km gereden 0
aantal keren de hgarage uitgereden 0 x
verlopen aantal uren 30 x 8 uur.

De motivatie is hoger dan ooit na 1 maand mishandelt te zijn door een Fiat Doblo 1.3 x niets( knie blesure van de koppeling) ben ik het wel zo zat om de heuvel op te kruipen terwijl iedereen me inhaalt.
Om fouten te voorkomen als voorheen heb ik alleen het blok er nogmaals uitgevist. Daarnaast heb ik op advies vcan mijn leermeester de orde bewaard op de werkvloer no more chaos here.

Koppen + nokkenassen liggen klaar
Pakkingen ook
Motor is opnieuw uit

Dit weekend alles afmonteren en Maandag proefrijden.
Onderblok loopt smooth dus alles komt goed.

Hoofdvraag :

Heb ik spijt ?

NEE het is was een dure les maar er is niets zo fijn als de voldoening die het geeft.
Daarnaast is mijn donateur een beste vent en we vermaken ons prima en ook in de toerkomst zullen we elkaar zien.
Ik schijt zijn warme toilet heerlijk onder met hollandse stront en laat zijn super ongehoorzame aggressieve zwarte pittbull uit van 15 cm hoog gewicht 3 kilo.
In ruil daarvoor eten we iedere dag dure lappen steaks en malse ossehaas.
Het is inderdaad tyfusziekelijk koud in zijn kot maar ik heb extra vette Siberian kleren meegenomen.
De eerste week een kachel gehuurd maar het kutding zoog me leeg met 30 liter diesel per dag.

Tsja voor de rest kan ik alleen maar zeggen:

Engine swappen ?

Call the expert .... RTFM !!!
:P

ik heb jullie vreselijk gemist maar iedere dag was ik zo kapot zo depressief dat ik al maanden geen liefde heb bedreven.
Maar ook dat komt gauw goed want ze staan weer in de rij voor mij. :worship:

:rulez:
 
ovv1 zei:
Ik snap het effe niet meer. Wie fixt dat blok nu ??? CCV?

Succes verder Lexxie.

Lol CCV is een luie hond .... speelt wat met zijn pik en helicoptertjes maar echt werken kan ie niet.

:rulez:
 
Dag 100:

De LS ligt weer vastgeplakt op het asfalt, de nieuwe motor en transmissie mounts doen wonderen hij schakelt serieus naadloos over. De nieuwe bushings op alle draagarmen dragen daar goed bij. De motor is als nieuw snort als een peperduur modeltreintje, lekt geen druppel vloeistof en als ik gas geef dan ervaar ik iets nieuws:

Er is dan direkt een respons en de LS schiet naar voren met driftende zomerbandjes op de betonnen platen. Pas als je onderdelen demonteert kun je nameten hoe krom iets is ... de LS zweeft echt goddelijk ik heb moeten lijden in die schuur voo , meer dan 30 dagen maar nu weet ik 100% dat de LS Amsterdam Moscow Sevilla zonder moeite op en neer cruised . Daarnaast was de wereldreis into the LS een leuke opleiding die mij veel heeft geleerd.
Nu alles vernieuwd is en ik wel op het oog de camber etc etc heb vastgezet moet ie nog ff uitgelijnd worden en het aircootje hervullen.

De LS gaat zo de snelweg op voor een full throttle test op 250km per uur ...
Belgen opgepast dus !! stoppen jullie is met links plakken en neem de rechter rijbaan ten alle tijden.
Er kan een voertuig van achteren naderen met 250 km p uur wees hoffelijk en houd de E40 vrij voor een hollandse maniak met een zeer unieke auto.
:worship:
 
en toch zou ik 'm eerst uitlijnen alvorens te testen op hoge snelheid....maar ach, wie ben ik
 
Gebruikersnaam: Lexter

Statistieken gebruiker

Laatst bezocht: ma dec 03, 2012 19:29