Overhauling the rusty LS400

Lexter zei:
Hoeveel PK 's win je daarmee alle poorten polijsten ?
om en nabij de 0 PK. alleen bramen en groffe zaken grof weghalen, polijsten is echt complete tijdverspilling.
 
Lexter zei:
Gelukkig is er nog internet anders zou ik nu hopeloos worden kan iemand ij vertellen welke kop nummer links of rechts is ?
koppen zijn NIET uitwisselbaar dus echt goed uitzoeken welke waar moet. volgende keer met een dremel een L en een R erin graveren.
 
Hoe kan het dan dat de stuurpomp heel toevallig op beide koppen past ?
En waarom staan de pijltjes in de koppen niet de dezelfde kant op ?
Ok zijn de koppen kwa vervuiling niet gelijk en de ronde plaatjes die boven op de veren liggen zijn een andere kleur.

Waarna ik dacht : Er klopt iets niet ... deze koppen zijn niet hetzelfde maar ze spiegelen wel perfect.
Ik heb de koppen ook gedemonteerd ontvangen, dus ik kan niet zeggen welke van links of rechts kwam ze lagen al op pallet.

Er staat op iedere kop 1 nummer 23 en 26 echt overal zetten of drukken ze de letters in echt overal ieder beugeltje staat L of R maar op de koppen !! nee hoor ....

To be continuned
 
AWH zei:
Lexter zei:
Hoeveel PK 's win je daarmee alle poorten polijsten ?
om en nabij de 0,0000001 PK. alleen bramen en groffe zaken grof weghalen, polijsten is echt complete tijdverspilling.

ok wel leuk om te doen maar nu stop ik er mee want alles zit onder het slijpsel de engine swap krijgt PRIO 1.

:rulez:
 
Cylinder Head
 The cylinder head is made of aluminum and has intake and exhaust ports in a cross?flow arrangement. The intake
ports are on the inside and the exhaust ports on the outside of the left and right banks respectively.
 The cylinder heads are compact even for a DOHC engine. The pitch of the intake and exhaust camshafts is
shortened and the valve angle is narrowed to 21334.
 The left and right banks of cylinder heads are common in configuration.
When the cylinder heads are disassembled for servicing, be sure to assemble each cylinder head to the correct right
or left bank. The camshaft may seize if they are assembled incorrectly.

 Pentroof type combustion chamber with four valves is used.
 The squish area guides the air?fuel mixture to the center of the combustion chamber to increase the combustion
speed and thus maintain a stable engine operation.
 
pppf eindelijk is die klepverentang terug van het Luikerpad en ben ik weer volop bezig met het verwijderen van de kleppen en het monteren.

:P
 
@ 2J,

lol ... ik heb de vaatwasser naar huis gestuurt, alles met de hand.

Update:




De engine swap moet in 1 x goed lukken, koppen wisselen is vragen om problemen.
Ik ga de 2de hands koppen niet wisselen met het reserve blok de redenen:

De kop is niet zo mooi als beloofd was.
Er zijn nog steeds geen pakkingen binnengekomen.
De shims zijn nog niet besteld
De shimremoval tool ontbreekt

We gaan zo het blok ophalen en dan ben ik weg voor een paar dagen op naar het beloofde land met vrijheid.
Ik hoop dat de LS het haalt de 250 km want het water stroomt er nog steeds uit ik neem 10 liter water mee.
CCV zal wel achter mij rijden in geval van nood.

Ik ga pogen alles te fotograferen en ik hoop een complete DIY engine swap tutoriual te kunnen maken.
Of dat lukt weet ik niet want de swap gaat voor ......

Tot nu over en uit Lexter

:worship:
 
Toch hoor ik hem draaien in het filmpje :P
Kan je trouwens niet op het andere blok kijken welke kop waar hoort? Er moet toch een merkteken te vinden zijn of iets dergelijks...of misschien net een verschil waardoor je weet welke waar hoort?

Succes met de swap in the land of the free-tekkes! Die 250km heb je ondertussen ook in de randstad gereden, dus dan haal je het zeker.
 
het is een drama ....
een fiasco ....
een gebed zonder eind ...
water naar de zee dragen ...
een hel ...
een hobby ...
een therapie ....

Het 2de hands blok is in zeer slechte staat even een opsomming.

Er miste meerdere onderdelen;

2 kappen
dynamo
stuurpomp + poelie
multie riem en poellies + spanrol
2 x bombine
1 pulsation damper
luchtfilter inlaat
Bovenkapje bedrading
Kapje Gaskabel
Fanbracket
Fan cluth
Fan


Er was het volgende ernstig mis mee:

EGR is gescheurd.
Carter pan is gescheurd.
Een black sludge aanslag die erop wijst dat dit blok of 5 ton heeft gelopen of nooit olie is gewisseld.
Ernstige olie lekkages op de kleppen deskels.
Oliepeilstok o-ring lekte hevig.
Olie pick up restrainer de zeef helemaal verstopt.
Er zat roest water in ipv koelvloeistof.
Bougies zijn nep.
Sommige bedrading is niet netjes afgekoppeld.
De laag gum gum van de opgedroogde olie is hardnekkiger dan ik ooit heb aangetroffen.


What has happened:

Het blok is gestript van de olie en water pomp + distributie
Kleppen zijn gemeten 2 kleppen moet gesteld worden eigenlijk.
Of de swap deze week nog plaats vind ? Ik weet het niet er zit te veel roet op en in en de koppen zijn zwaar verontreinigt ondanks dat CCV blijft herhalen dat ze er uit zien als nieuw, die ziet de onweers bui al hangen met een nieuwe bewoner in zijn schuur die niet weg kan.

The good news:

De giraf is een orgasme, alles op sta hoogte en een dikke tafel eronder.
Met 1 vinger draai je het blok of til je het op het tempo ligt nu 50 x hoger.
En de opties zijn ontelbaar, de need to splits is bigger then the urge to swap.

:worship:

holy moses somebody stop me !!

:O
 
blok is zo goed als uit elkaar geen speling zijwaarts op de drijfstangen
zuigers zijn nog ok kleppen lijken ok

blokkie zal de LS doen herleven CCV heeft even wat proef gereden zoals hij nu nog is maar het is duidelijk merkbaar dat ie beroert loopt

koppen zijn eraf en de oliepan zodat ik morgen met de hoge druk het kale blok van binnen en buiten kan reinigen en uiteraard droog ik het blok met een hete luchtfohn.

vage azerty keyboardje

:P
 
Wow, denk je echt nog steeds dat deze auto alle drama waard is?
Er rijdt nu een gelukkige snuiter in mijn oude Lexy rond, die had je voor dit geld ook prima kunnen kopen :P