Overhauling the rusty LS400

Ok geef maar Pb

BTW: De hond is een reutje ondertussen al 1.5 jaar oud hij noemt Max. En het is idd ne kleinen beer :) met een speciaal karakter maar dat gaat ge nog wel ondervinden :)
 
Jaja eerdaags gaat de metamorfose van start, zal wel wat werk zijn als je weet hoelang het al duurt voor een normale wagen een blok te wisselen en alle randapparatuur over te zetten. Ik gok op een werkdag of 3. Maar vrees dat het langer zal duren door mankementen die gaan te boven komen als het oude blok eruit ligt
 
p1290001j.jpg
 
My first UFZE swap .....

Ik poep 12 kleuren diarree van de angst dat het niet goed komt en ik als een vluchteling moet gaan kraken in Aalst.
Zo te horen heeft CCV meer vertrouwen in de swap dan ik zelf lol ... meekijken als het een ander mans auto is altijd relaxter.

We shall see ik heb er wel zin in.

:P
 
Nou beste gliders,

Het is echt heel veel werk, 32 kleppen lijkt wel eindeloos maar iedere keer als er een klep weer schoon is en een shim plaatje is opgemeten en genoteerd in de boekhouding dan kom ik iedere keer een stappie dichterbij.
Ik heb nu 16 kleppen bijna schoon de cilinderkop moet nog in geslepen worden met de kleppen en dan goed gereinigd worden. Nokkenassen zijn bijna weer nieuw het is allemaal slaven werk bijna niet meer therapeutisch daarom ff wat posten even wat anders doen.

Plannen voor het reserve blok before the swap:

Gereviseerde kop installeren waarvan de kleppen al zijn gesteld.
Waterpomp
Oliepomp
Ditributie set compleet
Multitiem set compleet
Nieuwe filters
Nieuwe ATF fluids
Nieuwe 5W30
Nieuwe koelvloeistof
Nieuwe Injectoren
Nieuwe engine wire harness

:worship:
 
Back up troopers reported !!

Back up troopers reported !!

Hulp troepen erbij gehaald als je overhault op deze schaal is een bepaald soort standaard gereedschap setten vereist zo ook deze kon het niet laten ik word helemaal koopziek in die bouwmarkten jullie niet ?

een echte man heeft een Dremel ....


p1300001.jpg


p1300003.jpg


p1300002.jpg


p1300004a.jpg
 
Komt wel goed Lexter, vraagt wel wat tijd en inspanning voor zo iets te swappen is niet zo een alledaagse klus :). In het slechtste geval haal ik er nog wel een ervaren garagist bij :p
 
Al die stukken mooi oppoetsen en meten zal wel wat tijd in beslag nemen. De dremel is hier een goede tool voor. Is alles nog goed van klepzittingen en kleppen? Geen verbrande kleppen of beschadigde nokkenassen?

Het nieuwe blok switchen heb ik niet zo een schrik van, wat me meer zorgen baart is het gereviseerde blok netjes opbouwen en mooi draaiend zien te krijgen.

Voor we dat blok (met supercharger) dan nog eens in zou ik het wel laten testen dat niet al het werk voor niets is geweest.
 
Hoi CCV,

Ik moet nog zoveel doen !!! Maar ik ga steeds rapper met de nieuwe tools en de Dewalt boormachine slijp ik de kleppen nu in no time vrij van hun hardnekkige carbon lagen.
Ik heb nog geen excessieve afwijkingen geconstateerd die versmalling in de inlaat kleppen is normaal dat was vals alarm. Ondertussen wat meet gereedschappen ter beschikking dus ik kan de nokkenassen ook nameten maar dat is allemaal nachtwerk want dat maakt geen geluid.

1 kop is prachtig schoon die andere is ranzig ... ook zo vaag.

Ik moet voor morgen ochtend 12.00 de nieuwe shimplaat maatjes door mailen naar de Healer Lexus Amsterdam anders duurt het allemaal te lang. Dat word nachtwerk dus die kop moet sneller af zodat ik naar Aalst kan voort het echte werk.

:worship:

Supercharge me bay do it harder !!
 
Goed bezig Lexter,

Ziet er al mooi uit. Alles ook mooi tezamen gehouden zie ik, keurig zoals het hoort. Ik heb er een goed oog op :)
 
slippernick zei:
Het begint echt alweer wat te worden.
Goed bezig.
Doe je ook meteen de in en uitlaat poorten polijsten?


Ik durfde het al niet te vragen maar ik zie overal bramen en uitstekende lappen metaal, zolang je niet aan de nokkenas zit is het toch ok om dat te verwijderen. Ik snap niet dat die afwerking zo slecht is, zelfs mijn Polini cilindertje op mijn SP103 was nog mooier afgewerkt. Ook de koelings gaten zijn niet mooi die heb ik al een beetje op geslepen mit der Dremel, jawohl.

Helaas lukten een aantal foto's niet waaronder die lelijke afwerking die de flow vermindert.
Hoeveel PK 's win je daarmee alle poorten polijsten ?
Vroeger boorde ik zelfs flowgaten in mijn cilinders wat ook echt hielp, dus dan ging ik geen 50 km p uur meer maar 55 km joooeehooeeeeeeeeee !!!

:rulez:
 
cvvracing zei:
Goed bezig Lexter,

Ziet er al mooi uit. Alles ook mooi tezamen gehouden zie ik, keurig zoals het hoort. Ik heb er een goed oog op :)


Jaja schijn bedriegt ik ben de klepveren tang kwijt ... alsof ie beentjes heeft en naar het Luikerpad is weggelopen om daar wat beters te doen.
Ik ben ook 1 onderdeeltje kwijt ligt achter de kast .....
Gelukkig is er nog internet anders zou ik nu hopeloos worden kan iemand ij vertellen welke kop nummer links of rechts is ?

23 of 26 ?

LOL total chaos i need you now !!