Overstap van IS200 naar IS300 SC

ThinlaneT

Heel actief
21 sep 2010
597
48
28
Hi,

Sinds ons gezinnetje 3 ipv 2 koppen telt, begin ik steeds meer te kijken naar een sportscross. Vooral de achterklep opening is daar debet aan. Tijdens mijn zoektocht naar een IS200 ook wel hier en daar een Sportcross bekeken maar toentertijd toch voor een sedan gekozen. Nu de plannen tot overstap toch wat constructiever beginnen te worden is een overstap van 2 liter naar 3 liter ook een puntje van overweging.

Ten eerste het koppel, in de IS zou ik wel wat meer en wat eerder (in de revrange) koppel willen genieten. Ik weet niet hoe de koppel kromme zich tussen de is200 en is300 verhoudt.
Niet onbelangrijk is het verbruik. De IS300 is natuurlijk wat dorstiger. Gebruik van m'n auto ligt op dagelijks 40 km over 80km wegen. 1 op 11 is wel de max met de IS200 heb ik gemerkt (bij mijn rijstijl en traject van 9 stoplichten). De 300 zal daar wel onderzitten (hoger verbuik), maar hopelijk niet al te veel.

Het feit dat er een automaat met 5 verzetten inhangt is ook een fijn gegeven. De 4 trapsautomaat icm de 2 liter was ik destijds niet zo tevreden over waar ik mijn keuze heb laten vallen op de handbak. Ik vroeg me enkel af hoeveel toeren de 300 loopt bij 120 km/u.
Is de 3 liter van zelfde opzet als de 2 liter? Maw, de 2 liter staat bekend om zijn betrouwbaarheid en levendigheid (mits de VVT-i is aangesproken) maar ook beperkte tunings mogelijkheden; hoe verhoudt de 3 liter zich hierin?
 

GPS-10

Connaisseur
10 jun 2011
4.993
117
0
Ja, jammer van die 11 eigenaren, zou ik zelf ook enige moeite mee hebben...

Fijne wagens dit, hopelijk komt er snel iets op je pad ;)
 

Mike1975

Hoort erbij
17 aug 2013
96
0
0
Die sc bij a27 stond 8 weken geleden te koop voor 5950. Ik was op zoek naar een sc200 of 300 maar wilde niet meer dan 5000 uitgeven. Heb nu een sc200 gekocht omdat ik graag een auto wilde die iets minder verbuikte dan mijn Volvo xc70.
De prijsdrop van 2000 euro is echt enorm. Vind het eigenlijk geen geld voor een is300sc en dat maakt m ook wel een beetje verdacht. Een kijkje nemen doet geen kwaad lijkt mij.
 

ThinlaneT

Heel actief
21 sep 2010
597
48
28
Dat budget heb ik ook ongeveer, maar afhankelijk van de inruilwaarde van mijn huidige IS200 sedan. De pricedrop is wel erg verdacht. Van meerdere kanten nu vernomen dat ik deze beter kan laten staan en geduldig kan wachten op een ander exemplaar.

Mijn ervaringen met Lexus zijn erg goed, dus met de overstap naar een sc / touring commiteer ik mij graag aan Lexus. Af en toe zit ik wel naar de Beierse modellen te kijken, 325 of 330 touring, en soms een 528 touring, maar dan kom ik al snel weer terug bij Lexus gezien de uitrusting, betrouwbaarheid en uiterlijk.
 

Lacor

Stamgast
25 jun 2011
1.010
66
0
Verstandig, in allebei de gevallen ;) Hoewel een BMW wel erg fijn is. Maar het totaalplaatje van een IS blijft onovertroffen.
 

Mike1975

Hoort erbij
17 aug 2013
96
0
0
Ik heb ook gezocht naar een 330i,325i of 530i. Uiteindelijk is het de IS geworden vanwege het betrouwbare image van Lexus. Enige waar ik beetje van blijf balen is het stroperige vermogen van de IS200.
 

Mart!ni

Hoort erbij
9 apr 2012
43
7
8
Afgelopen weekend zag ik tot mijn verbazing een IS300 uit 2003 te koop staan in Meppel met slechts 37800 km. Lees ik dit goed?! Hoewel ik net mijn IS200 heb zoals ik wilde, ben ik daarom toch gaan kijken ondanks de afstand van 170 km. Onvoorstelbaar, aantoonbaar NAP, deze auto is gewoon nieuw. Dat zie je aan alles, wielen helemaal origineel, leer perfect, alles als nieuw! Ook nog een mooie uitvoering, vol leer, xenon, automaat. Het is een Executive op kenteken, geen navi, maar wel sport pedalen, instaplijsten, pook, geblindeerde ramen. Dat duidt weer op een sport. Ik ben benieuwd of er een lsd op zit. (Vergeten goed te kijken) Gezien de km stand en hoe de auto erbij staat een unieke auto! De dealer, Wensink te Meppel, bood een goede deal incl distributieset, met waterpomp. Ik heb nog nooit eerder zo impulsief en snel een auto gekocht... Dinsdag kan ik de auto gaan ophalen. Als je een is200 automaat gewend bent is de is300 automaat een stuk pittiger. Het grappige is straks dat niemand het door gaat hebben, mijn huidige auto ziet er hetzelfde uit...kleur, wielen enz...
 

Mike1975

Hoort erbij
17 aug 2013
96
0
0
@martini. Ik heb die IS ook gezien en deel je mening. Vond de prijs voor een IS300 met die km stand erg netjes. Veel plezier met je nieuwe auto!!
 

Mart!ni

Hoort erbij
9 apr 2012
43
7
8
En gelukkig ook bij een fatsoenlijk bedrijf.
De vorige eigenaar, een ouder stel (70) heeft deze ingeruild op een mini cooper s met alle opties. Zo een opa wil iedereen toch.

Mike ben jij degene die mijn alu pookknop onlangs heeft overgenomen, de blauwe IS200 SC? Evt heb ik ook nog een bijna nieuwe K&N luchtfilter uit mijn IS200. (sorry off topic)
 

ThinlaneT

Heel actief
21 sep 2010
597
48
28
Een jaar na schrijven van eerste post van dit topic de zoektocht maar weer wat serieuzer opgepakt (ik was ondertussen frequent passief aan het rondkijken). Op dit ogenblik niet heel veel aanbod qua IS300 Sportcrossers. Mijn oog viel op het exemplaar in de link hieronder.

http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=249550151&asrc=st

Niet helemaal de kleur die ik zoek (idealiter ga ik voor de Antraciet Metallic met lichte/beige bekleding), maar zo met H&R verlagingsveren ge?nstalleerd trok het mijn aandacht.
Iemand toevallig bekend met dit exemplaar?
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
Kijk ook trouwens of de wielkasten omgerold zijn en als dat zo is of het goed is gedaan, gezien de wielen kan ik me voorstellen dat dat zo is...
 

ThinlaneT

Heel actief
21 sep 2010
597
48
28
Die velgen staan hem idd goed. Damn.. Maar ben je van plan te gaan kijken?

Ik twijfel of ik deze zal bekijken, het is namelijk voor mij niet echt om de hoek. Wat mlcoolj als zegt is het een import dus heb de verkoper gemaild met wat vragen over de import etc.

@mlcoolj Dank voor de tip over de wielkasten, daar had ik misschien niet zo snel op gelet.

Naast dit model kriebelt nog een beetje een aanbod van Redbaron (forumlid alhier). Door import vanuit Belgie is dit wel wat minder gunstig qua kosten. Wel voldoet dat model wat meer naar mijn wensen (kmstand 70k, antraciet metallic). Lastig, lastig, lastig....
 

mlcoolj

Stamgast
17 feb 2010
6.576
115
63
Wil best namens jouw gaan kijken hoor... is in Groningen zo te zien, dus voor mij wel om de hoek wss. Als je wilt stuur je mij een lijst met dingen waar jij op let als je een auto gaat bezichtigen en dan werk ik die wel af en koppel ik terug naar jouw. Kun je dan zelf beoordelen of het waard is om toch een ritje heen te wagen...