- 21 sep 2010
- 615
- 57
- 28
Hi,
Sinds ons gezinnetje 3 ipv 2 koppen telt, begin ik steeds meer te kijken naar een sportscross. Vooral de achterklep opening is daar debet aan. Tijdens mijn zoektocht naar een IS200 ook wel hier en daar een Sportcross bekeken maar toentertijd toch voor een sedan gekozen. Nu de plannen tot overstap toch wat constructiever beginnen te worden is een overstap van 2 liter naar 3 liter ook een puntje van overweging.
Ten eerste het koppel, in de IS zou ik wel wat meer en wat eerder (in de revrange) koppel willen genieten. Ik weet niet hoe de koppel kromme zich tussen de is200 en is300 verhoudt.
Niet onbelangrijk is het verbruik. De IS300 is natuurlijk wat dorstiger. Gebruik van m'n auto ligt op dagelijks 40 km over 80km wegen. 1 op 11 is wel de max met de IS200 heb ik gemerkt (bij mijn rijstijl en traject van 9 stoplichten). De 300 zal daar wel onderzitten (hoger verbuik), maar hopelijk niet al te veel.
Het feit dat er een automaat met 5 verzetten inhangt is ook een fijn gegeven. De 4 trapsautomaat icm de 2 liter was ik destijds niet zo tevreden over waar ik mijn keuze heb laten vallen op de handbak. Ik vroeg me enkel af hoeveel toeren de 300 loopt bij 120 km/u.
Is de 3 liter van zelfde opzet als de 2 liter? Maw, de 2 liter staat bekend om zijn betrouwbaarheid en levendigheid (mits de VVT-i is aangesproken) maar ook beperkte tunings mogelijkheden; hoe verhoudt de 3 liter zich hierin?
Sinds ons gezinnetje 3 ipv 2 koppen telt, begin ik steeds meer te kijken naar een sportscross. Vooral de achterklep opening is daar debet aan. Tijdens mijn zoektocht naar een IS200 ook wel hier en daar een Sportcross bekeken maar toentertijd toch voor een sedan gekozen. Nu de plannen tot overstap toch wat constructiever beginnen te worden is een overstap van 2 liter naar 3 liter ook een puntje van overweging.
Ten eerste het koppel, in de IS zou ik wel wat meer en wat eerder (in de revrange) koppel willen genieten. Ik weet niet hoe de koppel kromme zich tussen de is200 en is300 verhoudt.
Niet onbelangrijk is het verbruik. De IS300 is natuurlijk wat dorstiger. Gebruik van m'n auto ligt op dagelijks 40 km over 80km wegen. 1 op 11 is wel de max met de IS200 heb ik gemerkt (bij mijn rijstijl en traject van 9 stoplichten). De 300 zal daar wel onderzitten (hoger verbuik), maar hopelijk niet al te veel.
Het feit dat er een automaat met 5 verzetten inhangt is ook een fijn gegeven. De 4 trapsautomaat icm de 2 liter was ik destijds niet zo tevreden over waar ik mijn keuze heb laten vallen op de handbak. Ik vroeg me enkel af hoeveel toeren de 300 loopt bij 120 km/u.
Is de 3 liter van zelfde opzet als de 2 liter? Maw, de 2 liter staat bekend om zijn betrouwbaarheid en levendigheid (mits de VVT-i is aangesproken) maar ook beperkte tunings mogelijkheden; hoe verhoudt de 3 liter zich hierin?