Phaebo IS200 Supercharged

Zo! :O Wat hij ^^^ zegt . Je kan nu zo het cirucuit op. Apart en vrolijk!
Ik vind dat je korting moet krijgen vd verzekering...
:P
 
Phaebo zei:
Ik heb mijn auto pas geleden APK gekeurd dus ik kan nog zeker een jaar rond rijden met het folie op de lampen. Tegen die tijd kijk ik wel even wat ik doe, misschien haal ik het er dan af of misschien opzoek naar een reserve setje koplampen.

Weet je toevallig hoeveel % tinting deze folie is?
Voor achter zelfde tinting?
Ik vind t er wel heel gelikt uit zien namelijk.
Hoe is het zicht 's avonds met de lampjes aan? Nog voldoende?
Als je hier een foto van zou kunnen maken, zou top zijn!! :photo: :rulez:
 
Ik weet niet precies hoeveel procent tint de koplampen zijn. De achterlichten zijn nie met folie deze zijn smoked led achterlichten die ik zo van ebay heb gehaald. De mistlampen achter dan weer wel met folie.
Ik moet wel zeggen dat de licht opbrengst bij de koplampen wel minder geworden is savonds. Wel zit er bij mij 8000K xenon in waardoor het weer redelijk gecompenseerd word. Wel ietsje donkerder dan voorheen. Maar vind dat ik nog voldoende licht heb.
Ik heb helaas geen foto
 
Zag je rijden vandaag om een uurtje of 5 bij de kruising van de Mac huis ter heide.
Complimenten voor je wagen! Ziet er super uit :rulez: (of er moet nog 1 met knaloranje velgen rijden)
 
Bedankt voor de komplimenten. Klopt dat was ik. Ik kwam van Toyota Ats vandaan. Ik had jou niet gezien alleen.
 
Vet zeg! Met bewondering heel het verhaal gelezen, mooie ombouw en mooi om te lezen hoe alles stap voor stap gaat. Ziet er top uit (ook onder de kap).
 
hey jurgen bedankt man! leuk om te horen.
Voorlopig helaas nog eff geen vorderingen.

heb wel iemand anders gevonden die pulleys kan maken dus binnekort misschien nog een stapje verder. Van 145 mm pulley naar 155mm. Daarbij neem ik dan ook toyota corolla t-sport 2zz-ge gele injectoren.
Van deze injectoren weet ik zeker dat de auto het kan afregelen alleen zal ik moeten ervaren of het de juiste maat is voor deze pulley.
ik heb nu 260cc injectoren en dan worden het 310cc injectoren.
oem is 150cc
Na de nieuwe upgrade wil ik de auto ook weer een keer laten testen op de testbank.
geschat zit ik nu tussen de 230 - 240 pk en na de upgrade hoop ik toch wel minimaal 250 pk te hebben.
maar we zullen zien.
to be continued....
 
toch wel geinig. Vraag me alleen af wanneer de 1gfe kuren gaat vertonen. Jij hebt toch nog niet die 1gge spullen erin zitten of wel? Denk dat op een bepaald moment een drijfstang einde oefening word.

Vind het wel een gaaf ding, zie je vast nog wel een keertje op de foodstrip
 
Tot nu toe rij ik al ongeveer een jaar zo met die kompressor en alles erop en vertoond de auto nog geen kuren. Alles werkt nog perfect. geen olieverbruik of rare geluiden.
De internals van het motorblok zijn nog origineel. dus nog geen 1ggte spullen erin.

toch nog kleine updatejes.
nadat ik bij johannes zijn altezza had afgekeken en de link van Coolbergen heb ik ook maar hood-lifters besteld. Vind dit een stuk makkelijker zo en snap ook niet waarom de is200 dit niet vanaf de fabriek af erop heeft.
Ook nog een fotootje van de meter en meterhouder die ik gemonteerd heb op de A-stijl. Het is een meter die 2 waardes aangeeft. 1 is kompressor druk en de ander is lucht/brandstof verhouding.
helaas kreeg ik de digitale cijfers in het midden er niet goed op dit ligt aan de foto.

null_zps080192f7.jpg


null_zps4c06b299.jpg

null_zps56d5a3d4.jpg

null_zpsdfd6b098.jpg

null_zpsdfe3793a.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hahah jah ik zag jou ook weer. We zullen mekaar vast nog wel vaker tegenkomen want moet daar nou elke dag langs. Ik zal alleen de meeste tijd in een zwarte seat arosa langs rijden van me vriendin.
 
ok weer een updateje

Ben de afgelopen week bezig geweest met mijn achterverlichting. Ik wilde namelijk mijn achterlichten hetzelfde hebben als van die amerikaanse autos. Dat wil zeggen dat de knipperlichten en remlichten in 1 zitten. De knipperlichten die oranje zijn komen dan te vervallen en de remlichten functioneren dan tegelijkertijd als knipperlichten. Dit vereiste wel een best ingewikkelde schakeling met behulp van twee 5-polige relais, maar uiteindelijk is alles toch gelukt zoals ik het hebben wou.
Om de boel nog ingewikkelder te maken heb ik nu op de plaats waar de originele oranje knipperlichten zaten 2 Rood kleurige LED lampen geplaatst welke de functie van de mistlampen in de achterklep gaan overnemen. De bedoeling is nu dat de ronde mistlamp units die in de kofferklep zitten en geen functie meer hebben er volledig uit gaan en de achterklep helemaal strak word.
De ronde mistlampen in de kofferklep vond ik eigenlijk al vanaf het begin niet mooi, dus daarom gaan ze eruit.

zie hier het resultaat van hoe alles is geworden

De gewone verlichting achter
BCF35D11-025E-4D4C-A064-D3EC8B3D870F.jpg


Remlichten
4F80AF19-3546-4F3B-A955-768E889A9EFE.jpg


Kniperlicht Links af
DED41D87-83FD-4379-9E4A-33FF602C0D34.jpg


knipperlicht rechts af
F7E667C8-AF14-449C-849E-EDD188646030.jpg


verlichting aan en links
EE92FF0A-D1F3-466C-8ED1-DB4C8C5FD42C.jpg


verlichting aan en rechts
B02EEC43-67DD-4992-BB66-3B1CC12DBA08_1.jpg


en hier zie je de mistlampen ingeschakeld op de plek van de oude knipperlichten
9E32EB62-35FC-4A66-9616-C6A372E160A9.jpg


Dit is ongeveer het schakelschema hoe ik alles heb aangesloten.
008AA746-14DA-4AF0-84EC-F3707A416D4C.jpg


Zie hier hoe de achterklep uiteindelijk moet worden
541903AC-5B76-4BAC-B976-5CA4013A34C2_3.jpg
 
Laatst bewerkt: