Hier ook weer een paar updatejes.
Allereerst maar weer de zomerwielen gemonteerd, wat wel weer tijd werd.
Verder was ik al vanaf november bezig om een grotere aandijfpoelie te krijgen voor mijn kompressor maar heb de hoop bij die persoon maar opgegeven en het bij een ander geprobeerd.
Dit is een lid van het europese lexusforum en hier had ik al eerder een poelie laten maken. Bij hem is de kwaliteit zeer goed en hij komt zijn afspraken wel na.
Ook heb ik grotere injectoren gekocht van een celica t-sport. Deze zijn 310 cc dus dat is ruim 2 keer zo groot als de originele 150 cc injectoren.
Nadat alles gemonteerd was en de accupool er een tijdje af was om te resetten, was het tijd om te starten. In het begin liep die een beetje hoog maar na een paar minuten netjes 700rpm stationair.
Toen ging ik rijden en wat een verschil kunnen deze relatief kleine aanpassingen maken. Het geluid van de kompressor is iets luider geworden. Maar wat een duw in de rug als je gas geeft. Als je bijvoorbeeld in zijn 3 rijd en je geeft gas schiet je vooruit. Zelfs op de snelweg als je 120 rijd en gas geeft schiet je nog vooruit.
Alleen hoog in de toeren loopt de motor nu iets te rijk maar alsnog heb ik liever dat de motor iets te rijk loopt dan te arm. De kompressor draait nu gemiddeld op 0,5 bar en vlak voor de toerenbegrenzer 0,6 bar druk. best veel als je nagaat dat deze origineel 0,34 bar draait.
Toch vind ik het ook dat de originele ecu het verbazend goed kan afregelen allemaal. als je nagaat dat die origineel geen druk gewend is en nu ruim 2 keer zo grote injectoren heeft.
Het beste is eigenlijk als ik nog een keer een apparte piggyback ecu erin doe om alles te kunnen fijn afstellen. maar dat is voor de toekomst.
Helaas na een week gereden te hebben heb ik gemerkt dat als ik vermogen vraag dat de koppeling begint te slippen.
nu dus maar een sterkere koppeling erin. namelijk een 6 paddle clutch van techniclutch.
Helaas heb ik in de haast te snel deze koppeling besteld waarna ik overal op het internet slechte recenties las van techniclutch. Tot nu toe nog niks van gemerkt. erg vriendelijk en geven snel antwoord op mailtjes.
Het spul is snel opgestuurd en verwacht dat alles maandag binnen is.
Ik houd alleen me hart vast of het een goede koppeling is. Maar we gaan het meemaken.
hier de fotos.
de poelies ter vergelijking. de vorige 145mm en de nieuwe 155mm
Hier een foto van de bestelde koppeling.