- 19 okt 2011
- 505
- 13
- 18
Ondertussen weer een nieuw projectje begonnen.
Heb van ebay een extra 2e hands inlaat spruitstuk gekocht om deze een beetje te gaan bewerken.
Als eerste de achterkant open zaagd.
Als je de achterkant open hebt dan zie je dat de lucht via 2 kleine openingen stroomt links en rechts. Bij oem setup is dit spruitstuk gunstig omdat op deze manier je een langere inlaat hebt wat weer een voordeel in koppel heeft bij lagere toeren.
Bij mijn kompressor setup is het vooral belangrijk dat er zo veel mogelijk lucht ongehinderd door de inlaat de motor in kan stromen.
Hier ben ik dus begonnen met het zagen en vijlen van alle hindernissen.
Ook de openingen zijn nu een stuk groter en het soort slakkenhuis in het inlaat spruitstuk die normaal zorgen dat de lucht in een soort werveling een lange weg aflegd heb ik helemaal weg gezaagd.
Ik moet nog het een en ander wegvijlen want er kan nog een boel weg maar dit is hoe het er nu uitziet.
Ook moet ik de boel straks weer goed dicht zien te krijgen. Dit ga ik na lang twijfelen en zoeken doen met Womix MA 2 componenten kit.
Deze kit is heel sterk en temperatuur en olie bestendig dus dit zou goed genoeg moeten zijn.
Zoals je kan zien zal de lucht nu veel makkelijker en meer door kunnen stromen. En doordat de lucht nu ook een kortere weg aflegd verwacht ik ook dat die straks een stuk sneller reageerd op het gas.
Hier na dat ik het geopent had.
Hier links al een beetje weg gehaald en rechts origineel
Heb van ebay een extra 2e hands inlaat spruitstuk gekocht om deze een beetje te gaan bewerken.
Als eerste de achterkant open zaagd.
Als je de achterkant open hebt dan zie je dat de lucht via 2 kleine openingen stroomt links en rechts. Bij oem setup is dit spruitstuk gunstig omdat op deze manier je een langere inlaat hebt wat weer een voordeel in koppel heeft bij lagere toeren.
Bij mijn kompressor setup is het vooral belangrijk dat er zo veel mogelijk lucht ongehinderd door de inlaat de motor in kan stromen.
Hier ben ik dus begonnen met het zagen en vijlen van alle hindernissen.
Ook de openingen zijn nu een stuk groter en het soort slakkenhuis in het inlaat spruitstuk die normaal zorgen dat de lucht in een soort werveling een lange weg aflegd heb ik helemaal weg gezaagd.
Ik moet nog het een en ander wegvijlen want er kan nog een boel weg maar dit is hoe het er nu uitziet.
Ook moet ik de boel straks weer goed dicht zien te krijgen. Dit ga ik na lang twijfelen en zoeken doen met Womix MA 2 componenten kit.
Deze kit is heel sterk en temperatuur en olie bestendig dus dit zou goed genoeg moeten zijn.
Zoals je kan zien zal de lucht nu veel makkelijker en meer door kunnen stromen. En doordat de lucht nu ook een kortere weg aflegd verwacht ik ook dat die straks een stuk sneller reageerd op het gas.
Hier na dat ik het geopent had.
Hier links al een beetje weg gehaald en rechts origineel