@ livedmirror
ik snap wat je bedoeld met de meters boven op het dashboard lijkt me wel een goeie oplossing maar heb zelf nog iets anders gezien wat mij nog mooier lijkt namelijk, dit ( eff iets naar beneden scrollen )
http://www.outlawjapclub.co.uk/forum/sh ... 815&page=8
@ Lexus is300
Thx voor de tips. Maar ik bedoelde in me vorige posts dat ik er nog niet over uit ben waar ik de meters wil gaan plaatsen. Ik begrijp verder wel hoe ik ze moet aansluiten.
Overigens is de olie aftap plug inderdaad niet de beste plek, deze geeft meestal een iets koudere temperatuur aan dan het werkelijk omdat hier meer rijwind is.
Voor de oliedruk meter zijn er T-stukjes op de markt die je tussen de bestaande oliedruk meter kan plaatsen dus dat is wel makkelijk, ook kan je hier volgens mij de temperatuursensor ook op aansluiten, dus 2 in 1.
Compressordruk meter is simpel deze kan je met een T stukje aansluiten op een vacuum slangetje op het gasklephuis.
Maargoed moet eerst maar eens een setje mooie meters vinden.
Trouwens weer een klein nieuw updateje
Ben afgelopen zaterdag bezig geweest met de pre-cats uit mijn uitlaatspruistuk te slopen. Dit geeft een betere doorstroming voor de uitlaat gassen en de pre-cats schijnen soms te verbranden in combinatie met een compressor dus heb ik ze er zaterdag allebei uitgesloopt.
Eerst moets ik weer de compressor deraf halen om bij de uitlaat te kunnen komen.
Toen het uitlaat spruitstuk eraf
Zie hier in het bovenste gat de ene pre-cat, deze heb ik er uit kunnen hakken en bijtelen, maar de andere zat wat verder weg en heb ik de uitlaat open moeten slijpen en vervolgens het luikje weer dichtlassen.
En dit is wat er in beide pijpen zat, zoals je kunt zien een aardige bonk die een hoop weerstand geeft in de doorstroming.
Helaas ben ik blijkbaar alleen niet voorzichtig genoeg geweest en heb ik nu de foutcode P0155 dit is Bank 2 sensor 1 ( blijkbaar is de 2e lampda sonde gesneuveld in het uitlaatspruitstuk.)
Heb de code gewist maar hij is weer terug gekomen dus dat word een nieuwe lambdasonde helaas.