Phaebo IS200 Supercharged

De remmen zitten volgens mij ook op een jap-spec supra tt. De euro spec heeft wel een stuk grotere, leuke upgrade ;)
 
Nou de volgende upgrades zijn alweer binnen/onderweg. Ik had namelijk nog een olie koeler van een corolla. Alleen had ik nog geen manier om deze aan te sluiten. Dus nu heb ik maar een oliekoeler fitting kit besteld van mocal. Met ingebouwde thermostat van 80 graden
De oliekoeler
e237818c.jpg

De fitting set
fd76e635.jpg
 
Nou weer een updateje. Mijn projectie met de corolla olie koeler is helaas tot 2 keer aan toe mislukt, 2 keer klapte de olieslang van de sandwich plaat af dus toen had ik het hele spul er maar weer afgehaald.
Gelukkig op tijd de motor uit gezet steeds zodat ik gelukki geen motor schade heb opgelopen.
Dit wilde ik niet nog eens mee maken dus nu maar goed spul gekocht namelijk een olie koeler van mocal en andere slangen die een conische aansluiting hebben met een bevestiging met schroefdraad zodat deze niet meer zo maar los schiet.
Bij mijn oliefilter zit nu een sandwich plaat met een 80 graden thermostaat ingebouwd, helaas is de plaat te dik zodat het originele olie filter niet meer past. Daarvoor heb ik nu eentje die een slag kleiner is namelijk de YZZJ1 filter die ook op verschillende toyotas gebruikt word. Ik heb de 2 filters vergeleken en zelfs 2 van deze types filter uit mekaar geslepen en kwam er achter dat er op de grootte na geen verschillen zijn dus kan ik gewoon een J1 filter monteren zonder dat het kwaad kan.
Olie koeler heb ik achter de grill weggewerkt en 2 beugeltjes gemaakt. Om dit passend te krijgen moest ik 1 van de 2 toeters verplaatsen naar het midden zodat er ruimte was voor de oliekoeler.
1B25F131-69F7-496F-A727-C2ECED38A096-28661-000034A04320D900.jpg

4B0406EB-5763-42B7-AC26-634A50AEA958-28661-000034A03B478A14.jpg

7BDBEA14-981D-436E-A0A6-767BD18DBFE9-28661-000034A033EBF072.jpg

1CAB4BC9-C719-4218-A561-19F04CB011EA-28640-0000349E960B9FB6.jpg

181129C7-9E93-4E58-89E9-126099CF15BD-28640-0000349E7665A47C.jpg

5C75027A-A1EF-4A78-B3F2-D98B12FC1200-28640-0000349E7CB6D633.jpg
 
Ik werk bij de ttoyota dealer als monteur en heb geluk dat ik op koopavond en zaterdag wat mag sleutelen voor mezelf en familie. Helaas zijn de bruggen verder niet te huur en kan ik ook niet zomaar met andere mensen er gaan sleutelen. Zou wel lekker zijn want dan had ik genoeg beun klussen te doen maar helaas.

Olie temperatuur meter, compressor druk meter en air/full ratio meter staan nog op het verlang lijstje. Ben er alleen no niet over uit hoe ik ze ga inbouwen. Iemand een idee?
 
Als je geen navi in je auto hebt zou je het op de bovenkant van je dashboard kunnen doen. Als je het filmpje the chosen kent zie je het in de rode IS als ze gaan driften.
 
Phaebo je bent een bofkontje met zo'n baantje en zo'n auto.

Ben je ook zo verwent in de liefde ?

Groet Lexter

ps: je project is echt uber uber.
 
LivedMirror zei:
Als je geen navi in je auto hebt zou je het op de bovenkant van je dashboard kunnen doen. Als je het filmpje the chosen kent zie je het in de rode IS als ze gaan driften.

Ik ken dat filmpje niet maar heb navigatie in me auto maar daar zijn geen updates meer vanaf 2007, ik zat te denken om het schrermpje van de navi eruit te halen en meters in het klepje te maken maar ben er nog niet uit hoe en wat.

Lexter zei:
Phaebo je bent een bofkontje met zo'n baantje en zo'n auto.

Ben je ook zo verwent in de liefde ?

Groet Lexter

ps: je project is echt uber uber.

Bedankt! Maar Opzich is het als automonteur besthard werken hoor.Maar het heeft wel zo zijn voordelen. in de liefde mag ik inderdaad ook niet klagen na al 8 maanden samen te zijn.
 
ik zag ergens dat iemand dat scherm had vervangen voor een modernere scherm en daarop de meters laten projecteren, maar dat kostte ook wat centjes volgens mij.. ik kan alleen niet meer terughalen waar ik dat heb gezien :(
 
Op mijn mini cooper S staat ook een olietemperatuurmeter, die is aangesloten op de olieaftapplug, naar t schijnt niet de correctste methode maar t werkt perfect.
De compressor druk meter kan je normaal ergens tussen plaatsen, hij meet ergens de druk voor de ecu (waardes), die moet je vinden
Mooi topic, blijf t volgen ;)
 
@ livedmirror

ik snap wat je bedoeld met de meters boven op het dashboard lijkt me wel een goeie oplossing maar heb zelf nog iets anders gezien wat mij nog mooier lijkt namelijk, dit ( eff iets naar beneden scrollen )
http://www.outlawjapclub.co.uk/forum/sh ... 815&page=8

@ Lexus is300

Thx voor de tips. Maar ik bedoelde in me vorige posts dat ik er nog niet over uit ben waar ik de meters wil gaan plaatsen. Ik begrijp verder wel hoe ik ze moet aansluiten.
Overigens is de olie aftap plug inderdaad niet de beste plek, deze geeft meestal een iets koudere temperatuur aan dan het werkelijk omdat hier meer rijwind is.
Voor de oliedruk meter zijn er T-stukjes op de markt die je tussen de bestaande oliedruk meter kan plaatsen dus dat is wel makkelijk, ook kan je hier volgens mij de temperatuursensor ook op aansluiten, dus 2 in 1.
Compressordruk meter is simpel deze kan je met een T stukje aansluiten op een vacuum slangetje op het gasklephuis.
Maargoed moet eerst maar eens een setje mooie meters vinden.


Trouwens weer een klein nieuw updateje

Ben afgelopen zaterdag bezig geweest met de pre-cats uit mijn uitlaatspruistuk te slopen. Dit geeft een betere doorstroming voor de uitlaat gassen en de pre-cats schijnen soms te verbranden in combinatie met een compressor dus heb ik ze er zaterdag allebei uitgesloopt.

Eerst moets ik weer de compressor deraf halen om bij de uitlaat te kunnen komen.
91EF7DBF-5835-4E9B-A614-4646B5DB49F8-31494-00003B76914B01D7.jpg


Toen het uitlaat spruitstuk eraf
16BDD445-B018-45CC-8876-63CCFE2566E1-31494-00003B768D6EBAB3.jpg


Zie hier in het bovenste gat de ene pre-cat, deze heb ik er uit kunnen hakken en bijtelen, maar de andere zat wat verder weg en heb ik de uitlaat open moeten slijpen en vervolgens het luikje weer dichtlassen.
9EB47531-108E-4905-B4B8-40A501684268-31494-00003B768A0FFBA8.jpg


En dit is wat er in beide pijpen zat, zoals je kunt zien een aardige bonk die een hoop weerstand geeft in de doorstroming.
7A6191D1-5270-4BA2-8A76-907C21ABB6F3-31494-00003B7684F951C7.jpg


Helaas ben ik blijkbaar alleen niet voorzichtig genoeg geweest en heb ik nu de foutcode P0155 dit is Bank 2 sensor 1 ( blijkbaar is de 2e lampda sonde gesneuveld in het uitlaatspruitstuk.)

Heb de code gewist maar hij is weer terug gekomen dus dat word een nieuwe lambdasonde helaas.
 
Phaobo je maakt me hoorndol met je picas en je supercharger ...

Als ik een goed jong blok heb zal ik er is over nadenken of ik ook meer power wil.
Tot die tijd geniet ik hier bij over mijn tekortkomingen.

gegroet

Lexter
 
Nieuw updateje althans het is wat minder goed nieuws namelijk begon de supercharger de laatste tijd steeds meer geluiden te maken dus ik dacht laat ik hem er een keertje af halen en kijken of er nog wel olie in zit.
Dus ik de plug eruit gehaald, kwam er haast geen druppel olie meer uit. Wat blijkt nu dat er olie weglekt aan de binnekant van de supercharger. Wat dus allemaal in me lucht inlaat terecht komt.
Nou zijn er bijna nergens echt revisie setjes te vinden tenminste ik heb 1 website in amerika gevonden waar ze het verkopen en dan is het nog maar de vraag hoelang het gaat duren plus dat ik de compressor dan uitelkaar moet halen enzo en niet zeker weet of ik hem goed terug in mekaar krijg.
Dus ben ik eerst maar eens op zoek gegaan in nederland naar een vervangende kompressor. Nou wist ik dat het gaat om een Eaton m62 kompressor en deze zit ook op de Mercedes slk 230 en clk geloof ik. Dus nou had ik via een mercedes sloperij een kompressor van een schade mercedes weten te bemachtigen met maar 60000 miles op de teller. Deze had geen lekkages en als die niet goed zou zijn zou ik hem gewoon terug mogen brengen.
Dus deze heb ik afgelopen donderdag avond gemonteerd en alles werkt weer zoals het hoort.
Geen gekke geluiden geen lekkages.
Nu ga ik eens kijken of ik aan zo'n revisie setje kan komen en ga ik kijken of ik eens op me gemakje mijn oude kompressor uit mekaar kan trekken en eens kijken of ik deze opnieuw kan reviseren. Zo heb ik er altijd een achter de hand mocht deze kompressor stuk lopen ( wat voorlopig nog niet te hopen is )

Nog een klein updateje is dat ik het altijd al een gaaf geluid vond zoals turbo autos vaak hebben en dat is een Blow off valve. Ik had er een gezien bij Showoff imports en heb deze daar besteld. ( was ook zeer tevreden over de snelle goede service daar. ) Het heeft op mijn auto eigenlijk geen echte functie maar ik vind het gewoon een gaaf geluid dat wanneer je optrekt en over schakeld dat je dan een afblaas geluid hoort.
En ik moet zeggen dat de blowoff valve erg goed klinkt, ondanks dat de kompressor maar op lage druk draait. En met de bypass valve nog steeds aangesloten, maakt hij toch een behoorlijk harde PSSSSSHHH

Hierbij de fotos
De nieuwe mercedes kompressor
61C58FC3-B5A3-43BE-8594-DA2E83A98108-36680-000046DE9D649A50.jpg


Hier weer gemonteerd klein detail is ook dat ik de 4 bouten vervangen heb voor 4 nieuwe inbus bouten
7DAAB857-0C7C-4DE3-8EDC-7C3EAD9D3ED6-36680-000046DF2A5399CE.jpg


En hier de hks style ssqv blow off valve (ik zal kijken of ik een filmpje kan maken)
509E3E3E-5636-4B96-9A43-F651076AE50F-36680-000046DEA0D3CE4F.jpg