weer wat updatejes!
Omdat ik nu een Kompressor over heb degene die lek was, ben ik eens begonnen deze uit elkaar te trekken. Ook kan ik hier een beetje mee experimenteren wat betreft Porting.
Nadat het huis met de in en uitlaat zijde gescheiden was van de schoepen ben ik deze wat gaan bewerken. namelijk de uitlaat poort een stuk uitgeveilt. De nokjes van waar de boutjes inkomen weggeveilt en de boutjes ingekort.
Hier uit elkaar.
De uitlaat poort nog origineel.
Hier de binnekant. Zitten wel wat slijtage krassen in maar ik heb de binnenkant zo goed als glad gekregen met schuren en nat schuren.
Hier nog origineel
Hier zie je wat er vanaf gaat, de zwarte lijntjes
Hier zo goed als af.
Heb nu nog alleen de uitgaande kant gedaan de inlaat kant moet ik nog doen. Hier kan alleen niet zo heel veel vanaf en heb ik ook nog geen fotos van.
Het poorten van de in en uitgaande kant van de kompressor zal er voor zorgen dat de lucht minder samengeperst hoeft te worden in de kompressor waardoor de temperatuur zal dalen. Ook zal het misschien iets meer opbrengst geven omdat er nu meer lucht verplaatst kan worden. Het is allemaal een beetje proberen. En aangezien ik een reserve kompressor heb kan ik een beetje er mee hobbien.
Ik heb nu de hele kompressor uit elkaar liggen en ga binnekort nieuwe lagers en keringen aanschaffen dan kan ik hem op me gemak helemaal reviseren, zodat ik er altijd 1 achter de hand heb.
Verder ben ik ook bezig geweest om wat meer geluid uit de kompressor te krijgen door middel van een cold air intake. Omdat open lucht filters meestal alleen maar warme lucht aanzuigen heb ik gekozen voor een Heat shielded Cone filter. Daarnaast heb ik 3 silicone bochtjes gekocht en met stukken pijp 63mm als koppelstukken aan mekaar gemaakt en zo een bocht naar de originele koude lucht aanzuigbuis toe gemaakt.
Met als resultaat dat ik nu de koude lucht gewoon van de originele plek afpak maar Wat een gaaf geluid komt er nu van de kompressor af!!!! Je hoort hem nu echt flink janken wanneer je het gas intrapt.
Kwa vermogens winst zal dit niet veel uitmaken maar het geluid is echt heerlijk nu!!
Het filter van showoffimports leuk detail is dat de cone dezelfde vorm heeft als de dumpvalve