Graag willen wij u allen uitnodigen voor de jaarmeeting van 2025 van Lexusforum.
Deze meeting is gratis toegankelijk voor iedereen die Lexus een warm hart toedraagt en ons forum bezoekt.
Meer informatie over de meeting is in dit topic te vinden.
Op 0,05 bar gemiddeld verschil niet veel, denk ik?Phaebo zei:Voorheen met originele intercooler zat mijn druk vlak voor de toeren begrenser ongeveer op 0,35 soms bijna tegen de 0,4 bar aan
met de nieuwe intercooler merk ik dat er wat druk verlies is. nu zit ik bij de zelfde toeren net op de 0,3 bar.
Waardoor zou dat komen en is dit erg?Phaebo zei:...kwa koelen wel goed is maar helaas heeft hij wel een hoop weerstand in het inlaat traject...
j2jedi zei:Op 0,05 bar gemiddeld verschil niet veel, denk ik?Phaebo zei:Voorheen met originele intercooler zat mijn druk vlak voor de toeren begrenser ongeveer op 0,35 soms bijna tegen de 0,4 bar aan
met de nieuwe intercooler merk ik dat er wat druk verlies is. nu zit ik bij de zelfde toeren net op de 0,3 bar.
Waardoor zou dat komen en is dit erg?Phaebo zei:...kwa koelen wel goed is maar helaas heeft hij wel een hoop weerstand in het inlaat traject...
Check ook de afmeting (doorsnede) vd buizen die uit de compressor komen, misschien kan je daar wat mee berekenen/beredeneren voor je nieuwe intercooler?
- Is het drukverlies van 0,05 bar ook echt een vermindering van het motorvermogen? Volgens mij is de gemeten koelere lucht een betere compensatie?[/*:m:1tvs6ssi]
- Zie ik dat de nieuwe intercooler minder kanalen heeft dan de oude, terwijl ze wel even groot lijken? [/*:m:1tvs6ssi]
- Volgens mij kan je ook niet oneindig het volume van het inlaattraject vergroten, omdat de ingaande druk al relatief laag is? [/*:m:1tvs6ssi]
- Heb ook eens gelezen dat de positie van de buizen op de intercooler zelf ook de efficientie van de luchtstroom kunnen beeinvloeden.[/*:m:1tvs6ssi]
Vind dit wel zeer interessante stof. Je bent lekker bezig zo! :rulez:
slippernick zei:goed bezig. ziet er leuk uit zo.
je krijgt mischien nog meer geluid als je de resonantiebox eraf zaagt, die extra kamer aan je inlaat stuk.
sucses met je revisie van de oude compersor
j2jedi zei:Mooie update! Lekker bezig zo![]()