- 2 mei 2008
- 7.266
- 67
- 0
Zo ineens krijg ik een telefoontje van Kristiaan Wulffraat, van Lexus Nederland. ?Wij hebben misschien iets leuks voor jullie?, was de mededeling. Wanneer Lexus zoiets zegt, dan gaan alle zintuigen op scherp staan. Iets leuks?
Iets heel erg leuks! Een witte IS derde generatie, F-sport. Om rustig te mogen bezichtigen, zonder dat andere mensen je tijdens de autoshow in de nek staan te hijgen of je wegduwen om zelf vooraan te staan. Priv?, met een rondleiding en wat informatie over de auto.
Een dergelijke aanbieding laten wij onze neus dus absoluut niet voorbij gaan. Snel vrij regelen. Even snel een app aan een paar van de jongens en als snel heb ik drie personen bij elkaar. Alor, Alan en ik.
Vanochtend was het dan zover. Naar Raamsdonkveer. Rond 10 over negen komen we aan bij de dome van het oude Louwman Museum. Begroet door de alom bekende zwarte LF-A van Louwman. Na een leuke ontvangst en een kopje koffie valt het doek dan eindelijk. Wij worden mee naar buiten genomen, waar de nieuwe IS op ons staat te wachten.
Gisteravond was de preview voor de Nederlandse dealers. De komende week zal de auto (niet specifiek deze) op de motorshow van Gen?ve te bewonderen zijn, voor wie hem heel graag wilt zien.
Goed, leuke intro hoor ik u denken, maar hoe is de auto?
Nou, om te beginnen de foto?s doen de auto geen eer aan, zeker die van ons niet . De lijnen moet men in het echt zien. Het is een lijnenspel waar ik niets anders over kon zeggen dan ?is mooi!?. Van nature ben ik geen grote prater, maar het viel mij op dat ik weinig kon zeggen. De auto is bomvol emotie. En dat moest ik even verwerken. Het design agressief, de lijnen strak. Het interieur daar kom ik zo nog even op terug. Wanneer de in de bumper ge?ntegreerde LED verlichting aanstaat voel je een rilling over je onderrug gaan. En die achterkant?.SEXY!!!!!
De auto is de IS250 F-sport, derde generatie. Helaas was de IS300h, zoals de auto verkocht zal gaan worden in Nederland, niet beschikbaar. Dus heeft Lexus de IS250 naar Nederland gehaald. De IS250 heeft optisch als enige verschil met de IS300h dat de uitlaten aan de achterkant zichtbaar zijn.
De afwerking is echt subliem, maar dat kennen we van Lexus. De lijnen aan de zijkant die via de achterdeur naar de wielkast leiden tot aan de onderste punt van het achterlicht zijn prachtig. Moeilijk om op foto vast te leggen. Dat wel. Helaas had niemand van ons een goede camera beschikbaar, dus moeten we het even met de foto?s van de telefoon doen.
Wat het interieur betreft, deze doet niet onder voor de buitenkant. Mooi afgewerkt en wie met een kritisch oog kijkt ziet wat lijnen van de IS200 eerste generatie terugkomen. Het klokkenspel van het instrumentarium laten we even voor wat het is, daar zijn genoeg filmpjes van beschikbaar. De achterbank die in delen neerklapt, laten we ook voor wat het is. Erg handig. Maar hoe voelt het?
Het voelt als een maatpak. Wanneer ik plaats neem in de auto voelt het alsof ik de auto aantrek. Ik zink weg in de sportstoel en voel een versteviging die nog beter is dan dat men in de huidige IS-F krijgt. Mijn rug wordt goed ondersteund. Er is geen uitschuifbare bovenbeen ondersteuning zoals in de GS450h F-Sport, maar vreemd genoeg heb ik niet het gevoel deze nodig te hebben. Mijn benen krijgen voldoende ondersteuning. Achterin heeft een volwassene nu veel meer ruimte, iets dat de huidige IS mist.
Dit betreft een pre-productie auto. Dus bepaalde dingen waren nog niet afgewerkt, maar dat verstoorde het plezier niet. Men merkt dat bijvoorbeeld aan de dummy knopjes van de radio.
De eerste indruk die wij van deze auto hebben is dus zeer positief. Hij lijkt veel op de GS. Maar ook de IS tweede generatie is er in terug te herkennen. Een mooie evolutie naar de derde generatie. Wij kunnen niet anders zeggen.
Als vergelijkingsmateriaal hebben wij mijn IS250 F-sport naast de auto geplaatst (beetje vies, sorry, maar het regende):
Met dank aan Lexus Nederland. En op persoonlijke titel, Kristiaan Wulffraat, Geordy Bloem en Igor Smidt. Bedankt voor jullie ontvangst en dat jullie dit moment aan Lexusforum wilde gunnen!
Dit is de link naar de brochure van de IS300h. Met daarin ook de specificaties.
En dit was het aanwezige team :
Van links naar rechts, Hube, Alan, Alor.
Iets heel erg leuks! Een witte IS derde generatie, F-sport. Om rustig te mogen bezichtigen, zonder dat andere mensen je tijdens de autoshow in de nek staan te hijgen of je wegduwen om zelf vooraan te staan. Priv?, met een rondleiding en wat informatie over de auto.
Een dergelijke aanbieding laten wij onze neus dus absoluut niet voorbij gaan. Snel vrij regelen. Even snel een app aan een paar van de jongens en als snel heb ik drie personen bij elkaar. Alor, Alan en ik.
Vanochtend was het dan zover. Naar Raamsdonkveer. Rond 10 over negen komen we aan bij de dome van het oude Louwman Museum. Begroet door de alom bekende zwarte LF-A van Louwman. Na een leuke ontvangst en een kopje koffie valt het doek dan eindelijk. Wij worden mee naar buiten genomen, waar de nieuwe IS op ons staat te wachten.
Gisteravond was de preview voor de Nederlandse dealers. De komende week zal de auto (niet specifiek deze) op de motorshow van Gen?ve te bewonderen zijn, voor wie hem heel graag wilt zien.
Goed, leuke intro hoor ik u denken, maar hoe is de auto?
Nou, om te beginnen de foto?s doen de auto geen eer aan, zeker die van ons niet . De lijnen moet men in het echt zien. Het is een lijnenspel waar ik niets anders over kon zeggen dan ?is mooi!?. Van nature ben ik geen grote prater, maar het viel mij op dat ik weinig kon zeggen. De auto is bomvol emotie. En dat moest ik even verwerken. Het design agressief, de lijnen strak. Het interieur daar kom ik zo nog even op terug. Wanneer de in de bumper ge?ntegreerde LED verlichting aanstaat voel je een rilling over je onderrug gaan. En die achterkant?.SEXY!!!!!
De auto is de IS250 F-sport, derde generatie. Helaas was de IS300h, zoals de auto verkocht zal gaan worden in Nederland, niet beschikbaar. Dus heeft Lexus de IS250 naar Nederland gehaald. De IS250 heeft optisch als enige verschil met de IS300h dat de uitlaten aan de achterkant zichtbaar zijn.
De afwerking is echt subliem, maar dat kennen we van Lexus. De lijnen aan de zijkant die via de achterdeur naar de wielkast leiden tot aan de onderste punt van het achterlicht zijn prachtig. Moeilijk om op foto vast te leggen. Dat wel. Helaas had niemand van ons een goede camera beschikbaar, dus moeten we het even met de foto?s van de telefoon doen.
Wat het interieur betreft, deze doet niet onder voor de buitenkant. Mooi afgewerkt en wie met een kritisch oog kijkt ziet wat lijnen van de IS200 eerste generatie terugkomen. Het klokkenspel van het instrumentarium laten we even voor wat het is, daar zijn genoeg filmpjes van beschikbaar. De achterbank die in delen neerklapt, laten we ook voor wat het is. Erg handig. Maar hoe voelt het?
Het voelt als een maatpak. Wanneer ik plaats neem in de auto voelt het alsof ik de auto aantrek. Ik zink weg in de sportstoel en voel een versteviging die nog beter is dan dat men in de huidige IS-F krijgt. Mijn rug wordt goed ondersteund. Er is geen uitschuifbare bovenbeen ondersteuning zoals in de GS450h F-Sport, maar vreemd genoeg heb ik niet het gevoel deze nodig te hebben. Mijn benen krijgen voldoende ondersteuning. Achterin heeft een volwassene nu veel meer ruimte, iets dat de huidige IS mist.
Dit betreft een pre-productie auto. Dus bepaalde dingen waren nog niet afgewerkt, maar dat verstoorde het plezier niet. Men merkt dat bijvoorbeeld aan de dummy knopjes van de radio.
De eerste indruk die wij van deze auto hebben is dus zeer positief. Hij lijkt veel op de GS. Maar ook de IS tweede generatie is er in terug te herkennen. Een mooie evolutie naar de derde generatie. Wij kunnen niet anders zeggen.
Als vergelijkingsmateriaal hebben wij mijn IS250 F-sport naast de auto geplaatst (beetje vies, sorry, maar het regende):
Met dank aan Lexus Nederland. En op persoonlijke titel, Kristiaan Wulffraat, Geordy Bloem en Igor Smidt. Bedankt voor jullie ontvangst en dat jullie dit moment aan Lexusforum wilde gunnen!
Dit is de link naar de brochure van de IS300h. Met daarin ook de specificaties.
En dit was het aanwezige team :
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
Van links naar rechts, Hube, Alan, Alor.