Problemen met de e-store op Lexus.nl?

D43m0n

Heel actief
10 apr 2013
874
1
492
63
Ik probeer nu ruim een week iets ogenschijnlijk simpels te regelen in de e-store van Lexus (.nl). Het lukt simpelweg weg niet. Ik wil Google Search toevoegen en een update downloaden. Beiden geven de afgelopen week dezelfde foutmelding. Ik heb een aantal keren contact gehad met Lexus NL, waarbij de laatste keer er een melding gemaakt is. Ik weet eerlijk gezegd niet of het probleem dat ik ervaar aan mijn account of aan mijn auto ligt. Zijn er meer Lexus-rijders die op dit moment problemen ervaren met de e-store? Als dat het geval is, dan vindt ik dat niet bepaald een beste beurt voor Lexus.nl dat een dergelijke dienst er minstens een week lang uit ligt. Ik kan het ook anders uitdrukken maar ik kan me voorstellen dat de oorzaak van mijn probleem ook bij m’n account danwel auto ligt.
 

Lexus4me

Hoort erbij
18 mei 2023
76
56
18
Afgelopen woensdag is het mij wel gelukt, maar ik had dezelfde problemen.
Het ligt dus niet aan jouw account of auto.
Wat ik met name irritant vind is dat de foutmelding, c.q instructies bovenaan (buiten beeld) op de site komen te staan.
Laten we hopen dat de e-store snel weer zijn werk gaat doen, want van een merk als Lexus mag je dat wel verwachten.
 
  • Leuk
Waarderingen: D43m0n

Sam_IS300h

Actief
8 sep 2022
324
198
43
Kennis met ook een IS (sinds een paar weken) even geraadpleegd. Deze heeft hetzelfde probleem. De Louwman klantenservice heeft hem aangegeven, dat Google Search nu inderdaad niet gekocht kan worden en dat het wachten is op de nieuwe e-Store.
 
  • Leuk
Waarderingen: D43m0n

D43m0n

Heel actief
10 apr 2013
874
1
492
63
Het ligt dus niet aan jouw account of auto.
Ik heb een nieuw account, auto is recent van eigenaar gewisseld, ik kan me voorstellen dat er nog wat bitjes in de goede volgorde moeten gaan staan maar fijn dat ik niet de enige ben.

De Louwman klantenservice heeft hem aangegeven, dat Google Search nu inderdaad niet gekocht kan worden en dat het wachten is op de nieuwe e-Store.
Goed om te weten dat ik zeker niet de enige ben. Als de reactie was dat “het wachten is op de nieuwe e-store” dan hadden ze mij dat ook kunnen vertellen denk ik dan. Maar als dat het antwoord is, dan vind ik dat een aanfluiting… Als je als merk/importeur besluit dat al die diensten gratis zijn, koppel het dan gewoon aan alle auto’s die ervoor in aanmerking komen en loop niet te klooien met een “webshop” die niet werkt, die je klantbeleving onderuit haalt en je tijd kost van je klantenservice medewerkers (tijd = geld). Maak voor software updates gewoon een eenvoudige download pagina die controleert op chassisnummer/kenteken en klaar. Geen gedoe met een e-store. Maar ja, ik (wij) ben (zijn) maar een klant.

-edit-: ik heb de klantenservice de suggestie gegeven zolang alle diensten in de e-store (voorlopig) gratis te gebruiken zijn maar gewoon door Lexus te laten koppelen aan de auto’s die daarvoor in aanmerking komen. Je neemt ze pas af zodra je inlogt met je Lexus-ID, toch? Kan die e-store ook versimpeld worden naar een download-site voor software updates op basis van je chassisnummer of kenteken.:sneaky:
 
Laatst bewerkt:

Sam_IS300h

Actief
8 sep 2022
324
198
43
Ja precies. Vind het sowieso ook maar omslachtig dat je om de 3 jaar iets moet 'kopen', wat toch weer gratis is en toch op de auto zit.. Mij lijkt het logisch dat je online en ingelogd bent met de auto, dat alles verder meteen werkt. Wil je het niet gebruiken, open je het niet of laat je de auto offline.
 

Darkmatter

Actief
18 nov 2017
322
302
63
Je zou het van een Japans merk niet verwachten, maar Toyota / Lexus loopt gi-gan-tisch achter op het gebied van connectiviteit en dat zie je ook terug op de website. De infotainment systemen beginnen nu langzaam een beetje het moderne tijdperk in te komen maar ik vind het allemaal nog steeds een tikkeltje amateuristisch aandoen.

Jarno
 
  • Leuk
Waarderingen: Lexpeter

D43m0n

Heel actief
10 apr 2013
874
1
492
63
Lexus NL kan helaas niet zomaar alle beschikbare functies toevoegen aan de daardoor in aanmerking komende auto's. Een reden wordt niet genoemd. Zal of dan wel met wet- en regelgeving te maken hebben (bewuste toestemming van eigenaar of zo). Of het heeft te maken met licentiekosten vanuit een onderaannemer waar Lexus NL die diensten (deels) inkoopt.

Maar er wordt aan gewerkt om het op te lossen en de e-store werkend te krijgen.

Ik vraag me dan wel af of de ontwikkeling en het beheer van een e-store en de afhandeling van meldingen wel opwegen tegen het anders interpreteren van wet- en regelgeving met goede communicatie. In het kader van het KISS-principe; zou ik 't wel weten maar goed.
 
  • Leuk
Waarderingen: Sam_IS300h