Project Japeape

japeape

Actief
31 dec 2010
372
0
0
Achterblijven is ook zoiets, daarom open ik bij deze ook een topic met een opsomming van mijn tuningsactivteiten (plaatjes volgen):

Uitgevoerd:

- Eibach verlagingsveren set
- 19" IS-f Velgen
- Carbon Wrap interieur
- Ventura Powerbox


In Progress:
- Inbouwen Lendesteun voorstoelen
- Vervangen Stabilisator stangen door sportievere IS-F versie.
- "Detail cursus" kleien, polijsten, waxen enz.


Todo / Droom lijst:
- Set schroefveren mocht ik na het vervangen van de stabilo's toch nog ontevreden zijn over de wegligging.
- Set 19" wintervelgen
- IS-F achterbumper Conversion kit + Dubbele uitlaat.
- Voorbumper vervangen door 2011 F-Sport bumper.
- GFX Side Skirts
- Struttbar voor
- F-Sport Rear Chassis Brace.
- Short throw F-Sport Shifter
- Navigatie module vervangen door ML variant.
- Xenon
 

japeape

Actief
31 dec 2010
372
0
0
Ik noem het wel bewust de droomlijst hoor :). De mijne is ook een leasebak dus als ik aan dit soort zaken begin wil dat ook zeggen dat ik de auto aan het eind van het contract van de leasemaatschappij moet overnemen (tenzij ik alle aanpassingen weer terugdraai).

Ik focus me daarom in eerste instantie op Weglegging en de uitlaat.

Qua dempers wordt het dit: http://www.intraxracing.nl/?cat=productdetail&prodid=851&title=IS_F_schokdempers_1K2

Of: http://www.jerodesign.com/producten/kw-suspension.html

Voor die dubbele uitlaat schijnen deze mannen te kunnen helpen maar ik ben nog op zoek naar een bedrijf dat in het zuiden zit: http://www.uitlaten.com/main.html. (Gscarbon kon zoiets meen ik ook)
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Je hebt aardig wat dromen ja :) maar goed... wie weet ben je er zo! :D
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Even volgen, en idd, mooie dromen! En, gewoon realiseren!


Ik ben benieuwd naar hoe en wat mbt de dubbele uitlaat.
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Ja, het laatste wat ik doe. Maar wel iets anders dan deze, minder geld (IS250 bumper op de sloop en spuiten).
 

japeape

Actief
31 dec 2010
372
0
0
Thx, de dubbele uitlaat wordt echter volgend jaar (heb van de week mijn budget opgesteld voor de rest van dit jaar).

Ben nu druk aan het detailen, heb gisterenavond mijn dak gedaan en die is nu net een spiegel!

Vanmorgen de auto weggebracht voor de IS-F sway bars. Kreeg een CT200H mee als vervangend vervoer, toch leuk om daar even mee te rijden! Reed nog best vlot maar vanaf 70 / 80 kmh mis ik toch zo'n 300NM koppel :).
 

japeape

Actief
31 dec 2010
372
0
0
M'n auto is helaas nog niet klaar omdat er iets tegen zat bij een andere auto. Dus morgen met de CT200H naar Belgie, eens kijken hoe die rijdt op de lange afstand.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
aaah ok, dan kan je het ten misnte een beetje goed uittesten :D
 

japeape

Actief
31 dec 2010
372
0
0
Ja, wat dat betreft is het niet zo erg. Na 175km weet ik wel dat het geen auto voor jouw is Alan. De CT is niet lawaaierig maar wel beduidend luidruchtiger dan de IS.

Die "muis" bediening op de midden console zou ik er echter meteen uit willen slopen en in mijn eigen auto zetten want die werkt erg prettig!
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Klopt de CT is geen auto voor mij, ik heb er ook al een keer meegekregen voor een avond en heb er 250km mee gereden ofzo.. dus ik weet wel weer genoeg.. De CT is ok qua geluidscomfort als je vanuit een vergelijkbare leaseklasse komt, maar ik vind een Standaard IS250 al iets teveel herrie maken, de Diesel doet het met alle respect nog luidruchtiger... En Ondanks dat mijn IS nu bijna zo stil is als een LS430.... zou ik een nog stillere auto willen hebben.... hahaha
 

japeape

Actief
31 dec 2010
372
0
0
Alan, de garage meld terug dat beide IS-F stangen niet passen, voor helemaal niet en achter net niet.

Jij hebt voor toch wel een IS-F stang?
Welke dealer heeft die voor jouw gemonteerd?
Dan laat ik van Dorst eens met hen bellen.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Jij hebt een 2009 he, dus het zou kunnen dat die niet past, maar t/m 2008 zou die gewoon moeten passen. rotterdam heeft ze voor mij gemonteerd, maar goed zoals ik zei mijne is 2006 die van jou 2009... ik weet dat ze een andere wielophanging hebben dus groot kans dat ze niet passen..... en die bocht van de isf stang past sowieso niet...

Ik heb me niet zo verdiept in de 2009, maar ik weet wel dat achterzijde sowieso anders is, maar wwaarschijnlijk de voorzijde ook.. dus voor jou heb je 1 optie en dat is een hele set uit de USA halen en de achterstang verkopen en de voorzijde monteren.. De achterzijde zou je dan verder moeten zoeken.
 

Rowi

Actief
22 feb 2011
355
5
0
:hi:

Hoe ist met je sway bars... zitten ze er al onder?

Ik denk dat je dat wel gaat voelen, wat zal dat knallen door de bochten.
Nu je uitlaat nog :D

ps ik heb nog nix van de dealer gehoord, maar het probleem is er zoeizo nog niet uit :neutral:


OEI SORRY, dat ze dat bij zo'n garage nog verkeerd bestellen, neem aan dat ze daar vandaan komen :neutral:
 

W1773M

Heel actief
18 mei 2010
856
15
18
@ Rowi, ff iets verder terug lezen..

Zitten er nog niet onder, passen niet.

@ Japeape, klote man. En nu? Deze verkopen en kijken naar swaybars die wel passen? Zonde...
 

japeape

Actief
31 dec 2010
372
0
0
Hallo Heren, goed te lezen dat er zoveel interesse is in dit onderwerp. Van Dorst gaat me proberen te matsen en de onderdelen terug sturen (scheelt me weer een paar honderd euro :)!).

Het probleem was het volgende:

Achter: probleem wat Alan al aangaf: de bak van het reserve wiel zit in de weg waardoor de rechte F bar niet past. De Juntw bar zou mogelijk wel passen maar de onderkant van de lexus op het plaatje op hun website ziet er totaal anders uit dan bij mij (heb vanmorgen onder de auto gestaan terwijl die op de brug stond). Als het al past zou ik hem i.v.m. het plaatje op hun site op zijn kop moeten monteren.

Voor: De uiteinden van de originele bars op mijn auto zijn recht, bij de IS-F zijn ze naar achteren gebogen waardoor ze niet konden worden bevestigd op de ophanging. Bij de amerikaanse sway bar versies zie ik die buiging ook dus die gaan denk ik ook niet passen.

Voorlopig schrap ik daarom de stangen van mijn lijst en spaar verder voor een mooie schroefverenset.

De F-Sport Voorbumper moet ik waarschijnlijk ook schrappen. De man van het magazijn wist te vertellen dat dat niet zomaar een bumpertje vervangen is maar dat dan ook de koplampen en bodemplaat moeten worden aangepast.

Kreeg trouwens nog complimenten voor mijn velgen en ook de carbon wrap van het interieur viel in de smaak in de werkplaats :).
 

Rowi

Actief
22 feb 2011
355
5
0
hehehe, :)

dus komen ze er maybe tog nog wel je sway bars, ik snap niet dat dat allemaal zo veel nog verschilt met the USA.
dat ze die niet allemaal hetzelfde maken, of mis ik nou iets.

Komt het misschien tog nog goed en heb je ze er onder een maand wel onder zitten.
Zo/n f-sport bumper is ook raar dan, dat betekend dat hube tog een heel andere auto heeft dan eigenlijk.
Ik weet wel dat een sport versie een limited diff heeft en de andere een gewone sper dacht dat er verder nix anders aan was, misschien past het dan wel weer onder een sport... of is dat te ver gezocht.

sterkte ermee en natuurlijk is er interesse, we zijn lexus rijders.
LIEFDE voor de auto :D