Project Japeape

Jelmer

Stamgast
17 jul 2008
2.390
4
0
De Potenza's die je toen van mij heb meegekregen zijn OEM IS-F equipment, Als je zo'n dikke velgbeschermer weer wil zal je de banden voor een IS-F moeten bestellen, maar aan de voorkant is dat dus iets te groot en kan het spul gaan aanlopen

Standaard Potenza's hebben een veel kleinere velgbeschermer.
 

japeape

Actief
31 dec 2010
372
0
0
De Juntw stang zit eronder! De komende dagen eens kijken wat effect is en dan besluiten of ik ook de voor Stabi laat overkomen.

Het bleek trouwens nog een heel gedoe te zijn om de stang te vervangen omdat ze bij de 2010 versie de ophang rubbers aan de stang vast hebben gevulcaniseerd waardoor die niet 123 over te zetten was op de nieuwe stang.
 

japeape

Actief
31 dec 2010
372
0
0
Bij deze:

De stang: http://www.juntw.com/front/bin/ptdetail.phtml?Part=IS250_p029&Category=216099.

Besteld via: http://prolex-uk.com/shop/index.php?main_page=index&cPath=595_168. Deze mensen heb ik gemaild of ik ook alleen de achterstang kon bestellen en kreeg die toen binnen een paar dagen rechtstreeks uit Taiwan opgestuurd.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Pijl 1: De vervangende ophangrubbers.
Pijl 2: De buiging om de stang onderlangs het reservewiel te laten lopen (Amerikaanse auto's hebben geen gewoon reservewiel waardoor die met een rechte achterstang kunnen werken).

Omdat het nat was vandaag heb ik hem nog niet goed kunnen testen. De eerste indruk is wel dat de auto sneller van richting wil veranderen en iets minder rolt maar dat wil ik nog eens goed testen bij droog weer.
 

japeape

Actief
31 dec 2010
372
0
0
Ik heb gisteren wat beter kunnen testen op een droog wegdek. De auto rolt idd een stuk minder. Voorheen had ik soms de indruk dat de auto in scherpe bochten een wiel optilde (of iig dat het diff ingreep) en dat lijkt nu weg te zijn.

Voor lijkt een stuggere stang nog voor verbetering te kunnen zorgen maar Alan gaf aan dat die licht onderstuur geeft en dat lijkt me helemaal niets.
 

japeape

Actief
31 dec 2010
372
0
0
Weet iemand trouwens wat voor een differentieel er standaard in de IS zit?

(TOM's heeft een Limited Slip Diff in het assortiment)
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
De is heeft gewoon een normale diff :)

Maare mijne auto is opzich vrij neutraal te noemen, maar natuurlijk is het veiliger dat de auto toch iets meer onderstuur heeft. De auto is zeg maar neutraler dan de standaard setup van lexus..
 

japeape

Actief
31 dec 2010
372
0
0
Hmm, dan is de stang voor nog een optie. Dat ding is helaas vrij duur (zeker incl. verzendkosten) en daarom twijfel ik nog tussen de stang of een set schroefveren (tein of kw-racing).
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
Als jij toch liever meer overstuur wilt, dan zou ik gewoon voor een schroefsetje gaan :)

Tein CS is meer voor comfort, dus misshcien dat je met een KW beter uit komt.
 

japeape

Actief
31 dec 2010
372
0
0
@Alan, waarom zouden schroefveren meer onderstuur geven? (Als je de auto te hard maakt en alle veerweg weghaald snap ik dat)
Welke Tein's is idd een probleem met al die varianten van ze!
HKS ga ik nog eens opzoeken.
BC Racing is showoff meen ik?

De duurdere versies lijken vooral meer instelmogelijkheden te hebben maar zou je dat ook echt gebruiken? Volgens mij zet ik die dingen eronder en dat was het dan :).

EDFC lijkt me dan weer wel geinig.
 

Alan

Stamgast
14 jun 2009
5.626
63
48
tikfoutje, moet overstuur zijn, maar je auto heeft nu meer overstuur dan onderstuur toch? dus dan zou een coilover goed zijn toch, die heeft vaak achter nog iets stuggere veren mocht het toch iets te veel overstuur geven, dan kan je altijd nog voor een frontswaybar gaan om het beetje te compesneren.

Ja voor mij staat de Tein CS met EDFC op planning.
 

japeape

Actief
31 dec 2010
372
0
0
Duidelijk, keep us posted als je met EDFC aan de slag gaat, vind ik erg interressant!
 

blue-eyes

Stamgast
31 dec 2010
2.975
5
0
Wat is EDFC?

En ik heb de BC set eronder. Naar mijn idee soft genoeg, wellicht voor een Citroen rijder keihard geveerd :D

Simpel in te bouwen (brug is handig), simpel te verstellen (krik voldoet, paar minuten per wiel).
Kan erg laag indien gewenst!
 

Green

Actief
30 aug 2010
302
0
0
EDFC is een systeem van tein om vanuit de auto de stugheid in te stellen. Dempers open of de dempers dicht te draaien. Dit aan de had van 4 motortjes wat op de topmount gemonteerd wordt.
Het op of afdraaien van de veerdruk verander je alleen de wieldruk op het asvalt. En de rijhoogte waar de coilovers grootschalig voor gebruikt wordt.
Eigenlijk zou de auto uitgewogen moeten worden na het monteren van een coilover set. om het maximale eruit te halen.