Project Lexus SC400

Mishav

Actief
20 sep 2013
219
6
0
hey Misha
over die folie hebben wij het al eens gehad , goed dat je dat eraf hebt gehaald , veel netter zo
ik zie dat je downstream sensor storing geeft na de cat , dat kan wijzen op een defecte cat , ik heb vorig jaar mijn upstream sensor vervangen en de kosten vielen erg mee
Smarter en ik komen ook naar de meeting en het zou mooi zijn als we de 3 SC' s eens bij elkaar kunnen zien
Dat hebben we inderdaad ja. Ben blij dat ik toch je advies maar op heb gevolgd.
Ik vervang eerst de sensor wel en dan maar kijken of de foutmelding uit blijft. De auto zuipt enorm en ik vermoed dat die sensor de boosdoener is. De katalisator zou natuurlijk ook kunnen maar ga ik niet van uit.
Ik hoop egt dat ik het ga redden want 3 sc`s bij elkaar is wel gaaf tussen alle andere modellen.
 

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
ja die van mij zoop ook als een malle , je upstream sensor geeft je mengsel aan de ecu aan en de downstream meet je uitlaat gassen na de cat
dus als je zegt dat ie zuipt dan zou het logischerwijs je upstream moeten zijn voor je cat
 

Mishav

Actief
20 sep 2013
219
6
0
ja die van mij zoop ook als een malle , je upstream sensor geeft je mengsel aan de ecu aan en de downstream meet je uitlaat gassen na de cat
dus als je zegt dat ie zuipt dan zou het logischerwijs je upstream moeten zijn voor je cat
Hmm ja idd dan zou dat niet aan die downstream sensor kunnen liggen maar hij zuipt wel en heb al 2 x de foutmelding gehad dat me motor storings lampje ging branden met 2 x de zelfde melding namelijk dat die downstream sensor naar de ... is.
 

SC400nl

Stamgast
22 dec 2013
1.635
155
63
ja de uitlees ELM liegt niet , jij hebt het veel betere OBD2 , ik nog het prehistorische OBD1
 

Mishav

Actief
20 sep 2013
219
6
0
ja de uitlees ELM liegt niet , jij hebt het veel betere OBD2 , ik nog het prehistorische OBD1

Daar heb ik inderdaad wel geluk mee ja haha. Maar jij red je evengoed met het oudere systeem. Je auto is zo fris als maar kan egt top!
 

Mishav

Actief
20 sep 2013
219
6
0
Het zit mee en dat voelt top.

Vandaag was ik een x een dag vrij doordeweeks en dus vanmiddag een sensor gescoord (niet origineel maar wel universeel van bosch) en weer gemonteerd. De auto is nu foutcode vrij .

Verder zou de kenteken sticker deze week binnen moeten komen en voor aanstaande zaterdag een afspraak gemaakt bij het garage bedrijf van een maat waar ik de motor olie en filter ga vervangen en hij de airco afvult. Vanaf zaterdag weer in de verzekering!









to be continued.
 

Mishav

Actief
20 sep 2013
219
6
0
Mensen ik heb een vraag . Motor olie voor de sc ? kroon olie zegt 5w30. klopt dit ? en dat ik 5.3 liter nodig ben.
Als iemand hier er verstand van heeft hoor ik het graag. Dan kan ik het zaterdag wisselen. Ik weet bijvoorbeeld ook niet of er verschil zit in motor olie typen tussen de non vvti en vvti (97+)

Groeten.
 

Mishav

Actief
20 sep 2013
219
6
0
De auto gistermorgen uit de schorsing gehaald & verzekerd.
Bij het garagebedrijf van een maatje de airco weer voor elkaar gemaakt.
wordt weer lekker koud zoals het bedoelt is.
Toen was het alleen nog sticker plakken en rijden.
Heb alleen nog maar genoten.
De olie verversen lukte niet meer in het weekend dus aankomende week even aanschaffen en vervangen.

 

Mishav

Actief
20 sep 2013
219
6
0
Bedankt voor de toffe reacties! Ik rijd er momenteel dagelijks in. Regelmatig tanken hoort er wel bij maar man wat is het genieten!
 

Mishav

Actief
20 sep 2013
219
6
0
Voor alle mensen die in het bezit zijn van een lexus sc300/sc400 of toyota soarer in welke staat of uitvoering dan ook is er een groeps app opgezet om de eigenaren in nederland bijelkaar te krijgen zodat we elkaar aan onderdelen kunnen helpen of tips kunnen geven en ideeen door kunnen geven.
Ik ben hier ook aan toegevoegd en we hopen natuurlijk zoveel mogelijk owners bijelkaar te krijgen. Wieweet een keer een bijeenkomst regelen.
Noem het maar . The sky is te limit.
Het is wel een serieuze app.
Honderden appjes over niks worden niet gewaardeerd.
Alle geinterresseerden voor de app mogen mij toevoegen op 0644551870.

Laten we dit met zijn allen tot een suc6 maken .

Mvg.Misha
 

Mishav

Actief
20 sep 2013
219
6
0
Ik heb hem eindelijk besteld... haha.
Een nieuwe oem facelift voorbumper via Lexus Groningen.
Nu 2 maanden wachten voor de veelste dure kale ongespoten bumper binnen komt.
Wat ik al heb.
: Embleem.Grill.Grillhouder.Zwarte tanden voor de bek vd bumper.
Nog nodig en naar op zoek :
97+ Mistlampen (wat tot nu toe niet meevalt om te vinden en zijn bij Lexus niet meer leverbaar.)
Us oem side markers en/of witte aftermarket maar oem look side markers.
Big win voorlip ( nog niet kunnen vinden op ebay etc.)

Verder zal eind deze maand nog de bc racing schroefset besteld worden.

Dus eerst laag en vervolgens de juiste smoel aan de auto maken.
Dat is het plan haha.
Voorbeeld pic :

8c6beb68_zpsgblerd8e.jpg


DWP-89_zpsfbe7wwvx.jpg


Ik houd jullie op de hoogte.
 

Mishav

Actief
20 sep 2013
219
6
0
Update.

Los van het vele rond cruisen en dat me beste maatje nu mee kan cruisen omdat hij een 98er Lexus Gs300 heeft gekocht met een Tein schroefset en 9.5 & 10.5j x 19 varrstoens.
Moet mijn auto nodig omlaag.
Een deze dagen zal er dan ook een BC schroefset aangeschaft worden.
Vanmiddag na mijn werk langs de lexus dealer in Groningen gegaan om een mooi pakketje op te halen.
Ben nog op zoek naar mistlampen voor de bumper dus als iemand iets weet hoor ik het graag.
Genoeg geluld.
Foto`s:













Was hem weer